Aub ik heb dringend hulp(advies) nodig!!!

Caucasian

Well-Known Member
Ik heb n week geleden yamaha aerox gekocht bj 2006
en ik moet nu elke dag naar school(15km heen en terug).
En elke dag moet ik een passagier vervoeren(70kg) en zelf ben ik ok 70(140kg totaal)mijn vraag was,heeft dat negatiefe invloed op mijn blok?:'(zo wel!wat moet ik eraan doen omdat te voorkomen(andere snellere en sportiever onderdelen of wat?)ik zou uw advies zeer waarderen!9||6
 
Advertisement - register to remove this

Ja het lijkt me vrij logisch dat hij harder trekt met 60kg ballast tov 160kg ballast!! aub ontopic en geen onzin praten, laat staan over "als je hem altijd voltankt rijd die harder" fabeltjes
 
Als het goed is afgesteld (mengsel voornamelijk) kan je prima met een passagier die afstand afleggen! Je kan ook je temperatuur meter op het dashboard in de gaten houden. als het goed is blijft deze gewoon constant tijdens de rit. als je zelf niet kan afstellen zoek idd even iemand op of leer het :). Accerelatie is massa afhankelijk. topsnelheid zal iets lager zijn ivm hogere rolweerstand.

mvg,
 
ik wilt dat hij wat harder trekt naar 70km/h en ik wil niet meer uitgeven dan 80 euro!wat raden jullie aan om der in te zetten(onderdelen)??

laat je dealer de vario en de prop uit je uitlaat halen dan zal hij wat harder gaan optrekken en de top zal ook wel iest hoger worden
als dat al is gebeurt dan mag je hem wel eens laten afstellen :)
 
Ik vind het maar raar dat mensen kunnen praten over opvoeren terwijl ze een verzekering hebben waarvan ze weten dat die niks betalen als je een ongeluk hebt gehad en je scoot kan harder dan 45...

Btw: ik was eerst ook van plan op te voeren, ga ik maar niet meer doen :'(...
 
Ik vind het maar raar dat mensen kunnen praten over opvoeren terwijl ze een verzekering hebben waarvan ze weten dat die niks betalen als je een ongeluk hebt gehad en je scoot kan harder dan 45...

Btw: ik was eerst ook van plan op te voeren, ga ik maar niet meer doen :'(...
wat voor verzekering heb jij dan ? zitten die constant bij jou achter op je scooter? wat als je scooter total loss is? dan kunnen ze niet kijken hoe hard hij gaat... die mensen die je dat verteld hebben proberen je alleen maar bang te maken(naar mijn weten dan , als iemand anders het zeker weet even melden aub) btw : je gebroken arm of been word zoiezo vergoed en als je gloednieuwe scootertje compleet kapot is door een ongeluk van jouw schuld betalen ze ook niks.. en als het niet jou schuld is kan je een half jaar wachten op je geld en dan krijg je nog maar +/- de helft van het geld terug. Ze kijken naar de dagwaarde van je onderdelen/ scooter en na een half jaar kan die al zo'n 500 euries gedaald zijn...
 
Dan zou dus 9/10 mensen die een scooterongeluk hebben niets betaald krijgen? Dacht het niet hoor. Als jij gewoon van rechts geramd word of iemand achterop je knalt bij het stoplicht gaan ze niet kijken hoe hard je scooter kijken.

't Is ook een beetje zon kwestie van welke agent je hebt en of die uberhaubt komen of dat je gewoon je schadeformulieren invult en er verder niet moeilijk gedaan wordt.

Anyways als je echt 45 wil blijven rijden koop dan gewoon een snor scootertje van iemand over en laat die 40 lopen klaar daar wordt nooit op gecheckt man en das beter dan met helm op stapvoets te rijden hele dag

edit: post is op 2 posts hierboven gericht
 
Ik ben nog 15 dus nog geen verzekering..
Maar ze betalen wel als het jou schuld is, dat is WA al he..
Als jij een ander aan rijd krijgt hij geld van je verzekering, iedereen moet WA hebben.
En ja ik heb het gehoort van:
1. een vriend
2. me ma
3. de verzekeringsman van ons

Edit: en die van mij ook,
 
Ik ben nog 15 dus nog geen verzekering..
Maar ze betalen wel als het jou schuld is, dat is WA al he..
Als jij een ander aan rijd krijgt hij geld van je verzekering, iedereen moet WA hebben.
En ja ik heb het gehoort van:
1. een vriend
2. me ma
3. de verzekeringsman van ons

1.is je vriend zeer begaafd in verzekeringen?
2. = bezorgd
3. heeft met je moeder gepraat, ik denk dat ze het alleen ''liever niet'' hebben omdat je de kans op een ongeluk vergroot dus meer schade voor de verzekering
 
nee hoor je kan lekkere zware gewichten steken en geen zak gaan trekken + nieuwe uitlaat gaat die overtoeren maken natuurlijk maar als je hem goed afstelt op zijn punt dan gaat die dat niet meer hebben

ik heb de mijne ook afgesteld voor een vriend alleen ik weeg te veel dus heb hem op mijn gewicht afgesteld en nu trekt die lekkerd hard door bij me vriend:)

Wat een onzin...:|8P
 
Back
Top