'pas met 18 op brommer'

Originally posted by GileraGSM


Ik ben voor:

*vanaf 14 jaar op snorfiets/scooter. Met praktijk examen van 1 dag.
*Vanaf 16 jaar op 125cc, afgeknepen op 100 km/h


Yeah right, ik zie al die 16-jarigen al met 100 door het centrum van de stad crossen :| Dit vind ik dus echte flutregels.

Volgens mij komt die wet er toch nooit.. ze zeiken al 5 jaar over kenteken op brompje, maar invoeren? nee..
 
Originally posted by GileraGSM
Ik vind deze regel echt wel noodzakkelijk!.

Maar.... dan niet meer op krakermikkige kut brommertjes en scootertjes. Maar echt spul.
Snelheid omhoog, desnoods 125cc.
EN! een rijbewijs halen, zou een zeer goede voorbereiding zijn voor theorie/parktijk voor motor of auto rijbewijs.

Maar niet domweg de leeftijd omhoog gooien en 45 blijven rijden.
Moet dus wat tegenover staan vind ik.

Proefballonnetje van de regering?!:!

mja dan ga je echt nog meer doden krijgen...
Ik rij recent op een 125cc ding en dat is ECHT veel meer power dan een 50cc ding. De roekeloze 16jarigen DAT onder hun kont duwen = moordend.
Afknijpen op 100 wordt dan toch weer omzeilt met gevolg dat je ECHT gevaarlijke situaties gaat krijgen...

Gewoon praktijk examen invoeren en kans laten bestaan dat je je certificaat kwijt raakt door puntensysteem. Te snel rijden = -aantal punten... zonder helm = -aantal punten tot je er geen meer hebt... Dan heb je het gewoon voor jezelf verknald...
 
Originally posted by Karoshi


dat je je certificaat kwijt raakt door puntensysteem. Te snel rijden = -aantal punten... zonder helm = -aantal punten tot je er geen meer hebt... Dan heb je het gewoon voor jezelf verknald...

dat is oneerlijk. de "boeren" raken hun certificaat dan nooit kwijt en woon je in de stad dan ben je hem 10x per jaar kwijt ofzo.
 
Als ze zoiets invoeren, hoe moet het dan met 16/17 jarigen die een scoot hebben? Je mag er dan dus niet meer op rijden. Er is dus weer lekker nagedacht over dit voorstel... :(
 
Originally posted by Xearo
dat is oneerlijk. de "boeren" raken hun certificaat dan nooit kwijt en woon je in de stad dan ben je hem 10x per jaar kwijt ofzo.

Voor "ons" boeren is opvoeren ook iets noodzakerlijker, Bedoel dat jij misschien paar keer per dag een paar km door de stad moet rijden is het niet nodig dat je scoot 90+ rijd, Maar als je elke dag 14+ km over boerenwegen rijd is zo'n snelheid wel makkelijk
 
zo een drastische maatregel voor "maar" 50 doden minder per jaar. En het zal meer kwaad dan goed doen, denk aan de economische schade;) . Doe dan liever iets voor wat een groter probleem is, zoals rijden onder invloed, ik noem maar wat
 
Bromfietsers staan nu eenmaal bekend om hun gevaarlijke rijstijl, helaas. Als je sommige ziet rijden dan kan ik deze maatregelen best begrijpen, maar het kl*terige aan de overheid is dat, wel alle 16 en 17 jarige bromfietsers over een kant mogen worden gescheerd en in andere gevallen mag dat niet. Naar mijn idee moeten ze gewoon eens wat gerichter gaan controleren, dus niet met een rollerbank iedereen van de weg plukken, maar gewoon echt de debielen eruit proberen te pikken en deze dan ook echt zwaar straffen, maja dat is mijn mening :)
 
Van mij mogen ze die leeftijd best omhoog brengen tot 18 jaar, als je kijkt hoe gevaarlijk sommige kleuters hier rondrijden...:|
 
Slaat nergens op: Nu op je 16e begin je in t verkeer en 'bij normale mensen' zal je rond je 18e wel een beetje ervaring hebben opgedaan.

Dan begin je op je 18e in t verkeer, en dan zal je zeker niet veel ervaring hebben.

En wie wil er nu op zijn 18e een 50cctje onder zijn kont? Dan word het toch een auto of motor.
 
nee hehe :D

nederland wil leuke wetten maken

eigen risco bij ziekenfonds : dus als je naar de huisarts gaat moet je 50 euro ofzo betalen

omdat er een tekort is terwijl ze

INBURGERINGS SCHOLEN IN TURKIJE EN MAROKKO WILLEN MAKEN ZODAT ZE HET HIER NIET HOEVEN TEDOEN (hoezo een uitnodiging)
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Nou uhm in de krant staat dat ze dat 18 jaar ook overdreven vonden, dusse, zo ver komt het niet.

ja klopt, zo een reactie van bovag, dat het veiliger is om scooters mee te laten rijden met het auto verkeer....
dus alle scooters 80 ofzo
 
Zoals nu gaat door verkeer, gaat naar mijn inzien PRIMA

Ze moeten gewoon degene wie ze lijp zien rijden gelijk het certificaat af pakken oid.

En de jongeren de weg af ....

Laat ze maar fijn fietsen :)
 
Originally posted by Th@ De@LeR
De Europese richtlijnen dus, waar ik ook voor ben.

Daar ben ik dus ook voor, mn neefje van 16 rijd in italie ook al rond op een 125 cc enduro :|
 
in italie is alles zowieso makkelijker

in het dorp waar "ik" vandaan kom daar reed ik op me 15de al oto :D en op me 8ste 125 cc iedereen kent elkaar daar dus je kan gewoon met oom agent praten :D
 
Back
Top