Het valt nu nog wel mee, maar in de winter zet ik altijd 's ochtends de motor aan, ga ontbijten en als je dan terugkomt is de auto lekker warm en kan je gelijk scheuren ^^
Ze hebben anti condens spul bij o.a Hema, werkt goed.
Dus jij rijd met een burnout je oprit af
wel idiaal als je haast hebt. is je motor idd al warm.
Ben jij techneut? Wanneer er geen kinetische energie (wat jij vermogen noemt) wordt geleverd dan wordt de chemische energie volledig in warmte omgezet. Aangezien er meer chemische energie wordt omgezet tijdens het rijden zal de motor dan waarschijnlijk ook sneller warm worden.Je motor warmt dus niet echt op van stationair lopen hoor.
Je motor levert namelijk echt 0,0 aan vermogen wat de warmte met zich meebrengt.
Ah jij bent dus duidelijk geen techneutEnig idee hoeveel kinetische energie (benzine) je motor ingaat bij stationair?
3x niks dus. De motor levert maar net genoeg vermogen om niet af te slaan.
En volledig warmte worden omgezet? De motor draait toch, ik kan die beweging geen warmte noemen.
is er niet ergens een lek deur rubber ofzo? of van een dakraam?
Want hetgene wat condenseert is gewoon puur vocht wat je in je auto heb.
en dat moet toch ergens door binnen kommen.
ik heb hetzelf ook gehad met me auto. bleek me dak lek te zijn(opel combo) roest probleem. nu ik dat heb opgelost ben ik al een heel end van me vochtprobleem af.!
dus loop is ff je deur en dak rubbers na
Ah jij bent dus duidelijk geen techneutBenzine is chemische energie. Een stationair draaiende motor verbruikt ongeveer 1/2 tot 1 liter per half uur. Nee dat is niet veel maar wel genoeg om het interieur te verwarmen... (ik weet bijv. dat de mini van mn vriendin de warme lucht electrisch verwarmt, dus daar gaat dit verhaal helemaal niet op)
En beweging is inderdaad geen warmte, maar wat gebeurt er met die beweging? De eerste hoofdwet van thermodynamica: Q = W + ΔU Warmte = werk + energie. Beweging wordt volledig omgezet in wrijving (lagers, lucht, magneet voor bobine evt. etc.) Alle vormen van energie worden uiteindelijk omgezet in warmte. Ga maar na bij licht, geluid, beweging etc.
Ligt eraan wat je wensen zijn. Wanneer je beweging wil is het rendement van een stationair draaiende motor in een auto inderdaad 0% aangezien de auto niet beweegt. En zal het warmte rendement zo goed als 100% zijn aangezien alle benzine in warmte wordt omgezet.Wat jij dus zegt is dat een stationair draaiende motor 0,0 een rendement levert?
Ligt eraan wat je wensen zijn. Wanneer je beweging wil is het rendement van een stationair draaiende motor in een auto inderdaad 0% aangezien de auto niet beweegt. En zal het warmte rendement zo goed als 100% zijn aangezien alle benzine in warmte wordt omgezet.
Dit is wel ernstig off-topic mjaMaar rendement is dus volgens jou altijd 0 als je stilstaat? Er draaien toch ook dingen als dynamo's en waterpompen, en niet te vergeten de distributie. Dat is ook nuttig vermogen hoor.