Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Haha ja ik heb ook een keer een overcomplete tap/snij set van de cranenbroek voor 2,50 gehaald. echt 1 keer 'tappen' brak meteen af en de draad is niet eens metrisch.. echt rommel

Ik gebruik:
Gedore ratel/steeksleutels
Facom Tsleutels (inbus)
Knipex tangen
stanley schroevendraaiers
stanley ratel/doppen ect
dremel van tja gewoon dremel :P

Airpress compressor 24l 8b ect
kinzo luchtgereedschap (ratel/luchtsleutel/dremel enz)

Buzetti blokeersleutels (bijna voor elk blok)
Buzetti zuigerstop
Buzetti vliegwieltrekkers (ook bijna voor bijna elk blok)
hoop bougiesleutels ect

Momentsleutel
bankschroef
slijpsteen
ect ect

Ik heb gewoon alles aan de muur hangen ipv een kist oid

Wat ik nog wil halen :P

Lasapparaat (gewoon electrode)
Meslagertrekker (krukaslagertrekker dus)

Tegenover de 'betere' merken is het inderdaad rommel.
Maar hij doet verder wat hij moet doen.

Zo is bijvoorbeeld Topcraft ook rommel, maar die schuurmachine die doet het na een aantal jaar gewoon nog perfect bij mij.

Maar verder kom je met elektrisch/accu gereedschap toch vaak terecht bij merken als: Metabo, Makita, Black & Decker, Bosch, etc.

Ferm is leuk als je hem af en toe een keer nodig hebt, ga je hem regelmatig gebruiken raad ik je aan om een duurdere/betere te kopen.
Zal wel een eenmalige duure investering zijn, maar met veel gebruik kan je er echt jaren mee doen.
Terwijl zo ferm dingetje met veel gebruik toch wel na een jaar helemaal op is. (uitzonderingen daar gelaten)

Iemand ervaring met de accu slagmoer sleutel van Ferm?

Dit soort gereedschappen zou ik niet van een merk als Ferm kopen.

Een schuurmachine of verfstripper ofzo kan prima denk ik, maar een accu slagmoer sleutel is toch wel iets 'zwaarder' gereedschap.

Denk dat je dan uitkomt bij het goedkoop is duurkoop. Heb er zelf 1 op het werk van DeWalt, ideaal dingetje!

Ik heb nu een Hitachi slagmoersleutel op accu. Daarvoor heb ik echt een 1/2" naar 1/4" adapter nodig, voor de inbusbouten. Weet iemand waar dat te koop is? Heb namelijk al gezocht bij de Gamma, op veel internet webshops en op Google en eBay, maar niks te vinden. Liefst geen goedkoop kutdingetje maar goede kwaliteit.

Ik kan alleen maar 1/2" - 3/8" vinden

Makita's zijn idd erg goed!

Spreek niet alleen uit eigen ervaring maar ook van andere!

heb op het werk een accu-schroefboormachine gehad van makita. maar die accu's waren echt super snel leeg van dat ding.

hebben er later één van DeWalt aangeschaft, perfect!

maar wat voor merk je ook koopt, een slechte kan er altijd wel tussen zitten :)

Ja heb thuis 2 schroef/boor machines van makita op accu
En een gewoon met stekker.

De accu's van boormachines zijn allebij zga leeg en laden niet meer op. Nieuwe accu's hiervoor zijn erg duur...
Verder wel erg fijne/degelijke dingen!

ik heb een elektrische boormachine van ferm en een werkbankslijper van ferm. ik vind het goed spul. (ik start altijd me poeg met de boormachine) en de werkbankslijper is leuk voor het dunne plaatstaal.

Ik heb nu een Hitachi slagmoersleutel op accu. Daarvoor heb ik echt een 1/2" naar 1/4" adapter nodig, voor de inbusbouten. Weet iemand waar dat te koop is? Heb namelijk al gezocht bij de Gamma, op veel internet webshops en op Google en eBay, maar niks te vinden. Liefst geen goedkoop kutdingetje maar goede kwaliteit.

Ik kan alleen maar 1/2" - 3/8" vinden

Even naar een automaterialenzaak(leverancier van autogarages) of technische groothandel waar ze gereedschap verkopen gaan.

Beter een adapter van 1/2" naar 3/8", en van 3/8" naar 1/4" op elkaar gebruiken. Van 1/2" naar 1/4" heb ik zelf nog nooit gezien iig.

Oke, ja dat was ik nu al van plan om te gaan doen. Vind het eigenlijk niks om met 2 adapters te werken, elke adapter is er 1 te veel eigenlijk :P Heb 1 hit gevonden op Google waar iemand zegt dat die er een heeft van Gedore (1/2"-1/4"), maar bij Gedore kan ik er weer niks van vinden, terwijl ik wel goed ben met zoeken op internet. Bedankt in ieder geval!

Back