Dunne velgen/banden peugeot ludix

Tycho.zip

New Member
Ik ben van plan volgende week een peugeot ludix te halen erg lang gezocht voor een brom en heb er eindelijk een gevonden. Echter heeft deze ludix enorm dunne bandjes/velgen. Ik wil deze ludix gaan gebruiken om wheelies te doen. En een goeie 70cc van te maken. Is het dom om dwt met zulke dunne velgen te doen? En kan ik niet gewoon bredere er op zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk zitten daar de 14inch wielen onder, en ja die zijn wat smaller als de 10 en 12 inchers.

12 inch of 10 inch kan je wel erop zetten, maar voor elke inch maat heb je ook een andere voorvork nodig.

10 inch trommelrem heeft een eigen
10 inch remschijf heeft een eigen
12 inch heeft een eigen
14 inch heeft een eigen vork.

Zelfde geld ook voor voorspartbord en binnen achter spartbord.

Ik weet dit omdat ik me huiswerk gedaan heb en zelf ook met een ludix bezig ben.
 
Oh dus dat word dan teveel gezeik denk ik toch?
En dat kost denk ik ook best wat toch?
Ik heb nu wel op marktplaats een andere ludix gevonden alleen die staat sinds november in de schuur dus start pas na vaak kicken en dan loopt die ook niet goed. Is deze slim om te kopen want deze is wel stukken goedkoper ook.
En wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Als je om moet bouwen kost dat wel wat extra geld ja.. Of je stopt er een 2ehandse vork erin (ben ik zelf niet zo`n voorstander van, omdat geen enkele voorvork gebruik nieuw van een scooter komt.. Dan zit er straks een nog slechtere vork in dan je al had.

Voorvork is plus minus 200 euro een nieuwe. (opzicht is dat niet duur, omdat er scooter merken zijn die vorken hebben van 300 euro plus.

Ik heb nu wel op marktplaats een andere ludix gevonden alleen die staat sinds november in de schuur dus start pas na vaak kicken en dan loopt die ook niet goed. Is deze slim om te kopen want deze is wel stukken goedkoper ook.
En wat zou het probleem kunnen zijn?


Als die al een tijdje in de schuur staat zal er vast wel wat mis mee zijn, of meerdere dingen waar iets mis mee is.
Of het slim is om te kopen ligt eraan of je weet dat je het kan maken voor weinig geld. Plus ligt eraan wat je voor moet betalen.
Als het voor 50 euro is kan je het altijd proberen.. Maar word een no-go als die gene er meer dan 130 euro voor vraagt.

Een scooter die niet rijd is niet veel waard.

Heb helaas geen glazen bol, misschien versleten zuigerveren of erger?
 
Als je om moet bouwen kost dat wel wat extra geld ja.. Of je stopt er een 2ehandse vork erin (ben ik zelf niet zo`n voorstander van, omdat geen enkele voorvork gebruik nieuw van een scooter komt.. Dan zit er straks een nog slechtere vork in dan je al had.

Voorvork is plus minus 200 euro een nieuwe. (opzicht is dat niet duur, omdat er scooter merken zijn die vorken hebben van 300 euro plus.




Als die al een tijdje in de schuur staat zal er vast wel wat mis mee zijn, of meerdere dingen waar iets mis mee is.
Of het slim is om te kopen ligt eraan of je weet dat je het kan maken voor weinig geld. Plus ligt eraan wat je voor moet betalen.
Als het voor 50 euro is kan je het altijd proberen.. Maar word een no-go als die gene er meer dan 130 euro voor vraagt.

Een scooter die niet rijd is niet veel waard.

Heb helaas geen glazen bol, misschien versleten zuigerveren of erger?
Hij rijd dus wel alleen start pas na paar keer kicken en daarna rijd die niet perfect
Post automatically merged:

Als je om moet bouwen kost dat wel wat extra geld ja.. Of je stopt er een 2ehandse vork erin (ben ik zelf niet zo`n voorstander van, omdat geen enkele voorvork gebruik nieuw van een scooter komt.. Dan zit er straks een nog slechtere vork in dan je al had.

Voorvork is plus minus 200 euro een nieuwe. (opzicht is dat niet duur, omdat er scooter merken zijn die vorken hebben van 300 euro plus.




Als die al een tijdje in de schuur staat zal er vast wel wat mis mee zijn, of meerdere dingen waar iets mis mee is.
Of het slim is om te kopen ligt eraan of je weet dat je het kan maken voor weinig geld. Plus ligt eraan wat je voor moet betalen.
Als het voor 50 euro is kan je het altijd proberen.. Maar word een no-go als die gene er meer dan 130 euro voor vraagt.

Een scooter die niet rijd is niet veel waard.

Heb helaas geen glazen bol, misschien versleten zuigerveren of erger?
Hij zegt nu dat het enige probleem is dat die stationair niet goed loopt en dus pas na paar keer kicken start
 
Maar dat is toch niet normaal als je 8 keer moet kicken of meer om hem lopend te krijgen.
Dat is een teken dat het ding aandacht / onderhoud nodig heeft.

Dat laatste is wat hij zegt.. Moet hij het zelf ook even gaan afstellen als dat het probleem is.
Ik denk dat hij er niks eraan wilt doen omdat er vast wel iets meer aan de hand mee is.
 
Ik denk dat een wheelie met de Ludix bandjes ook wel zou moeten kunnen. Je hebt brommers en scooters met dunnere banden waar men wheelies op kan trekken, al dan niet met een hogere snelheid.
 
Back
Top