This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

Nou eigenlijk niet, die waarden zijn veel te hoog. Maar ik filter ook over turf, vandaar dat de bak ook aardig donker is. Ik had de ph op gegeven moment op 6.5 maar waar die nu op staat weet ik niet. Eerst meette ik elke week na het verversen maar zolang de vissen het goed doen en nog paren ook zit dat wel goed. Ik heb wel wat last van alg maar zolang dit niet de spui gaten uitloopt maak ik me hier weinig zorgen om

Na een aantal tegenslagen doet mijn bak het weer perfect. Zit er aan te denken om een grotere te kopen als mijn huis klaar is. Aangezien ik dan moet verhuizen en het dan misschien een mooie stap is om van een 250L naar een 500L te gaan.

het zal dan waarschijnlijk deze bak gaan worden. Heb hem alleen nog niet in het echt mogen bewonderen.

http://www.korallenriff.de/video_hd/5AE8RP742.html

Hier draaid me bak ook weer na paar tegenslagen.

Van de 10 zwaarddragers zijn er nog 4 over, zat een infectie in de bak waardoor er 6 zijn overleden. Hierdoor zijn 2 van de 10 corydoras agassizii overleden helaas. Mijn 5 corydoras albino doen het prima.

Had veel last van algen dus nu zitten er 2 Crossocheilos siamensis, 2 siamese albino algeneters en 2 Ancistrus dolichopterus. L183.

Binnen 2 dagen al een groot verschil op zowel het hout, glas en planten. Van alle platen die ik er in het begin in had zitten is alleen het gras nog overgebleven. Wat nieuw spul erin en het draaid weer soepel.

[ir]http://i55.tinypic.com/1zqrq7a.jpg[/ir]

Wat te doen als je van een lading Platty's en Black Molly's af wilt? Kan ze moeilijk met ze allen door de plee spoelen :+.

Ik kan ze wel in een kleiner bakje gooien, maar dan heb ik er straks nog meer.

Iemand interesse in een bezetting malawi cichliden o.a stelletjes

labidochromis caruleus yellow etc.. ga ermee stoppen zoek er een goed
baasje voor

Wat te doen als je van een lading Platty's en Black Molly's af wilt? Kan ze moeilijk met ze allen door de plee spoelen :+.

Ik kan ze wel in een kleiner bakje gooien, maar dan heb ik er straks nog meer.
Tupperware bakje > vriezer. Werkt perfect

volgens mij kunnen ze in gevangenschap 20 cm worden, maar hij is nu 6cm. Dus hij kan nog wel groeien. Ben alleen benieuwd hoelang hij reefsafe blijft. Volgend jaar komt er bij mij een bak van ongeveer 500L. Ga dan op mezelf wonen en dat is een mooie start voor een nieuwe bak. Als hij dan te groot is geef ik hem terug aan de winkel waar ik hem gekocht heb en die geven meestal de grote vissen aan de dierentuin.

Overzichtsfoto van de bak nu doe ik maar even niet. Heb ontiegelijk last gehad van dinoflagellaten waardoor heel veel koralen zijn gestorven. Bak zit er nu wel weer wat beter uit.

weet iemand of dit eitjes zijn en zoja waarvan?

Heb er vanalles inzitten, platy's/zwaarddragers, tetra's, guppen en wat algeneters, heb dit nog niet eerder gezien.

[IR]http://i41.tinypic.com/35cmkxs.jpg[/IR]

weet iemand of dit eitjes zijn en zoja waarvan?

Heb er vanalles inzitten, platy's/zwaarddragers, tetra's, guppen en wat algeneters, heb dit nog niet eerder gezien.

Zijn eitjes jazeker!
Misschien wel van slakken?

platy's/zwaarddragers, tetra's, guppen zijn volgens mij allemaal levendbarende vissen...dus kant&klare visjes ipv eitjes.

Wat voor algeneters zijn het? van die raamplakkers of stofzuigervisjes op de bodem (corydoras)?

Wat voor vissen zitten er nog meer in?
Maanvissen?

Enige slakken die ik heb zijn die kleintjes die meekomen in de planten zijn net zo groot als eitjes zelf haha.

verder nog:

2x siamese algeneter goud
2x Siamese Algeneter (Crossocheilus siamensis)
en dan nog 3 can die 'platte' algeneters
4/5 Azizzi corydoras en stuk of 4 albino corydoras

*edit*

Zie dat de platy's de eitjes van de raam aan het plukken zijn

Heb alleen geen extra bak of uberhaupt iets fatsoenlijks om de eitjes apart te zetten...

Last edited:
Zeker als je ze daarvoor al ziet synchroon zwemmen en lichtbak en ed...volgens mij is dat paargedrag.