This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia sr Viper ASSEN

dix4life

Well-Known Member
Zo hier ben ik weer met mijn project.. nu met werkende foto's...

Zo kocht ik hem:





en zo had ik hem toen gemaakt:





setup was toen dus:
dr70
polini membraam kitje
21mm amal carbu.
buddyfilter
std krukas
polini vario
polini koppeling
yamaha v snaar
std onsteking

verder:
carterkap gepolijst
std schokdemper
blauwe neon dr onder
alarm als toeter
frame silver gespoten
kappen groenwit
velgen groen

snelheid moest ong. 100 zijn maar hij had valse lucht dus kon hem niet goed afstellen.. ik had dus al die spulletjes er dus al onderzitten vanaf dat ik hem had gekocht.. dus ik was natuurlijk niet tevreden met het uiterlijk en de setup.snelheid en toen dacht ik.. nu gaak hem helemaal opknappen.. zo gezegt zo gedaan..

eerst had ik al een soepje gemaakt van hoe dat ding er nou moest uitgaan zien. let wel op dit is een oud soepje dus die carterkap + kickstartpedaal + blokje kloppen op deze foto niet:


nou ik dus rond kijken op inet voor alleer lij inspiratie en zag ik dus een mooi glimmend blokje van een aerox.. ik dacht ik polijst me hele blokje wel.. me carterkap was tog nog gepolijst dus dit kwam mooi uit.. hier foto van het gepolijste blokje (rechter carterhelft moet nog afgemaakt worden):



hier kwamen dus allemaal spulletjes van dit blokje.. hier fototje (dit is niet allus maar heb neit meer foto's):


na ja.. meer oude foto's gaak niet posten want ik wil verder gaan met de opbouw ik heb dus alle nieuwe onderdelen al besteld.. de setup is dit geworden:

70cc polini
doppler race krukas
doppler spruitstuk
21mm dellorto
malossi powerfilter
doppler race koppeling
polini race vario
yasuni R carbon demper

Dit is dus allemaal al besteld en heb de volgende onderdelen al binnen:

70cc polini:


dat was dus de kop.. hier het zuigertje + andere dingen diek bij het kitje kreeg (erg aardig ):


hier het cillindertje zelf:










jajajah.. genoeg over die cilinder ... nu ff foto van malossi powerfilter die ik ook al binne heb:


en de doppler race koppeling met extra veertjes:


ook heb ik al een nieuwe achterveertje aangeschaft:


zo.. ook heb ik al bij praxis wat boutjes gekocht en die op maat gesneden.. boutensetje kost bij de dealer al 10,50 en ik betaalde voor 40 boutjes maar 5 euro ofzo... sgeelt weer

hier fototje van een paar op maat gesneden boutjes:


ben nu druk bezig met vanallus en nog wat spuiten. de voorvelg is al afgespoten met blanke lak dus die is klaar. Voor de rest is het blokje ook al voorzien van blanke lak. netzoals het kickstartpedaal en de carterkap. de achtervelg moet nog 1 laagje witte velgspray hebben en dan de blanke lak nog. de binnenkappen hoefen alleen nog blanke lak. en de rest ben ik nog niet meej bezig geweest.

foto's van afgemaakte voor velg, hij lijkt niet goed gespoten te zijn.. maar dit is alleen maar schaduw:




Voor de rest zijn de 2 versteveginsbuizen ook al aangebracht. hier heb ik nog geen foto's van. De kappen zijn ook al bewerkt voor die buizen (pethanger er uitgehaalt en de achterkant van het accubakje dr uit gehaalt (hier komt nog witgaas met gaten voor de buizen))



dingen die ik nog ga doen zijn:

- kappen geel wit spuiten (al mee begonnen)
- Velgen wit spuiten (moet alleen achtervelg nog in blanke lak zette)
- wachten op de rest van de bestelde onderdelen
- frame moet weer helemaal geschuurt worden en in de hamerrite
- sportstuurtje tnt + clamp moet nog worden gekocht
- rechtercarterhelft afmaken en polijsten + blanke lak
- standaard nog polijsten + blanke lak
- poortmapje maken
- band letters wit maken

dit was het eerst zo wel weer.. updates volgen nog wel
 
Last edited:
hier weer een update van mijn kant.. foto van de stangen.. had niet genoeg battery voor foto van aangepaste kappen:
 
Last edited:
Nice, alleen verwijder draadboom etc. 8P.

Frame ziet er strak uit !

[p.s. mss foto's resizen ]
 
rare plek voor kooling.. valt wel meej.. er blaast zat warme lugt uit.. dus tis altyd goed voor kooling

en ruben rezisen is me teveel werk hoor
 
hier ff een foto van de stickertjes diek er waarschijnlijk op ga plakke:
 
Last edited:
Waarom een powerfilter?
en waarom van een Dr70 naar een Polini70:?

Het kleurtje geel ziet er wel erg nice uit!
 
powerfilter geeft beter geluid, std filters die ik heb passen niet meer en ik rij tog niet mee in de regen dus wrom geen powerfilter...en de dr was niet helemaal meer ok
 
Lekker bezig zo, en als ie af is dus weer een aardige scoot erbij in Assen.
Wel jammer dat je em niet direct LC hebt gemaakt... misschien later nog een x, dan kon je van't zomer met ons mee vlammen
iig nog suc6 met je project en ik vlam je er met me Neo's LC er nog wel een keer uit
 
hehe.. vlam mij er maar is een x uit joh ennuh jah lc maken is zoveel gedoe met een vert. blok .. dus heb um maar ac gelaten.. maybe later nog een x een max biaggi kopen.. maar is dit project maar afmaken
 
als je frame van max wil kopen zou je die voorkap niet echt kunnen gebruiken en zou zonden zijn als je die strak gespoten kap moet gaan boren of frezen.
maar daar verzin je vast iets op
misschien idee rad achter koplamp
 
Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen .. Frame versteveging vindt ik zeer nutteloos, maar voor de looks wel redelijk okè ..

Ga het zeker in de gaten houden ..
 
eej.. als ik een max biaggi koop koop ik niet alleen frame maar gelijk een opknap maxie.. zodat ik gelyk de kappen goed heb.. en danders zouk er wel de voorkap uitfreezen. Maar heb geen zin om subframe te gaan lassen dus hou eerst deze viper en maak het projectje af.. daarna ry ik er een poosie op en verkoop um om een max..

martin
 
UPDATE: 26 maart 2004

Goeiedag mensen,

heb ff wat foto's gemaakt en heb niet zoveel gedaan wegens omstandigheden .. de liefde dus.. dus nu hebben we weer wat meer geld over voor de scoot heh

heb nog steeds niet mn, spruitstuk,uitlaat,lagers en krukas binnen. dus we zullen daar tog egt op moeten wachten. heb wel alvast powerfilter op cabr gezet, koppeling op de poelie gedumpt. ook heb ik de carbon membraam klepjes op het membraam gezet.. voor de rest nog nix gedaan

hier zie je powerfilter op 21 do:



en hier zie je het aangepaste membraam:


hier de nieuwe koppeling gemonteerd met rode trekveertjes en een witte drukveer:



en wrom zouk tog een nieuwe schokdemper hebbe gekocht:


nummerbord kan nu by de schokdemper gemonteerd worde:


en tot slot me powerfiltertjes:


dit was het.. binnekort wel weer meer...
 
Last edited: