I
Nee, wil een nieuwe. Dat ik gewoon even een beeld kan krijgen wat er allemaal leverbaar is. Ben mijn 54 literbakje wel gaar.
rifwachter
aquaferrytale
heems
er zijn overigens ook hornbach afdelingen waar 't personeel best veel weet over visjes..nieuwegein was er 1 van...
verder zijn er nog meer goede zaken, alleen deze schieten mij zo te binnen..
mijn bakje net gevuld met water, ga dus niet enten met water/filterwaten ect ect.. maar gewoon ouderwets starten dus
En duuuuuuuhuuuuuuuur gek. Pfieuw, als ik daar een paar van wil hebben moet ik heel wat uren draaien
Heb je er wel filter op zitten?
Eigenlijk is het zo dat een vers aquarium 2 weken nodig heeft om op te starten, dit omdat de bacterie cultuur nog niet in evenwicht is en er in de bak nog geen 'biologisch' evenwicht heerst. In de 1e week komen er heeeel erg veel gifstoffen in het water doordat de goede bacterieen de slechte nog niet aan kunnen. Als je er dan ook nog eens vissen bij zet die ook nog eens uitwerpselen produceren dan belast je het water alleen maar erger en is dat meestal voor de vissen fataal. Soms heb je geen keus als je je vissen er meteen in zet omdat je (nog) geen andere bak hebt. Dan is het meestal raadzaam om óf een deel water te gebruiken dat al uit een draaiend aquarium komt, óf een filter te gebruiken dat al is ' ingedraaid ', óf je zal de 1e paar dagen eens in de 2 dagen 10% van het water moeten vervangen.
Ik verplicht je tot niks, geef alleen een kleine tip. Je hoeft het absoluut niet op te volgen of me te geloven. Maar kijk niet heel vreemd op als je vissen na een week aan de oppervlakte zeer veel lucht lopen te happen en na nog een dag dood aan de oppervlakte drijven.
Dit klinkt allemaal zeer serieus en boos, maar geloof me, is echt niet zo bedoelt.Ik weet niet of de tip gewild is, anders lees er maar overheen.
Fotootje van internet, hebben zelf thuis ook een aquarium, meest opzienbarende wat erin zwemt is toch wel een 25 cm lange afrikaanse kwastvinaal ...
heb gister een wilvang maanvis gekocht zwemt nu al op zijn rugmaandag terugbrenge denks