Beslagen ramen in de ochtend.

RAIN X aan de buitenkant (hoef je je ruitenwissers ook minder te gebruiken en sneeuw/ijs vriest niet vast)
rain_x.jpg

Ruitenwissers niet gebruiken is idd fijn.

Alles vliegt er gewoon vanaf.

Maar het vriest wel vast.
 
Laats verrote (auto) radiateur achter in me caddy gedonderd :+, ding was dus nog deels vol kwam ik achter :X
alles beslagen, gellukkig nu weer een beetje over :D
 
Als cabriorijder zijn mijn ramen standaard elke ochtend zowel van binnen als van buiten beslagen. Ook al zijn de auto's naast me dat niet.

Meestal doe ik als eerste even alle 4 de ramen op en neer (moet nog even trekker halen) dan is het meeste eraf. De rest van de buitenkant neem ik af met een handoek en ga ik in de auto zitten en gaat de airco aan. Dan zijn de ramen binnen no-time ontwasemd.

En zoals gezegt, zo blijft de airco ook regelmatig draaien. Zo blijven de afdicht rubbers van de compressor gesmeerd.
 
Dus...glashelder van de Halfords aan de binnenkant...rain x aan de buitenkant, en dan moet het al een stuk schelen? Ga ik dat maar eens halen denk ik :) Of kan dat glashelder van de halfords ook op de buitenkant?
 
De meest simpele en doeltreffendste oplossing:
Scheutje ammonia door een emmer water, en je ramen GRONDIG reinigen. Op vette ruiten condenseert vocht heel gemakkelijk.

Als je dan nog steeds extreme condensproblemen hebt heb je toch echt ergens een bron van vocht in je auto zitten. Kijk eens onder je vloerbedekking (niet onder je matjes, maar echt ONDER de vloerbedekking), als het daar nat is heb je de oorzaak gevonden.

Mogelijke oorzaken:
Gare rubbers
Lekkend open dak
Slecht gekitte voorruit
Aircocondens-afvoerslang verstopt
Lekke kachelradiator (moet je toevallig ook vaak koelvloeistof bijvullen?)
Extreme roest

enz...
 
schop.

ik mijn huidige auto jawel de micra beslaan die ramen ook veelste vaak.
er ligt dan wel een trekker op het dashboard maar de eerste x minuten tot ik de straat uit ben zijn een ramp.

verder ook dat met achterruit verw het zeker 15 min duurt voor me achterruit vrij is.
vrij irri om constant op je buiten spiegels te rijden.

Er kom vocht ergens in de auto (matten bij de voeten vochtig).
maar wat wil je bij een auto van 1990 dus dat er vocht ik komt dat zal wel.
geen zin om kosten te steken om alle rubers etc te vervangen ik wil geen cent steken in de auto.

Nu heb ik verschillende "producten" gezien hier.
maar welke is nu echt het proberen waard als je vocht in de auto hebt.
 
Haha lol, vriend van me had zn auto gewaxed, had daarna de ruit met doek schoongemaakt waarmee hij de auto had gede waxed. Volgende ochtend komt hij buiten. Die ene ruit kraak helder en de rest beslagen :P
 
Idd, wax er op werkt perfect en geeft geen problemen met wissen. Alleen icm ruitensproeiervloeistof wordt het een bende.
 
Back
Top