Auto-ongeluk moeder, aansprakelijkheid?

area_51_member

scooterloos
Hey peeps,

Mijn moeder heeft reeds een lichte aanrijding gehad. De situatie was als volgd: mijn moeder stopt op een kruispunt van gelijkwaadige wegen om 'persoon2' voorrang te verlenen die van rechts komt. Nou stond ze naast een rij auto's stil die rechts van haar stonden geparkeerd. Nou komt 'persoon2' vol de hoek om en rijd plots op mijn moeder in zonder haar gezien te hebben. Mijn moeder stond gewoon stil en er was genoeg ruimte om te passeren. Nou krijgen wij opeens een brief dat zij ONS aansprakelijk stelt? Dit kan toch niet? Zij meent dus dat die auto's daar niet mochten staan en dat mijn moeder maar eerder (voor die auto's) moest stoppen omdat die haar zicht blokkeerden. Dit kan toch niet? Wij maken er desnoods een rechtzaak van.
Iemand rijd jou van de weg en stelt jou aansprakelijk? 8P Het moet niet gekker worden.

Vraag dus: Zij heeft toch geen poot om op te staan?
 
Advertisement - register to remove this

Ander partij hoeft de bocht ook niet af te snijden, en moet beter kijken.... case closed d8 ik dan :)

Edit: als je moeder rechtsbijstand heeft op verzekering, direct inschakelen... dan kunnen zij het gewoon onderhandelen
 
Ter illustratie:

img.php


http://img161.imagevenue.com/img.php?image=78067_situatie_122_389lo.JPG

Zij zegt dat de auto's te dicht op de bocht stonden geparkeerd en mijn moeder daarom eerder had moeten stoppen.
 
Zoals je tekenings illustreert, zat "persoon2" op de verkeerde weghelft. Ook al is er geen hond op de weg, je behoort op je eigen weghelft te rijden. Gevalletje bocht afsnijden lijkt me.
 
Die 1e auto die geparkeerd staat mag daar in ieder geval niet staan, je mag niet binnen 5 meter van een kruispunt geparkeerd staan;)

En die 'persoon2' heeft de bocht te krap genomen zoals eerder gezegd, die is aansprakelijk, maar bewijs dat maar...

edit: wat driftpromotion zei is helemaal waar! Ik hoop voor je moeder dat ze die rechtsbijstand verzekering heeft.
 
de tegenpartij word bijna ALTIJD aansprakelijk gesteld, omdat verzekeringen zo weinig mogelijk willen uitkeren, ook al is het de schuld niet van de persoon
 
ook al zou de vrouw te weinig ruimte hebben om er langs te kunnen , je moeder stond stil , dus dan is die ander altijd in overtreding en aansprakelijk te stellen . me vader stond ook een keer fout geparkeerd en stond stil en auto rijdt er vol tegen aan die mensen gingen zeiken dat me pa fout geparkeerd stond , en rechter zij toen dat bij aan rijding van een stilstaande auto de bestuurder van de rijdende auto altijd fout is , dus je ma wint dit zowiezo .
 
een auto mag NIET binnen 5 meter van een bocht of kruising staan. Je zou de eigenaar van die auto die te dicht bij de kruising stond aan klagen:)

Verder kunnen ze jullie niks maken. De persoon in kwestie die jullie heeft aangereden heeft niet goed opgelet...klaar. Zulke situaties maak ik hier bijna iedere dag mee bij mij in de straat:X. Woon bij 2 scholen en dan krijg je al die vrouwen die niet kunnen rijden:L.
 
De vraag is of er inderdaad genoeg ruimte is om te passeren voor 'persoon2'. Mocht dat blijken van niet. Is je ma toch wel fout. Omdat de geparkeerde autos aan 'haar kant' vd weg staan. Moet zij voorrang geven. Mocht uit onderzoek blijken dat er wel genoeg ruimte was, en dat je ma stil stond (evt. getuigen?) dan moet dit verhaal geen probleem zijn lijkt me :)
 
maar ze verleende voorrang. een beetje voorzichtig rijgedrag zou dan van persoon2 op zijn plaats zijn. voor het zelfde geld stond er een klein kindje. die was dan ook plat :D
 
Ookal was er geen ruimte voor persoon 2, dan had je ma als nog geen overzicht op het kruispunt door de auto die zo kut geparkeerd stond.

De ander zit gewoon in alle opzichten fout, lijkt me sterk dat ze ook maar iets op jou moeder kunnen gaan verhalen.
 
de tegenpartij word bijna ALTIJD aansprakelijk gesteld, omdat verzekeringen zo weinig mogelijk willen uitkeren, ook al is het de schuld niet van de persoon

Precies.
Ook al is het jou schuld niet, krijg je toch een brief van de rechtsbijstands afdeling van hun verzekering waarin staat dat ze je aansprakelijk stellen.

Brief terug sturen en hen aansprakelijk stellen.
 
ook al zou de vrouw te weinig ruimte hebben om er langs te kunnen , je moeder stond stil , dus dan is die ander altijd in overtreding en aansprakelijk te stellen . me vader stond ook een keer fout geparkeerd en stond stil en auto rijdt er vol tegen aan die mensen gingen zeiken dat me pa fout geparkeerd stond , en rechter zij toen dat bij aan rijding van een stilstaande auto de bestuurder van de rijdende auto altijd fout is , dus je ma wint dit zowiezo .

Dit is niet altijd waar..

Laats ben ik met mijn baas achteruit op een auto gereden.. (alleen wat krasjes).. maar deze kwam net uit een garage en stond ff 30 sec ofzo achter ons stil.. Maar omdat hij zo kort stil stond was hij schuldig.. had hij er langer gestaan (zeg 10 min) hadden wij schuldig geweest..
 
ook al zou de vrouw te weinig ruimte hebben om er langs te kunnen , je moeder stond stil , dus dan is die ander altijd in overtreding en aansprakelijk te stellen . me vader stond ook een keer fout geparkeerd en stond stil en auto rijdt er vol tegen aan die mensen gingen zeiken dat me pa fout geparkeerd stond , en rechter zij toen dat bij aan rijding van een stilstaande auto de bestuurder van de rijdende auto altijd fout is , dus je ma wint dit zowiezo .

Dit is niet altijd waar..

Laats ben ik met mijn baas achteruit op een auto gereden.. (alleen wat krasjes).. maar deze kwam net uit een garage en stond ff 30 sec ofzo achter ons stil.. Maar omdat hij zo kort stil stond was hij schuldig.. had hij er langer gestaan (zeg 10 min) hadden wij schuldig geweest..
 
Die auto die jullie aangereden heeft is schuldig, zoniet kan je altijd nog die andere auto die te dicht op het kruispunt stond aanklagen. En dan zeggen dat het dankzij hun was dat er die aanrijding is gebeurt want stond die auto er niet kon je ma gewoon uit de weg staan en was het ongeluk niet gebeurt
 
Nee, was bij ons de straat gebeurt. Je kan je verbazen over hoe duur een op het oog lijkende kleine schade kan kosten... Vandaar, hoop dat alles goed gaat. We hebben de situatie beschreven in een brief naar de verzekering en die zijn door beide partijen getekend dus dat lijkt me voldoende bewijs over de hoe de situatie was.
 
Back
Top