Aprilia SR Viper

Erg Mooie viper wordt het al :) , hoe ga je dat doen met uitlaat ophanging ? of fix je een ander carterhelft ?

ben beniewd als ie helemaal in elkaar zit 8)
 
Eindelijk nog eens een update. Heb lang zitten prutsen met het electrisch circuit, maar dat is nu helemaal opgelost. Hij start ook en draait al behoorlijk vlot, zoals je hier kan horen/zien

Eind augustus heb ik de laatste serie onderdelen toegekregen:
- landport
- hebo best performance snaar
- hebo verstelbare koppeling
- ventilvar
- malossi rs 3 schokdemper
- malossi rode powerfilter
- braking wave remschijf
- nog wat kleine dingen als carbon membraanplaatjes, pinkerglaasjes, ...

Ik kon er wel niet echt mee lachen dat ik bij scootparts deze remschijf bestelde...

schijfdoos.JPG


... en deze kreeg, die er een stuk minder vet uitziet imho :|:

schijfecht.JPG


De scoot ziet er nu zo uit:
sr1.JPG


sr2.JPG


achter1.JPG


carterkapgeheel.JPG


koelkap2.JPG


Het grootste werk is nu gedaan, moet nog aan het remsysteem werken, want dat is nog niet in orde. Verder nog wat schoonheidsfoutjes oplossen: vuile vegen op het zadel en op carterkap, ...
Ook wil ik nog een plaat maken voor boven het achterwiel, want nu zit er een gat tussen die plaat en de achterkap, omdat ik het achterspatbord niet opgehangen heb.

More pics soon to follow })
 
Je had de binnenkant van je onderkuip ook een beetje mee moeten nemen. Nu zie je daar zijn oude kleur nog :)

Voor de rest wel creatief bezig hoor :)
 
Onderkuip zeg ik toch.

Als je achter een sr staat kijk je altijd zo in de onderkuip. Zelf had ik dat ook mee laten spuiten.
 
ik zag het idd ook daarstrax pas voor het eerst. Moet ik zeker iets aan doen, want dat afschuwelijke oranje is niet echt sierend ofzo :D
 
ff een update:
Ik ben weer helemaal aan het demonteren gegaan. Er waren een paar slordigheden die me stoorden en die ik wou oplossen. Verder wilde ik ook de remsegmenten vervangen en moest ik nog een hoop afstellen, en ik vind dat fijner/gemakkelijker als ie kaal is :p

Allereerst heb ik het koelkapje voor over de cilinder een beetje groter gemaakt, zodat ie fatsoenlijk over de uitlaatpoort past. Hij moet wel nog wat mooi afgerond worden, maar dat is verder ook maar een detail. Enige probleem is dat ie bovenaan op 1mm van de cilinderkop zit en als ik rondelletjes gebruik om hem wat op te hogen, past hij niet meer mooi op het carter aan de ontstekingskant |(

koelkapjecil.JPG


Nog een ander prob was de remklauw. Om één of andere duistere reden lekte hij altijd en het heeft lang geduurd voor ik er achter kwam waar hij nu precies lekte. Het probleem was dat de twee helften van de klauw niet mooi op mekaar pasten (was natuurlijk niet met het blote oog te zien) en er dus remvloeistof lekte uit het interne kanaaltje. Nu met andere klauw remt ie helemaal goed. Deze moet ik wel nog ff rood-hammeriten zodat ie niet alleen remt, maar er ook een beetje minder afgeleefd uitziet.

voorwielschijf.JPG


Dank zij deze coole sticker 8) van razma ziet hij er strax weer wat beter uit :p (in het echt staat ie perfect, omdat je er dan loodrecht op kijkt, door de zijstandaard)

treeplanksticker.JPG


Zo staat hij er voorlopig bij. Het is wel nogal triestig, zo helemaal kaploos, but that's all to change very soon :p

achterkantkaal.JPG
 
Als ik een viper had zou ik er een voorkap van een max biaggi op zetten, staat veeeel mooier...
Maar nou is het ook wel mooi geworden hoor :)

laters
 
Ziet er goed uit ... ben zelf ook met mijn SR bezig, komt binnenkort ook op dew site in de projecten te staan ! Maar nou had ik een vraagje, ik krijg me lak van me velgen niet af ( wil ze gaan polijsten ! ) ik heb alles geprobeerd (zandstralen, remvloeistof ... enz ) Hoe heb jij dat gedaan of weet iemand hoe dat moet ? Sorry voor off-topic

Ga zo door ziet er goed uit ;) Wil die setup een beetje ?
 
Sakkie rijdt dat ding nu al? Ik heb mijne gisteren ineen gestoken, hij gaat aardig vooruit. Komt ge 4 april nu naar de meeting?
 
ziet er goed uit
is wel kut met uitlaat monteren he bij zo'n oldschool sr heb er zelf ook een bijna dezelfde kleur als jij.

kijk hier maar naar mijn sr viper sr viper

maar die van jou ziiet er best geil uit:~ 8P
 
De SR is verkocht. Hij staat nu bij een vriend van mij ;-) hij rijdt al maar we vinden de kleuren niet mooi :s (op foto lijken ze zeer mooi maar ze zijn eigenlijk niet fantastisch :p ) Wat gaan we veranderen?
-de kleuren : zwart met rood
-We hebben al een Carbon TNT stuurtje geplaatst
-voorkap: bliksems uitfrezen (is bijna klaar nu :p )
-wimpers polyesteren
-andere primaire vertanding omdat deze stuk was...
-voor de rest van de setup veranderen we niets, deze blijft zoals ie is, we gaan er zoveel mogelijk uit halen. We hebben nu al een Top berijkt van 90 op teller maar dit kan volgens mij hoger ;)

We houden jullie op de hoogte!!!
 
Idd ik ben dus de trotse eigenaar van de viper van Sakkie :p ik zal alvast een paar foto's posten van de staat waarin hij zich nu bevindt :p ook een fototje waar hij naked opstaat ( de kappen moeten toch ook eens worden herspoten :p)

zo ziet hij er nu uit met kappen uiteraard :p
IM000493.jpg


Nu kapless :p voor het herspuiten kan beginnen, maar eest op zoek gaan naar een deftige spuitcabine of ruimte :)

IM000500.jpg


Greetz Hollow [foto's van de gefreesde voorkap volgen nog :p]
 
Last edited:
Back
Top