Bas’ Evolution Sr

Bas.

100% T.K. Tuning
Hallo,

Ik ben bas, ben 15 jaar oud en woon in Zeeland.
Scooter geschiedenis heb ik niet, want ik wil het gewoon gelijk goed aanpakken. Ik ben aangestoken door het scootervirus door mijn broer, want toen ik 12 was, had hij ook een scooter met 70cc alles, dus vanaf 12e wist ik het al, Sprinterrrr :p

Doel van dit project:
- sbo 2007 en toch een tijd proberen te rijden van 7.5
- 20+ Pk :W
- uiterlijk netjes in orde

Ik ga met mijn sr eerst motorisch alles in orde maken, daarna komt het uiterlijk pas, dus let niet op het gebeunde uiterlijk, dat komt later.

Vanaf me 14e begonnen met werken en toen ik 15 was ben ik een setup bij mekaar gaan zoeken. Naar een paar keer verandering kwam het uiteindelijk op dit uit:

- Polini evo 70cc lc
- Polini Rotor
- Polini P12
- DPR C30
- Vforce 3
- Kbc #1 icm met malossi spruit
- Keihin PWK 28mm met HGS kelk en twin air 70mm
- Overrange oldschool( komt nog 2005)
- Deltaclutch
- Wingbell

Ik heb bijna geen foto’s van de setup, want toen ik die shit binnen had, had mijn broer de camera altijd mee.

Inlaat:
43z8gtd.jpg


zijaanzicht:
2cgddfl.jpg


Uitlaat en rotor.
4c7qfe1.jpg


De basis van dit project: een aprillia Sr. Zo stond ie er toen bij toen het blok eronder zat.

402w5j5.jpg


43dascw.jpg


400gpoo.jpg


Toen had ik alles zo snel mogelijk in elkaar gezet, en jah haastige spoed is zelden goed :X dus uiteindelijk alle draden even opnieuw gelegd weggewerkt enz.

toen alles in elkaar zat, dacht ik, erg zwaar zo, dus blok ervan onder, en ben eens gaan kijken waar ik gewicht kon besparen. Uiteindelijk is dit ervan gekomen.

3yzepux.jpg

Slijptol tuning met maarten die de foto nam:p

2wqzvk2.jpg


40nbv3r.jpg


Ik ben nu bezig om alles weer in elkaar te zetten, en dan maak ik een afspraak bij vtm om het hok te laten afstellen. Als dat gebeurd is komt het optische gedeelte aan de orde.


:W Update 1 October :W

Vandaag bezig geweest om de scoot voor het grootste deel in elkaar te zetten, en ik ben best ver gekomen:) Wat ik nog moet doen is een nieuwe gaskabel kopen want hij was te kort. en ik moet het voorwiel nog erin zetten, maar zo werkt het wat beter.
hier wat fotos hoe die erbij staat.

2zolxrc.jpg


34zk6sg.jpg


en die kappen die er nu nog zielig bij liggen.
4c24l0o.jpg


en nog 2 close up's van die erg mooie carb:p
2ahibt5.jpg


4h1ttn8.jpg


:W Update 23 October :W

Jah woor, Hij start eindelijk:D
na tijdje niks eraan te hebben gedaan in verband met school, dacht ik, ik moet hem weer even laten lopen. Dus alles even gecheckt. en na een paar keer kicken kwam het tot leven. hij loopt nu netjes stationair, en hij heeft voelbaar meer kracht door die nieuwe inlaat.
De accu was nog leeg, maar ik had scheit, en had toch snel even rondje gereden zonder accu :p, en hij rijd bruut :D :D , binnekort filmpje.

Hoe het hokkie erbij staat.
2l8uiwp.jpg


En zoveel toeren loopt hij stationair:
2q1uv6a.jpg


:W Update(je) 15 November :W

Hee allemaal,
duurde weer even voordat ik wat van me liet horen, maar ik ben nu ook druk met school, en dat gaat voor (ik quote me ouders :S :S)
Dinsdag kwam er een zeer leuk pakketje binnen :D

2w403kk.jpg


Overrange 05, Wingbell en deltaclutch :D
overigens heb ik ook nog gereden op me scoot met oude vario enz, broer had een filmpje gemaakt, maar had hem gewist :p

ik wacht op nog op mn vertanding voordat ik alles weer monteer.
Binnekort ook afspraak bij VTM maken ;)

:W Update 28 November :W

Vandaag weer een pakketje binnengekomen :
- 13/44 malossi vertanding
- standaard secundair
- vertandingsdeksel op overrrange bwerkt

enigste jammere: pakking zat er niet bij, wss vergeten ofzo, dus kon het nog niet monteren :)

Ook overloopbakje gemaakt, van leeg potje belgom en een demperklem. Ziet er mooi uit al zeg ik het zelf :W

de foto's:
2epm4n9.jpg

Hoe het er nu bijstaat

4g96uc1.jpg

hier kun je goed het overloopbakje zien, Altijd handig, kan ik onder het sprinten nog even de carterkap bijpoetse :D

2s1kgw2.jpg

Het vertandingsdeksel, weet nie of hij nog verder bewerkt moet worden.

2qs4ar7.jpg

en de spulletjes die wachten om op het blok gemonteerd te worden.

Verder ben ik nog voor een andere uitlaat aan het kijken, daarover later een update hopelijk :W DPR C30 nu te koop, voor interesse PM

Groetjes Bas

:W Update 23 December :W

Hallo allemaal,

ik heb eindelijk vakantie, dus er gaat weer een hoop gebeuren. er staan meerdere dingen op de planning, namelijk:

-Woensdag blok naar abt voor:
-Cartertuning
-Cilindertuning
-ABT 07 uitlaat(voor meer info www.abtuning.nl)
Kheb voor Abt gekozen, omdat ze goeie Pk beukerts maken, en je bent niet zomaar iemand, er word geluisterd naar al je keuzes en je vragen. Ik heb ook alle vertrouwen dat het helemaal goed komt met mijn spul :W

Volgende week naar de coater:
-Frame+subframe
-velgen
-voorvorkpoten+kroonstuk
-remklauwen en rempotten

Voorvork is ook uit elkaar voor te verlagen :)

ook heb ik een photoshopje laten maken van hoe de scooter er volgend jaar uit komt te zien @ de sbo sprints:

yellow1.jpg


1gf6.jpg


Zoals je ziet is het geel met zwarte accenten en gepolijste delen. De velgen worden ook nog gecoat in geel/zwart dus. Er komt een monoseat op, dus let niet op dat rare zadel :p. Ook worden de sloten gepolyesterd dus dat hij lekker clean word :), niet te veel frutseltjes eraan.Rond Februari gaan de kappen richting de spuiter.

Ook ga ik 7 december waarschijnlijk naar EPC Meeting, voor de nodige aankopen om de scooter af te werken.

:W Update 30 Januari :W

He, na lang afwezig te zijn post ik weer wat.
Hoop spul terug gekregen :D
-van Aad mn blok en uitlaat
-van de coater heel wat spul

Hier wat foto's

29zvlo4.jpg

The original :W

42kr2wg.jpg

De Abt '07 :D, primeur opt forum :W

2s9empf.jpg

Het blokje, incl busjes voor voorvork om aeroxvelgen passend te krijgen.

2hpj30i.jpg

Het keurmerk.

nu het coatwerk:
2hmlqgn.jpg


2ykj6s0.jpg

het frame, zoals je ziet is er heel wat vanaf, ik ben voordat het frame wegging nog gaan slijpen, het gewicht van het frame staat nu op 10 kilo :D, heel wat kilo's eraf gegaan.

Dit was het voor nu, binnekort weer update dat ie in elkaar gaat en vlamt :D

:W Update 1 maart :W

Na een tijdje niks gedaan te hebben, ben ik langzamerhand dat ding maar weer ns wezen opbouwen, Tom heeft ook nog even geholpen, kortom, hij is best wel leip tot nu toe :D, Ook heb ik op aanraden van Tom een nieuw stuurtje aangeschaft, zit nu een stuk beter op de SR
Ik moet nog een paar dingen doen voordat ik kan vlammen:
- Remmen op druk brengen
- Vsnaar binnenkrijgen.
- Benzine halen:p
Paar foto's van hoe hij er nu bijstaat, ik vind hem nu er al erg leip bijstaan :D

2q3yzbd.jpg


40dfguv.jpg


4i2rgjd.jpg


Volgende updat een knalfilm:D

Doel van dit project: Laten zien dat je met evo heus wel Speed 7t's eruit kan vlammen :D :p :W




GR Bas
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey Bas, gelukkig heb ie naar me geluisterd met het online gooien.

Binnenkort moet ik maar is een keer langskomen denk ik zo :p, veel succes met je project en ik spreek je nog :)
 
Realtjuh said:
Heej kerel ziet er tof uit, ben je nog wat speciaals van plan met de kappen"? of laat je het zoals het is

ik weet het nog niet, zowiezo mooi kleurtje, en nog iets voor custom show maar dat hou ik nog even geheim, maar de hoofdzaak is sprinten, dus het is nie de bedoeling om 3 kilo aan plamuur erop te gooien ;)
 
Ziet er netjes uit gozer:) En dat voor een 15 jarige:)
Waar werk je ooit joh:p als je in een jaar werken dit bij elkaar kan sprokkelen.. doe je het best goed:)
Ga lekker door zo en k meet je maybe nog wel x..

Latra!!
 
Ziet er er netjes uit!! :W
blijf zo doorgaan! heb namelijk zelf ook net een sr gekocht met hetzelfe doel
als jou! -:-
misschien komen we elkaar nog wel eens tegen!

Gr Ricardo
 
Tnks voor alle positieve reacties :)

@krevan: jah even meeting organiseren voor alle sprinters in de buurt, mark weet al hoe en wat :p hehe

@Riva: jah ik kom je zeker nog wel keertje tegen, we wonen bij elkaar in de buurt, en je zit bij skz zie ik, dus dan zie ik je nog wel een keer.

Ik ben nu vandaag flink bezig gweest, blok eronder, alle draden weggwerkt schakelaar voor de waterpomp gemaakt, alleen de carburateur zit er nog niet op, me gaskabel is net te klein, dus even een nieuwe halen. Binnekort zal ik fotos maken van hoe de sr er nu bij staat:)
 
jeuj eindelijk je projectpage aangemaakt,
Hij ziet er erg goed uit bas! Volgend jaar sprintje? -:-

Het gaat helemaal goed komen met deze sr ;)
 
Back
Top