Auto & Alcohol/drugs

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Vrij spannend onderwerp voor verschillende mensen denk ik, maar hoe kijkt iedereen hier tegenaan?

Ik heb persoonlijk gemengde ervaringen hiermee (niet als chauffeur maar als passagier)... Vanavond weer allerlei "avonturen" meegemaatk...

Laten we het bespreekbaar houden :)
 
Advertisement - register to remove this

Als ik moet rijden drink ik ook niks. Drugs doe ik helemaal niet aan. En als ik merk dat iemand die zou rijden toch drinkt stop ik of zelf met drinken of ik bel gewoon een taxi. Ik heb er hier op het eiland al teveel de dijk afzien gaan tegen een boom aan.
 
Goed gek gedaan in 't verleden. Na 2 dikke boetes en een EMA cursus heb ik 't "licht" gezien, en rij nooit meer met drank op.

Vroeger echt altijd....Dom maar gelukkig is er nooit iets gebeurd.
 
In de 1,5 jaar tijd dat ik nu me rijbewijs heb, heb ik 1 x met 1 biertje op achter het stuur gezeten. Had op me werk wat gedronken en toen daarna meteen naar huis, voelde me niet bepaald lekker rijden dus voor mij is het of rijden of drinken maar geen combinatie :).
 
Ik rij met max 1 bier op, en anders gewoon niet.

Ik snap ook niet de mensen die roepen dat bv wiet ofzo geen invloed heeft op het rijden. Blij dat ze daar ook eens op gaan testen in het vekeer.
 
Heb 1x gereden toen ik teveel gedronken had en achteraf wel beetje spijt van gehad omdat ik wel inzag dat het echt onverantwoordelijk was.. gelukkig niets gebeurd..
verder nog een keer aangehouden toen ik 2 flesjes bier op had(je mag maar 1 glas).. agent vroeg "zo meneer wat heeft u gedronken vanavond" ik: "een colaatje meneer" en toen hoefde ik niet te blazen :D vet veel geluk gehad dus
En ook nog een keer toen ik nog redelijk strak stond van de mdma en dat doe ik ooit niet weer 8P (was al wel uitgewerkt opzich maar ik had nog wel ontzettend grote pupillen etc)
op een gegeven moment was ik 100 aan het rijden op de snelweg en vond ik het nog best hard gaan 8P
maargoed als ik m'n rijbewijs terug heb ben ik van plan nooit meer ook maar iets te drinken/gebruiken als ik nog ga rijden... had ik sowieso al voorgenomen de laatste tijd :)
 
Eigenlijk drink bijna altijd wel 1 of 2 biertjes als ik moet rijden. Maar daartussen door nog wel glas cola/red bull ofzo. Ik spreid het :)
 
Ik drink max 2 a 3 biertjes, verspreid over een avond... Af en toe ook wel gek gedaan maar gezien ook wat arne is 'overkomen' pas ik hier nu ook wel mee op, heb namelijk geen zin om mijn rbw kwijt te raken en onverantwoordelijk bezig te zijn.

Of die jongen in die Sierra die in de sloot lag langs de A29, leuk hoor.
 
Als ik bob, drinkt ik niks, hooguit 1 drankje.. ook gewoon omdat je veranderwoordelijk bent voor de mensen die bij je in zitten, zo zijn we allemaal als diegene rijdt:)
 
auto en alcohol gaan voor mij niet samen, dan laat ik wel een taxi komen, beter 20 euro dan de rest van je leven vanaf je middel verlamd zijn, t is wel het uiterste, maar het gebeurt zo vaak...

hoe deden jullie dat op de scooter? dachten/ denken jullie daar makkelijker over, ik namelijk wel, je rijd toch op een fietspad,kleiner voertuig, dus meer controle, je gaat niet harder als 50(8P), nee maar zonder gein; wat denken jullie daarvan?
 
Ik heb persoonlijk gemengde ervaringen hiermee (niet als chauffeur maar als passagier)... Vanavond weer allerlei "avonturen" meegemaatk...


Idem als passagier, na een avondje stappen in alcazar. gingen we met 3 auto's weg. ik zat bij een meisje die niks gedronken had, maar in de andere 2 auto's hadden de mensen wel gedronken, die gingen er dus beiden na de 1e bocht op de snelweg vanaf. 2 auto's total los gereden. zag er toen best creapy uit als je ze beiden voor je neus de bocht uit ziet schieten :X

Zelf drink ik niet als ik moet rijden, zie het nut ook niet echt in van 1 biertje, als ik 1 biertje op heb wil ik meer, dus ik begin er geen eens aan, en drink wel cola o.a
 
Als we uitgingen en met de scooter waren dronken we meestal in het eerste uur 5 biertjes en daarna de rest van de avond geen alcohol meer. Nu met de auto drinkt de BOB geen alcohol, als t wel gebeurt betaald de BOB voor iedereen de taxi.

Je vergeeft het jezelf nooit als je een ongeluk veroorzaakt, al heb je maar 3 biertjes op.

Drugsgebruik is in mn familie/vriendengroep sowieso not-done. Heb het nooit gedaan en heb er ook geen behoefte aan.
 
op de scooter wel altijd flink zat op gezeten.. daar gaf ik nooit zo veel om.. maakte me toen echt nooit uit.. reed je nog geen 30 had je wel altijd het gevoel dat je super hard ging..

maar met de auto heb ik de al een hekel aan als ik 1 biertje op heb of zo..
dan wil ik echt eigenlijk al niet meer rijden..
Zit dan ook niet met een lekker gevoel achter het stuur. 2x gedaan pas met 1 of 2 biertjes gereden... hoeft voor mij echt niet..
Want je bent niet alleen verantwoordelijk voor je zelf.. maar ook voor de gene die mee rijden.. maar ook voor de mensen die zich op straat bevinden..
 
ik drinkt nooit als ik ga stappen en ik moet gaan rijden.
Ja of eentje om de avond te openen met me vrienden, maar dat is x uur later echt wel uit je bloed.
buiten de risico's om weet ik zeker dat als me pa er achterkomt dat die me auto zo opslot zet dat ik hem niet mee kan nemen :p.

maar ik weet hoeveel gedonder en geld het kost als je aangehouden wordt met teveel drank.
(kennis mee gemaakt)

Op de scooter dronk ik eigenlijk ook nooit , maar nu ik dat ding niet meer heb en soms met me snorbrommer uit het werk door de stad in ga dan drinkt ik wel wat maar neit zo veel als ik op de fiets zal zijn.
 
Back
Top