This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

:'(

En hier in mijn aquarium heb ik al babymosballen...
Handel!

Lekker bijverdienen die "kwekers".
want dat is ook zo moeilijk! kweken met garnalen...

mosballen doen het prachtig... , heb er alleen nog niks mee gedaan... heb ze gewoon in de aqua gegooid, die aan indraaien is... zal wanneer ingericht is even pics maken.

mos denk ik volgende week bij waterverversen wel te kunnen trimmen, dan stuur ik het je wel op

net een arrowana gekocht voor bij de roggen/cichliden

ook wat nieuw/extra filter materiaal voor het zeeaquarium die het nu weer langsaam goed aan het doen is na de verhuizing
de nitriet stond op 0,04 gram de liter
nitraat op 0,44 gram de liter(is nog te hoog)
ph op 7,4 dacht ik!

Ben van plan om ook een aquarium aan te schaffen als ik in me appartement zit.

Heb niet heel veel ruimte dus supergroot hoeft het niet te worden. Zit rond te kijken naar een 40 - 100L bak incl meubel.

Nog merken die ik wel/niet moet kopen.
Zit te kijken op een Juwel Rekord 800 http://www.aquarium-winkel.nl/juwel-rekord-800-met-afgebeeld-meubel-sb835-p-190.html

of een Juwel Rio 125 http://www.aquarium-winkel.nl/rio-125-donker-met-afgebeeld-meubel-sb80-p-201.html

Liefst koop ik een bak waar alles meteen bij zit (filter/heater etc).

Alleen nu zit ik te kijken naar wat vissen erin, voor mij hoeft het geen high-tech bak te worden met duur spul erin, meer voor 'de lol'.

Welke vissen zijn wel/geen aanraders en waar moet ik op letten? Internet is onderhand een doolhof aan mogelijkheden.

Last edited:
Het begint met het soort aquarium.
Gezelschaps of speciaal?
dus van alles door elkaar? of alleen maanvissen/een bepaald biotoop.
Dan je smaak..groot,klein, kleuren ed.
Dan kijken of die bij elkaar kunnen.

Stenen,hout, veel groen?
grind of zand?
wat ook weer invloed heeft op welke vissen wel/niet.

Ben nog aan het denken om groter te gaan als mijn nieuwbouwhuisje klaar is. Mijn red sea max bevalt met toch wel heel goed. Dus ben er nog niet over uit.

Gisteren naar een aquarium speciaalzaak hier geweest.

Bak weet ik al bijna zeker, Juwel Rekord 700. Verder puur gericht op vissen dus zal voornamelijk steen/hout worden als inrichting. Qua vissen beetje afwisselend (kleur en klein/groot).

Tropisch vind ik echt supervet alleen ga toch wat simpeler/goedkoper beginnen

Uhm als je niet voor tropisch gaat ? Ga je dan in een koud water bak guppies houden ?

Of wat bedoel je met simpeler/goedkoper ?
Het ligt gewoon aan de vissoort of het eenvoudig/goedkoop is. Bedoel een verwarmde bak met daarin neontetras/cardinal tetras met L nummer erin is zwaar eenvoudig en ook nog steeds relatief goedkoop.

Ik heb laatst zelf mijn discussen weg gedaan omdat het gewoon teveel werk was.
4/5 keer per dag gevarieerd eten, gedoe met water zuiveren (Echt iedere dag minimaal 10%) en enorm stressgevoelige dieren. (Lampen eens een half uur eerder uit en ze schoten volledig in de stress en verloren al hun kleur) Gelukkig zijn ze nu naar een kennis van mij gegaan die er wel de tijd/geduld voor op kan brengen, want dat verdienen deze vissen wel!