Aub ik heb dringend hulp(advies) nodig!!!

Caucasian

Well-Known Member
Ik heb n week geleden yamaha aerox gekocht bj 2006
en ik moet nu elke dag naar school(15km heen en terug).
En elke dag moet ik een passagier vervoeren(70kg) en zelf ben ik ok 70(140kg totaal)mijn vraag was,heeft dat negatiefe invloed op mijn blok?:'(zo wel!wat moet ik eraan doen omdat te voorkomen(andere snellere en sportiever onderdelen of wat?)ik zou uw advies zeer waarderen!9||6
 
Advertisement - register to remove this

Mwah , moet geen echte negatieve invloeden hebben op een standaard Aerox. Gewoon fatsoenlijk laten afstellen , en goed inrijden. Niks aan de hand.

ik heb hem nog niet opgevoerd,hij is nog origineel,er is met vario ring ofzo gedaan weetik niet precies,maar hij rijd tegen d 70km/h aan.dus veel gewicht heeft geen invloed op blok?(als ik polini evo vario der op zet met rollertjes van 2.0gram trekt hij nou sneller op of niet?)

alvast bedankt!
 
Ikzelf heb ook een Yamaha Aerox 2008 en in het Boekje staat een maximale belasting
van 180 Kg (397 lb).
Wel moet je je bandenspanning aanpassen: 23 psi voor , en 25 psi achter.
succes ermee .. :p
 
Last edited:
Tsja , tuurlijk heeft je blok er wat meer moeite mee. Hoe zou jij het vinden met 140Kg op je rug had en je moet 15Km lopen hen en terug ? Zou jij ook niet fijn vinden. ;) Maar goed , of je laat hem niet meer mee rijden , of je laat dat ding wat afstellen en je banden zet je op hogere spanning. Denk aan 2,5bar achter oid. En 2 voor oid. Kom je een heel end om veel slijtage te voorkomen. :)
 
Laat die vario maar zitten, want daar verneuk je alles mee,
dus luister niet naar die gast hierboven.

Je scooter zal alles wel kunnen trekken, zolang je gewoon netjes rijdt is het allemaal geen probleem.
 
Daar trekt hij idd wel sneller van op!

Ikzelf heb ook een Yamaha Aerox 2008 en in het Boekje staat een maximale belasting
van 180 Kg (397 lb).
Wel moet je je bandenspanning aanpassen: 23 psi voor , en 25 psi achter.
succes ermee .. :p

ik snap er echt helemaal niks van met die scooters enzo:+
ik heb nog een klein probleempje met dat ding,ik heb beetje hetzelfde probleem als jij hebt,maar mijne is allang al ingereden km stan 11000:p
maar soms doet hij het gewoon normaal en soms valt tie(na een eindje rijden stotert die ook soms weet echt niet wat ik ermee moet:?
 
ik wilt dat hij wat harder trekt naar 70km/h en ik wil niet meer uitgeven dan 80 euro!wat raden jullie aan om der in te zetten(onderdelen)??

Ok, Dit klinkt wel wat raar maar het is echt zo :p
Ik had ook dat probleem met mijn Aerox, Maar toen ik er een volle tank in gooide was alles weer ok, en nu mijn benzinetank weer langzaam droog komt te staan merk ik dat het weer terug komt.

Zie maar wat je er mee doet,
Ik vindt het erg vreemd 8P
 
Ok, Dit klinkt wel wat raar maar het is echt zo :p
Ik had ook dat probleem met mijn Aerox, Maar toen ik er een volle tank in gooide was alles weer ok, en nu mijn benzinetank weer langzaam droog komt te staan merk ik dat het weer terug komt.

Zie maar wat je er mee doet,
Ik vindt het erg vreemd 8P

dus je wilt zeggen als ik volle tank der in gooi dat hij sneller trekt of wa:p*D
 
Ok, Dit klinkt wel wat raar maar het is echt zo :p
Ik had ook dat probleem met mijn Aerox, Maar toen ik er een volle tank in gooide was alles weer ok, en nu mijn benzinetank weer langzaam droog komt te staan merk ik dat het weer terug komt.

Zie maar wat je er mee doet,
Ik vindt het erg vreemd 8P

hou dan gewoon je klep dicht.... wat een onzin allemaal zeg, hier heeft die jongen toch niks aan of wel.

topicstarter je krijgt een pm van me :)
 
Ok, Dit klinkt wel wat raar maar het is echt zo :p
Ik had ook dat probleem met mijn Aerox, Maar toen ik er een volle tank in gooide was alles weer ok, en nu mijn benzinetank weer langzaam droog komt te staan merk ik dat het weer terug komt.

Zie maar wat je er mee doet,
Ik vindt het erg vreemd 8P

heb ik ook :) is die afgesteld op een te zwaar gewicht :) hebben ze me gezegt
 
heb ik ook :) is die afgesteld op een te zwaar gewicht :) hebben ze me gezegt

tja maar dat is dus niet mogelijk hé...
een scooter heeft maar 1 ideale afstelling, en dat verschilt niet per gewicht omdat hij nou eenmaal binnen een toerental het meeste power heeft en dat heeft verder niets met gewicht te maken (lang leve de variabele overbrenging).
 
nee hoor je kan lekkere zware gewichten steken en geen zak gaan trekken + nieuwe uitlaat gaat die overtoeren maken natuurlijk maar als je hem goed afstelt op zijn punt dan gaat die dat niet meer hebben

ik heb de mijne ook afgesteld voor een vriend alleen ik weeg te veel dus heb hem op mijn gewicht afgesteld en nu trekt die lekkerd hard door bij me vriend:)
 
Back
Top