banden keus sprint zip

Stephan #5

Well-Known Member
Hey zoals de titel zegt ben ik opzoek naar een goede voorband voor om me 10inch zip voor velg.

Nou heb ik een bandje op het oog, maar wil ik ff weten wat die tweede 90 betekend.

Die eerste 90 is de breede en de 10 staat voor de inch, maar wat die tweede 90 betekend weet ik niet.

90/90/10
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=340_828&products_id=5061

Iemand suggesties kwa band(maat, merk enz), zoek een goede band voor niet te veel geld die wel een goede snelheid aan kan.

Alvast bedankt

Stephan
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit uitgebreid nagemeten bij zip-voorwielen/velgen/remsystemen/vorken, De velg+schijf is inderdaad lichter dan de velg+trommelrem, maar dan vergeet je de remklauw+hevel, een trommelremsysteem is en blijft in totaal lichter. Al scheelt het soms niet veel (500gram).

En achter is een trommelrem ook lichter, daar kun je niet om heen..

dus je hebt de trommel remblokken ook etc mee gewogen neem ik aan?
dus ook dat mechanis me in het blok?

remkabel van trommel is nou ook niet bepaald licht.

ik rij zelf ook met trommel omdat ik niet anders kan.

als het zou kunnen gelijk schijf:)
 
nope, het is beter omdat je minder kg's mee hoeft te nemen over de 150 meter, en zoals gezegd is een wiel met remschijf lichter dan een wiel met trommelrem, dus het massatraagheid verhaal gaat dan niet op.

het verschil is idd niet zo heel veel in gewicht, maar alle kleine beetjes helpen wel.

Kan een remschijf evt ook als een soort vliegwiel werken? geen idee of dit klopt.
 
Back
Top