'pas met 18 op brommer'

Kijk opzich zeg ik aan 1 kant goed. Maar aan de andere kant. De beredenering vind ik slecht. Kijk dan kan je ook zeggen: verbied alle motorvoertuigen. Scheelt 10.000 doden per jaar. Kijk zo kan je aan de gang blijven.
 
Originally posted by GileraGSM
Ik vind deze regel echt wel noodzakkelijk!.

Maar.... dan niet meer op krakermikkige kut brommertjes en scootertjes. Maar echt spul.
Snelheid omhoog, desnoods 125cc.
EN! een rijbewijs halen, zou een zeer goede voorbereiding zijn voor theorie/parktijk voor motor of auto rijbewijs.

Maar niet domweg de leeftijd omhoog gooien en 45 blijven rijden.
Moet dus wat tegenover staan vind ik.

Proefballonnetje van de regering?!:!

Makkelijk praten als je al 18 bent... Ik ben net 16 dus vind het echt minder als dit door gaat :(
 
Originally posted by Vincento
Makkelijk praten als je al 18 bent... Ik ben net 16 dus vind het echt minder als dit door gaat :(
snel halen dan :p

btw: met een praktijk examen zal je inderdaad een aantal roekeloze gevallen eruit halen, maar lang niet allemaal.
het voordeel hiervan wel is dat de dealers blijven bestaan en de regering nog steeds geld vangt (en dus niet overdreven veel boetes gaat uitdelen).
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Kijk opzich zeg ik aan 1 kant goed. Maar aan de andere kant. De beredenering vind ik slecht. Kijk dan kan je ook zeggen: verbied alle motorvoertuigen. Scheelt 10.000 doden per jaar. Kijk zo kan je aan de gang blijven.

10.000, waar is dat dan? Nederland zijn er gemid 3 per dag.

Maar meeste scooterongelukken gebeuren eerder door onoplettende automobilisten! Hoe vaak ik niet hoor, van "jah zo'n oude gast had die niet gezien,"

Beste oplossing is misschien een soort puntencertificaat.

Voor automobilisten moet gewoon boven 60 elk jaar keuring komen, want die zijn het gevaarlijkst op de weg.
 
Originally posted by aerox-evo70
snel halen dan :p

btw: met een praktijk examen zal je inderdaad een aantal roekeloze gevallen eruit halen, maar lang niet allemaal.
het voordeel hiervan wel is dat de dealers blijven bestaan en de regering nog steeds geld vangt (en dus niet overdreven veel boetes gaat uitdelen).
Toch niet hoor :| Kijk maar naar ons scheve Belgenland: praktijk examen EN overdreven hoge boetes!
 
Originally posted by Vincento
Makkelijk praten als je al 18 bent... Ik ben net 16 dus vind het echt minder als dit door gaat :(

nou?...Kan toch ook met 16?.

Kijk het is gewoon een eenzijdige regel.
Wel van die stomme regels, maar hierdoor gaat de verkeersveiligheid er dus echt niet op vooruit.

Wel als je het combineert met een praktijkexamen & voertuigkeuring.. want ik zie af en toe krotten op de weg, das echt niet normaal, dan zou de verkeersveiligheid hier zeker door verbeteren.
En of dat nu op 16 jarige leeftijd is of op 18 jarige.

Ik ben voor:

*vanaf 14 jaar op snorfiets/scooter. Met praktijk examen van 1 dag.
*Vanaf 16 jaar op 125cc, afgeknepen op 100 km/h

Dit wel icm een NUTTIG/GELDIG rijbewijs, waar je later ook wat aan hebt ipv dat je je certificaat in de hoek pleurt.
Pluspunt is dat je al erg voorbereidt op je theorie examen voor je auto of motor.
En zeker als je gaat motorrijden dat je al met zo'n ding de weg op kan. Ik heb er echt zeker wat aan gehad dat ik mijn brommer heb opgevoerd en altijd met mijn pa getoured heb.. Ook op B-wegen&autowegen.

*Vanaf 18 motorrijden onbegrensed.
 
Originally posted by Xearo
als je 18 bent en je kan gelijk kiezen tussen auto/motor/scooter dan kies je bijna nooit voor de scooter. en aangezien zo ongeveer 70% van de scooterrijders beneden 18 is kunnen de dealers fijn gaan sluiten.

en het argument van de ministers is dikke BS. dan kunnen ze beter alle walvissen nu af maken. dan kan er niet meer op worden gejaagd. is zo ongeveer het zelfde.

een scooter is nog altijd stukken goedkoper! echt niet elke 18 jarige kan zich een auto/motor veroorloven + benzine + verzekering + belasting! en pappie en mammie zal dan ook niet zo snel een hele hoop gaan mee betalen!

en alle 16 jarigen hier die zich druk maken: het is de overheid hoor! dat duurt toch nog jaren en jaren ALS het al doorgaat wat ik sterk betwijfel!
 
Ik vind scooters voor dagelijks vervoer gewoon iets voor de jeugd.... dus vanaf 16. Net alsof je scooter gaat rijden als je ook al oto of moter kan rijden...teminste zo denken veel mensen :) Beter laten ze het gewoon op 16 jaar... de verantwoordelijkheid ligt bij die personen zelf..
 
maar als ze een ongeluk veroorzaken wat dan?
Ik vind persoonlijk dat ze de leeftijd mogen verhogen.
Maar dat komt ws doordat ik zelf 18 ben en ik weet hoe ik ree toen ik 16 was.
Maar ik denk dan ook weer dat je rijgedrag verbeterd naarmate je meer rijd en meer ervaring opdoet.
Veel personen rijden ook gewoon asociaal op hun 16de, daarom vind ik dat ze het wel mogen verhogen
 
Ik weet ook hoe ik reed toen ik 16 was.. een groot verschil met nu (bijna 3 jaar later). Ik rij nu dus weinig tot nooit meer scooter. Maar als ik begonnen was op 18 jarige leeftijd met scooter rijden had ik ook vreemde capriolen uitgehaalt.. dat weetik zeker.. ik ben voorzichtig gaan rijden toen ik een ongeluk had gehad... Dus volgens mij maakt het weinig uit... het gevolg is alleen dat minder mensen scooter gaan rijden, en gelijk voor de oto of motor gaan.... En als mensen hard en gevaarlijk op scooters rijden zullenz e dat ook wel in de auto doen ben ik van mening..
 
tja, het zou me echt geen fliker uitmaken, ik word 4 augustus toch 18, maarja. soms heb ik ook wel idee dat het niet aan leeftijd van de bestuurder ligt.
ik zie vaak oude mensen op brommer/scooter, en die zijn echt levensgevaarlijk.
 
Originally posted by GileraGSM


Ik ben voor:

*vanaf 14 jaar op snorfiets/scooter. Met praktijk examen van 1 dag.
*Vanaf 16 jaar op 125cc, afgeknepen op 100 km/h



De Europese richtlijnen dus, waar ik ook voor ben.
 
Europese richtlijnen vind ik heel goed. Mijn mening is dat op hoe jongere leeftijd je met het dagelijkse verkeer in contact komt, hoe meer je de gevaren ervan gaat inzien. Dus als je maar vanaf 18 zou mogen scooteren, kiest de meerderheid direct voor een wagen. Dan pas ga je roekeloos rijgedrag zien plus de ongevallen die erbij horen want velen beseffen niet dat ze een mogelijk moordwapen besturen.
 
hmmz... de overheid is zooooo gefixeerd op verkeersdoden (tuurlijk; elke dode is er 1 teveel), maar je kunt ook overdrijven...

het is net als bij alles, overal zitten 'rotte appels' tussen die het verzieken voor anderen. kijk maar naar voetbal, naar toeschouwers van de tt (die banden in de hens steken, de baan oprennen, etc.. etc). zulke mensen zul je altijd blijven houden, die hebben lak aan alles en iedereen. dan helpt het niet om de leeftijd op te schroeven naar 18, dan zijn zulke mensen net zo 'erg'. (niet lullig bedoeld, maar ik doel met name op de lui die met 80 door het centrum sjezen, het liefst nog zonder helm anders raakt het kapsel in de war..... (met 80 rijden zekers niet? :p )

ik vind gewoon dat de overheid haar prioriteiten ergens anders moet stellen, zoals het terugdringen van de wachtlijsten (goh, cliché zeg.....), vooral voor de donoren.. daar zouden ze veel beter veel meer energie in kunnen gaan steken. daar vallen nog veel meer mensenlevens te redden...
dodelijke ongevallen zullen altijd blijven, die kun je nooit uitsluiten....
 
Jah idd, en btw over die donoren, gewoon iedereen verplicht donor, en als je dan geen wil zijn moet je het maar melden. Tis nu gewoon "te veel" moeite voor mensen! Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben, maar omdat je dan weer zo'n ding in moet vullen enzo, hoop gedoe heb ik er geen
 
Prima plan vindt ik 't, ik erger me echt volop aan die gastjes van 16 die dan met een 'volop snel' powerfilter en een hebo gara denken dat ze snel zijn.

En als ik dan ff ga rijden met m'n scooter komt er meteen een politiebusje aan dat ik overlast veroorzaak. Yeah Right. Ze kunnen ook nooit normaal gasgeven, altijd volgas en dan weer remmen, dat is stoer ofzo :| En vooral een zo groot mogelijk tiefusherrie maken.

Nee, vanaf 18 jaar vindt ik prima!
 
ok dat worden stenen door de ruiten van het binnenhof:|

wat is dit nou voor iets belachelijks. waarom komen ze nou met dit soort vage maatregelen, je zou toch denken dat ze op het moment genoeg BELANGRIJKE zaken aan hun hoofd hebben in de regering. ik bedoel: het is juist beter om iemand op zn 16e al op een brommer te laten rijden, ze nemen hiermee actief deel aan het verkeer, zodat ze beter voorbereid zijn op het deelnemen aan het verkeer in een sneller voortuig. anders wordt je op je achttiende gewoon maar in een auto gepleurd, zonder enige ervaring in het verkeer. slechte zaak, vind ik.
 
er zit uiteraard ook een logische kant aan, maar als ze die nou ff wat beter naar voren brengen. snap best dat er minder doden "zouden kunnen vallen", er rijden ook minder mensen op scooters dan8P . maar de doden die ze daar minder hebben, hebben ze met autorijden dubbel zo veel meer door het gebrek aan weggebruikervaring, om maar ff een situatie te schetsen.

en ff iets aan de mensen die voor deze regel zijn: ok, nu ben je misschien (bijna) 18 of ouder, dus wat boeit het jou. maar denk is aan een aantal jaren terug, toen je zelf nog 15 was en je dolgraag op een scooter wilde rijden (legaal dan:# ). zou je dan niet gi-gan-tisch balen met zo'n wetsvoorstel...?
 
Back
Top