Persoonlijke ervaring offroad banden.

Isamu

a.k.a. OverLander
Domweg, een lukrake link die als eerste tevoorschijn kwam (dus om een indruk te geven en niet dat wat ik moet hebben):

Ik kan mijn Kymco Agility Carry 2014 ombouwen tot een dragster (om de basis te oefenen van tuning), of ik ga hem voor mijn persoonlijke fun ombouwen tot offroad. Als ik hem ombouw voor offroad, dan zou ik hem wel op kenteken willen houden en dus af en toe willen gebruiken voor op de weg om ergens heen te toeren.


Mijn vraag: Wie kan uit persoonlijke ervaring vertellen hoe de rijeigenschappen zijn van dergelijke banden op geasfalteerde wegdek in x omstandigheden.
Wat ik niet vraag: Ik wil ze dagelijks op geasfalteerd wegdek gebruiken, is dit dan goed?


Hartelijke groet,
OverLander.




EDIT: Het zou dan vermoedelijk iets als dit gaan worden, gezien ik niet snel een echte Offroad band kan vinden 123 (maar zoek ook niet heel hard op dit moment).
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op de Tyfoon die ik jaren 90 nieuw kocht zaten noppenbanden op.

Wat ik me herinner is dat ze een boel herrie maakte en dat de grip op asfalt niet best was en dat ze enorm snel sleten.
 
Specifiek met deze banden niet.
Wel een quad die 90 deed op de autoweg.
Had daar banden zoals jowu link op , alleen dan nog meer richting het offroad.
Had er later straatbanden op laten zetten. Verschil merkte je wel qua trillingen enzo, maar zou niet zeggen dat het echt nodig was voor op straat.
De banden die jij linkt ogen alsof ze meer neigen richting de straatkant dan offroad.
Maargoed, ik ben me er van bewust dat dit geen concrete ervaring is m.b.t. jouw banden.
 
Als ik hem ombouw gaat het ook grondig, ik zie alleen maar een kaal frame met een kenteken voor mij nu. Alles wat er nu op en aanzit, gaat er gewoon vanaf en is voor het grootste gedeelde niet meer bruikbaar. Deze scooter is ook echt kapot en niet te redden binnen een redelijk bedrag om hem door te verkopen. Vandaar dat ik deze voor een persoonlijk project wil gebruiken en naar mogelijkheden kijk. Er zal in ieder geval weinig origineels van overblijven.

Voor nu is het voornamelijk nadenken over mogelijkheden en of ik hem wel wil houden op kenteken. Als het nu al duidelijk is dat je er slecht op kunt rijden met offroad banden heeft het bijvoorbeeld totaal geen zin meer om nog aan de regels te voldoen en kan dan beter direct een 125cc of iets pakken en het kenteken vernietigen. Dan zet ik hem op de aanhanger en rij gewoon naar de plekken toe om te spelen.
 
Last edited:
Back
Top