banden keus sprint zip

Stephan #5

Well-Known Member
Hey zoals de titel zegt ben ik opzoek naar een goede voorband voor om me 10inch zip voor velg.

Nou heb ik een bandje op het oog, maar wil ik ff weten wat die tweede 90 betekend.

Die eerste 90 is de breede en de 10 staat voor de inch, maar wat die tweede 90 betekend weet ik niet.

90/90/10
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=340_828&products_id=5061

Iemand suggesties kwa band(maat, merk enz), zoek een goede band voor niet te veel geld die wel een goede snelheid aan kan.

Alvast bedankt

Stephan
 
Advertisement - register to remove this

bridgestone ml50 of dunlop tt92?

nah die vin ik behoorlijk prijzig allebei, en het gaat om een voorband he, dus hoef er niet super grip mee te hebben zoals bij je achterband

en die 90 is dus hoe hoog je band is, maar 90 is dus erg laag, maar is dat wel goed voor een voorband, lijkt me wel toch staat me zip nog lager:P
 
Met een 100/80-10 ML50 staat ie nog iets lager, en zo duur is die niet (E34).

Een goede voorband is altijd belangrijk, remmen doe je voornamelijk met de voorrem.

Nadeel met veel 10" banden is dat de maximum snelheid lager ligt als die van b.v. een 13" band (100 vs 120KM/H in het geval van een ML50).

Als je de hoogte t.o.v. de originele band veranderd dan zal je teller ook afwijken (Tenzij je een digi teller hebt en 'm goed instelt).
 
Met een 100/80-10 ML50 staat ie nog iets lager, en zo duur is die niet (E34).

Een goede voorband is altijd belangrijk, remmen doe je voornamelijk met de voorrem.

Nadeel met veel 10" banden is dat de maximum snelheid lager ligt als die van b.v. een 13" band (100 vs 120KM/H in het geval van een ML50).

Als je de hoogte t.o.v. de originele band veranderd dan zal je teller ook afwijken (Tenzij je een digi teller hebt en 'm goed instelt).

het is voor ene sprintscooter, dus teller maakt niet uit he!

en met die snelheid die je zecht zit vaak ook nog wl een veiligheids factor in. dus als er staat 100km/h zal hij met 150 echt nog niks gebeuren!
 
nah die vin ik behoorlijk prijzig allebei, en het gaat om een voorband he, dus hoef er niet super grip mee te hebben zoals bij je achterband

en die 90 is dus hoe hoog je band is, maar 90 is dus erg laag, maar is dat wel goed voor een voorband, lijkt me wel toch staat me zip nog lager:P


Als ik het goed heb is het:
breedte 90(Millimeter?), 90% van de breedte is hoogte(wang),10 inch
 
ik wou net zeggen, dat stukje rubber is het enigste contact met de weg:X :X :X :X

en al zou je een cheap bandje halen van 30 euro, waarom niet 15-20 euro meer inversteren en gewoon een ml50 kopen, dan weet je tenminste zeker dat je iets goeds in handen hebt
 
Ok bedankt voor de info, en ik wil graag zon klein mogelijke band voor, dus die 100/80/10 lijkt me wel wat,

Maar voor achter wat voor band moet ik daarvoor nemen, ML50? welke maaten? ook 100/80/10 of juist wat breeder en hooger?

Ben btw nog opzoek naar zon zip velg, het is een voorvelg maar die maak ik passend voor achter:P zip DD dus.


@THUNDERRACING: ik stuur je zo ff pm over bandjes.

alvast bedankt,

stephan
 
Omdat de remkracht die je geeft met een trommelrem al voldoende is. zodra je achterband slipt bij t remmen is het al te veel. Een trommelrem is dus goed genoeg. En ook in het kader van het gewicht is het niet echt voordelig.

'ziet er wel leuk uit'

gr,
 
Omdat de remkracht die je geeft met een trommelrem al voldoende is. zodra je achterband slipt bij t remmen is het al te veel. Een trommelrem is dus goed genoeg. En ook in het kader van het gewicht is het niet echt voordelig.

'ziet er wel leuk uit'

gr,

je moet eens een velg nemen met trommel,en een velg nemen met schijf .

die velg met schijf is stukken lichter
 
Omdat de remkracht die je geeft met een trommelrem al voldoende is. zodra je achterband slipt bij t remmen is het al te veel. Een trommelrem is dus goed genoeg. En ook in het kader van het gewicht is het niet echt voordelig.

'ziet er wel leuk uit'

gr,

maar ik heb nou eenmaal geen SD blok maar een DNA DD blok, en ik wil niet alles overzetten op een ander blok,

dus ik ga een zipvoorvelg achter passend maken,

@thunderracing, we spreken elkaar nog
 
je moet eens een velg nemen met trommel,en een velg nemen met schijf .

die velg met schijf is stukken lichter


Ik heb dit uitgebreid nagemeten bij zip-voorwielen/velgen/remsystemen/vorken, De velg+schijf is inderdaad lichter dan de velg+trommelrem, maar dan vergeet je de remklauw+hevel, een trommelremsysteem is en blijft in totaal lichter. Al scheelt het soms niet veel (500gram).

En achter is een trommelrem ook lichter, daar kun je niet om heen..
 
Back
Top