Autospuiter.... Pas op...

Status
Not open for further replies.

George

Well-Known Member
Gevonden op Mp.

Quote:

Ongeveer een half jaar geleden las ik een advertentie op marktplaats van een spuiter die zijn diensten aanbood.
Ik nam kontakt met hem op en kreeg een prijsopgaaf wat mij erg aantrekkelijk in de oren klonk voor 995,00euro kon hij mij auto spuiten aan de buitenkant en kon hij een scheur repareren op mijn achterspatbord.

Dus maakte ik met hem een afspraak, ik kon de auto redelijk snel daarna naar purmerend brengen daar had hij een stuk garage afgehuurd waar mijn auto spuitklaar gemaakt zou worden later zou hij een spuitcabine afhuren waar hij vervolgens mijn aut zou gaan spuiten.

4 dagen later zou ik mijn auto weer kunnen ophalen, ik zou rond de klok van 19:00uur in purmerend zijn, aangezien ik me al kon verheugen op de dag dat ik mijn auto weer kon ophalen had ik de dag dat ik mijn auto daar heen bracht al een treinkaartje gekocht van Assen naar Purmerend overwhere.

De dag dat ik mijn auto kon ophalen liet hij al merken dat het iets later zou worden en dat hij een andere spuitcabine had moeten regelen in utrecht dus daar hadden we op het station afgesproken waar hij mij zou ophalen en vervolgens naar de spuitcabine zouden rijden.

Toen ik op het station in Utrecht aankwam belde ik hem op, en geen gehoor ik heb hem zeker 1,5uur proberen te bellen voor ik hem te pakken kreeg, het bleek dat hij in de file had gestaan en dat mijn auto net in de spuitcabine stond hij moest hem dus nog spuiten dus hing hij de telefoon weer op en liet mij en mijn vriendin lekker lang op het station in utrecht wachten.

Later belde ik hem weer op de auto was net gespoten maar moest nog 1 uur drogen volgens hem was dat voldoende (ik had/heb er namelijk geen verstand van en ging in volste vertrouwen weer een peukie roken) echter vertelde hij mij dat ik maar met de bus naar hem toe moest komen wat ook inmens lang duurde voor ik met de bus op de autoboulevard aankwam in utrecht waar we hadden afgesproken en waar hij ons vervolgens weer meer dan een half uur liet wachten.

Toen hij aankwam (in mijn auto) vertelde hij mij ook nog eens dat hij per ongeluk de verkeerde kleir had gespoten ik wou hem zwart maar hij had een andere kleur zwart gespoten, en ook vertelde hij mij van een druiper op mijn achterklep waarvoor ik maar eens terug moest komen zodat hij deze kon bijwerken.

Zo gezecht zo gedaan we maakten een vervolg afspraak bij hem thuis, ik ging even de stad in terwijl hij met mijn auto bezig zou gaan, ik had ondertussen thuis al enkele druipers meer gevonden en ook een kras onder mijn kentekenhouder waar ze mijn kentekenhouder op de natte lak afgemonteerd hadden.
Toen hij me weer ophaalde uit de stad bleek dat hij maar 1 druiper gemaakt had omdat hij ook nog met zijn zoontje aan het zwemmen was geweest (toen ik zenuwachtig em wachtend in de stad rond liep).
Maar ik kon wel weer een afspraak maken dat hij de rest ging maken, maar eerst moest ik zelf op vakantie.

Tijdens mijn vakantie ben ik enorm geschrokken, ik kwam er achter dat op mijn achterbumper de lak een beetje afbladderde en och ik heb echt zoveel druipers en puntjes gevonden waaronder nog enorme oneffenheden en stukjes die gewoon niet vlak waren gemaakt.

Na mijn vakantie nam ik weer kontakt met hem op ik vertelde alles waar ik achter was gekomen en ook dat de kleur me echt niet aanstond omdat ik ja een hele andere kleur zwart wou, dus ik stelde hem voor om de auto geheel overnieuw en in de goede kleur en zonder gebreken over te spuiten want daar had ik immers voor betaald.

Tot nu toe blijf ik het proberen bij hem maar dat heeft allemaal geen zin hij wil mij echter helemaal nergens in tegemoet komen, ik hem hem zelfs geld terug gevraagd maar zelfs 200euro wil hij mij niet terug betalen en dat vond ik erg redelijk van mezelf.

dus nu besluit ik anti reclame voor hem te gaan maken want ik wil niet dat mede auto liefhebbers hetzelfde overkomt als mij is overkomen ik hoop dat jullie dit ook aandachtig hebben doorgelezen en er niet intrappen zoals ik helaas wel heb gedaan.

even alle gebreken op een rijtje wat ik na het spuiten heb ontdekt:

-Verkeerde Lak gespoten;
-Alle raamrubbers hingen los aan de auto;
-De grille had hij nog niet terug gemonteerd;
-Auto was nog niet afgemonteerd;
-Benzine tank was leeg terwijl ik hem er met een 3/4 tank heenbracht;
-Ruim 20 grote en kleine druipers;
-Kras op de achterklep;
-Over de hele auto lelijke puntjes (stof?);
-Een schuurplek op de druiper die hij gerepareerd had;
-Verschillende delen die niet vlak gemaakt waren;
-Electrische spiegel werkte niet meer (vast gespoten);
-Verf op mijn zijruit;
-vernevelde blanke lak over hele achterruit;
-achterruit rubber vastgespoten;
-afbladderende lak achterbumper;

nadelen van de spuiter:

-onbehulpzaam;
-onrechtvaardig;
-oneerlijk;
-goedkoop/duurkoop;
-niet van op aan te komen;
-slordig met afspraken maken;
-veel te gehaast;
-geen respect voor andermans auto;
-slecht adviserend hij liet mij in een slecht gedroogde auto wegrijden de auto was net 1,5uur geleden gespoten en hij liet mij van utrecht naar assen rijden.

Ik heb geen verstand van het spuiten van een auto en ik vertrouwde dan ook op hem want zo kwam hij aan het begin ook over, helaas kon ik er dus te laat achter dat het helaas niet zo mocht zijn.

zijn gegevens:

spuiter naam :
Danny Thie

locatie :
Purmerend overwhere/Amsterdam Bussinespark/Almere

Website:

www.autospuiten.com
en menige marktplaats advertentie's

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik dit topic geplaatst heb, het dient als waarschuwing voor alle mede auto liefhebbers, en kom jij ook op andere forum's plak dit topic daar dan heen als nieuw topic! dit mag gewoon niet meer iemand anders overkomen!!

greetz rogier

Foto: Geen foto beschikbaar
Datum: 29-08-2004, 20:52
Gezien: 13 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Rogier (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: assen
Regio: Drenthe
 
Advertisement - register to remove this

sxoc said:
Tja, gewoon anar een Autoschade Herstelbedrijf gaan, dan weet je dat het 100% word gedaan

daar heeft hij nu vrij weinig aan he...
ik zal iig zorgen dat dit verspreid wordt, george.
suc6 met het vinden van een goeie spuiter :henko:
 
Veel klanten zullen ze niet hebben.
Ze vroegen 470e voor het spuiten van een enkel scherm zonder uitspuit , grapjassen.
De officiele schadehersteller vraagt 200inc uitspuit :X
 
-[inferno]- said:
daar heeft hij nu vrij weinig aan he...
ik zal iig zorgen dat dit verspreid wordt, george.
suc6 met het vinden van een goeie spuiter :henko:

Is mij niet overkomen, kwam het tegen op een ander forum en Mp ;)
 
Zoiezo, bijna 1000 euro voor de hele auto spuiten, nogal veel. Als je zelf wat gaat schuren en los aanlevert kun je het voor de helft doen.
 
Laat ik het zo zeggen, mijn auto word nu helemaal gespoten

Wibu Autoschade Herstelbedrijf

1700 euro ex btw, dan word alles gedana, binnen+buiten, alle ruiten gaan eruit, volledige behandeling

Dat zijn de Officiele prijzen
 
Je auto voor 500e laten spuiten zou wel een giller wezen , dan zou ik heus niet 220e gaan betalen voor een enkel scherm :)
 
Purmerend overwhere? Daar woon ik....

Heb je mayb een adres ofzo? Dan ga ik es een kijkje nemen hoe dat dara eruit ziet enzo...
 
Gijs said:
Je auto voor 500e laten spuiten zou wel een giller wezen , dan zou ik heus niet 220e gaan betalen voor een enkel scherm :)
Ik kan mijn auto voor 600 euro opnieuw laten spuiten, een koopje, maar nog teveel voor mijn budget +ralf+
 
Sjoerd said:
Zoiezo, bijna 1000 euro voor de hele auto spuiten, nogal veel. Als je zelf wat gaat schuren en los aanlevert kun je het voor de helft doen.


hm hmm

begin maar eens te tellen rond de 1500 € voor kwaliteitswerk, zeker als je het ook over strakmaken van de auto hebt.;)

Enne, goed dat ik het lees...vriend van me wilde daar zijn auto mss laten spuiten :X (me pa dacht dat het voor dat soort prijzen al haast prutswerk moest wezen...maar okee)

Gelukkig dat er zo geleerd kan worden van andermans fouten.

Als het mij btw overkomen was had ik der wel zeker juridisch werk van gemaakt.:)
 
Aan iedereen die reageerde op het eerste verhaal

Ik kan me jouw reactie begrijpen.
Ik vraag me alleen het volgende af:
Heb je zelf de auto gezien waarover deze persoon praat ?
Heb je de moeite genomen om zijn verhaal te controleren of het wel geheel waar is wat hij zegt ?
Het is jammer maar helaas zo dat de meeste mensen iedereen maar geloven die iets slechts over iemand vertellen,
maar twijfels hebben als het goede berichten zijn.
Als ik echt zo slecht ben als hij beweert dan had ik 14 jaar geleden al geen werk meer!!!
Het enige wat zo´n beetje waar is aan zijn verhaal is de verkeerde zwarte kleur (parelmoer zwart ipv gewoon zwart)
Deze verkeerde kleur (parelmoer zwart) vond hij zelfs in eerste instantie veel mooier dan gewoon zwart.
Deze lak was veel duurder maar dat heb ik natuurlijk niet berekend.
Zijn auto is 4 maanden geleden gespoten.
En bij aflevering controleer ik altijd samen met de klant de auto.
Als er echt zoveel mankeerde aan de auto, denk je dan dat hij de auto wel volledig had betaald ? ? ?
Hij is erg precies met zijn auto. Hij beweert dus nu dat de auto deukjes heeft die al bij aflevering er waren.
Als dat zo was, dan had hij ze toch al veel eerder gezien, en niet 4 maanden later.
Ik heb ook steeds maar weer aangegeven dat zakkers natuurlijk niet mogen en worden verwijderd en indien nodig opnieuw gespoten. Dit wilt hij echter niet.
Kennelijk wilt hij toch weer een andere kleur en gebruikt onware argumenten om zijn auto opnieuw gespoten te willen hebben.
Ik heb hem meerdere malen gevraagd met zijn auto langs te komen om deze punten te laten zien.
En heb hem ook verteld en schriftelijk medegedeeld dat als het zo was dit natuurlijk kosteloos hersteld zou worden,
Hij weigerde om met zijn auto langs te komen, maar vroeg alleen geld terug. Een beetje raar, of niet ?

Vind je het raar dat ik iemand die zijn auto NIET willen laten zien met de mankementen zomaar geld ga terug geven ?

Ik behandel alle klanten met respect.
Maar als iemand geld terug vraagt, is het dan zoveel moeite even met zijn auto langs te komen ?
Ik pas er voor om me te laten oplichten, ook al betekent het dat dit soort dingen gebeuren.

Ik heb inmiddels alle andere klanten (die ik heb kunnen bereiken) gevraagd of zij hun eerlijke mening willen geven op mijn werkwijze en kwaliteit
en of ze willen reageren op zijn verhaal. Want zo is zijn verhaal wel erg eenzijdig nietwaar?

Met vriendelijke groet,

Danny
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top