This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

Alle jezus die Rifwachter heeft echt een mooi assortiment :~ Je zou er alleen al heen gaan om te kijken naar al die vissen.

Iemand nog een prachtig volwassen kweekkoppel Regenboogcichlide's?

Herotilapia multispinosa

Ik citeer:

Deze mooie soort die ook wel regenboogcichlide wordt genoemt is een leuke vis voor de beginners Ze vragen niet veel ruimte en zijn goed samen te houden met levendbarende,en zalmpjes de kweek is erg makkelijk de jongen worden opgehangen aan bladeren van planten of kienhout. Specificaties aquarium

AfmetingMinimaal 100x40x40Temperatuur28 graden WaterwaardenpH 7.0 a 7.5
Gh 8-12
Biotoop

De aquariumboer hier wil ze niet hebben omdat ze geen ruimte meer hebben, als niemand ze wil dan breng ik ze naar De Maanvis in nijmegen.

Fotootje van internet, hebben zelf thuis ook een aquarium, meest opzienbarende wat erin zwemt is toch wel een 25 cm lange afrikaanse kwastvinaal ...

Vett die beestjes zijn cool, heb ze hier zien zitten bij de Maanvis in nijmegen (toptent) en ze zijn echt heel appart. Wat heb je er bij zwemmen? Want als je kardinaaltetra's hebt dan zal schooltje wel met de dag kleiner worden ofniet?

ik heb vanmiddag ff weer me oude bak gevuld met goudvisjes en ik had ook gelijk ff nieuw grind meegenomen maar was helemaal vergeten dat je het grind eerst moet wassen/ afspoelen.. resultaat zwart water

het wat is nu nog een beetje troebel en de goudvissen zitten er nu ook gewoon bij in

maar als ik later een eigen huis heb komt er ook zeker weten een mooi aquarium

Heb je er wel filter op zitten?

Eigenlijk is het zo dat een vers aquarium 2 weken nodig heeft om op te starten, dit omdat de bacterie cultuur nog niet in evenwicht is en er in de bak nog geen 'biologisch' evenwicht heerst. In de 1e week komen er heeeel erg veel gifstoffen in het water doordat de goede bacterieen de slechte nog niet aan kunnen. Als je er dan ook nog eens vissen bij zet die ook nog eens uitwerpselen produceren dan belast je het water alleen maar erger en is dat meestal voor de vissen fataal. Soms heb je geen keus als je je vissen er meteen in zet omdat je (nog) geen andere bak hebt. Dan is het meestal raadzaam om óf een deel water te gebruiken dat al uit een draaiend aquarium komt, óf een filter te gebruiken dat al is ' ingedraaid ', óf je zal de 1e paar dagen eens in de 2 dagen 10% van het water moeten vervangen.

Ik verplicht je tot niks, geef alleen een kleine tip. Je hoeft het absoluut niet op te volgen of me te geloven. Maar kijk niet heel vreemd op als je vissen na een week aan de oppervlakte zeer veel lucht lopen te happen en na nog een dag dood aan de oppervlakte drijven.

Dit klinkt allemaal zeer serieus en boos, maar geloof me, is echt niet zo bedoelt. Ik weet niet of de tip gewild is, anders lees er maar overheen.

bedankt voor de tip

maar dit is gewoon een bak zonder filter oid gewoon een glazenbak van 75 / 30 / 40 oid gewoon een standaard vissekom dus eigenlijk

ik wil later nog wel een keer een tropisch aquarium maar ik heb er nu geen tijd en plaats voor + ik heb er totaal geen verstand van.

en ik had het zwarte water ook wel weer weg laten lopen het is nu een klein beetje troebel maar dat zakt vanzelf wel weg.

Haha nou tropisch is net zo makkelijk als koudwater hoor, alleen je hebt er wat meer technische hulpmiddelen voor nodig. Iedereen denkt dat je er heel veel tijd in moet steken en dat het best moeilijk is, valt echt wel mee. Als je x aquariumboek huurt in de bieb dan heb je zo de basiskennis te pakken. En gaandeweg leer je het meeste. Gaat hetzelfde als met scooters.

Die van mij ziet echt geen ene reet ... hij zwemt gewoon langs zijn voer heen, puur op reuk kan 'ie het vinden, maar dan hebben de anderen al weer aardig wat opgevreten al

heb donderdag 60 euri neergelegd voor 12 visjes van net geen 1.5 cm

leuk voor in me garnalen bak, zijn echt mooie visjes.... helaas zijn ze nog iets te dun/klein... vetmesten is moeilijk aangezien ze kleine bek hebben, en ik nog geen bodembewoners hebt... waardoor het eten wat op de grond komt, niet meer gegeten word...