Aprilia sr valt uit

joey50cc

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een vraagje , ik heb een 50 cc aprilia SR met een gianelli reverse uitlaat met vario eruit , en andere mankementjes , hij loopt ongeveer 90, +- 5 kmh

maar nu het net wat kouder is geworden slaat hij soms af als hij stationair loopt , en is de bougie zwart (echt koolachtig) ook als ik een tijdje rijd, slaat hij echt af met een knal, en is hij daarna moeilijk en dan weer niet moeilijk te starten met de kickstart?
zou dit iets kunnen betekenen met de stationair schroef of luchtschroef ?

hij is liquid cooled , maar ik heb niet echt het idee dat het blok gigawarm wordt , want kan me cilinder kop gewoon aanraken (das da ding waar je bougie in gaat toch ;p ? )
me uitlaat daarintegen heeft me al aardig wat blaartjes op mijn vingers opgeleverd..
ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven voor wat hulp.

Dank u vriendelijk

Joey .
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als dat je carburatie even opnieuw moet worden afgesteld ja. Stationairsproeier kan je mee spelen maar als hij met een plof afslaat en bougie is zwart zou ik beginnen met een nieuwe bougie en te kijken wat voor sproeier er in zit.
 
mja , je hebt een temperatuurmeter , daaraan kun je zien hoe warm de cilinder word , of niet..

de bougie zou ik gewoon eens vervangen , opnieuw afstellen moet niet nodig zijn normaal gesproken , en zou dat wel zo zijn ben je nu al te laat en zou de scooter al vast gelopen zijn..
 
Jah , ik dacht ook al , zou ik is een schonere bougie met een lagere warmtegraad proberen ,
Jah en dacht ook al , als het echt een vastloper is , kan ik hem niet meer starten ;S dus dacht zelf , dat hij misschien verzuipt bij volgas , en dan BAM afslaat en alles erineenkeer uitgooit en verbrand , en mn kopeling is het ook niet want die ploft niet.
 
Ik heb precies hetzelfde, maar daar had ik ook een nieuwe bougie ingedraait en naar de afstelling gekeken, maar niks hielp.
Ben er nog steeds niet uit.

Gebeurt als je wat harder rijdt toch?
De eerste paar keer had ik dat alleen als ik volgas reed, maar daarna begon het al op 3/4 gas enzo.

Hij start alleen na 100x goed en snel kicken en dan moet ik wat gas geven anders start die niet en valt die meteen weer uit als ik gas loslaat.
 
Last edited:
Jah , ik dacht ook al , zou ik is een schonere bougie met een lagere warmtegraad proberen ,
Jah en dacht ook al , als het echt een vastloper is , kan ik hem niet meer starten ;S dus dacht zelf , dat hij misschien verzuipt bij volgas , en dan BAM afslaat en alles erineenkeer uitgooit en verbrand , en mn kopeling is het ook niet want die ploft niet.

ligt eraan wat voor bougie er nu in zit , maar de bougie zal eerder gewoon kapot zijn...

een vastl;oper is niet altijd zo dat ie daarna niet meer loopt , hij kan ook vastklemmen en na even wachten gewoon weer lopen..

verzuipen doet een brommer niet volgas , eigenlijk alleen maar als je de scooter start..

wat jij verzuipen noemt is waarschijnlijk het vastlopen ,of juist gebrek aan benzine.

maar het kan dus ook een kapotte bougie zijn.

en knallen komt juist vaak ook door een te arm mengsel.
 
Maar is het dan zo , dat hij meer benzine in de winter moet krijgen of juist minder ?
ik zal eerst even een nieuwe bougie in doen , kijken wat de kleur is , en dan bepalen of er een grotere sproeier in moet , er zit volgens mij al een hele grote in... 90 ofzo dacht ik
 
ik heb gereden met een nieuwe bougie , dat ging wel , kon alleen niet harder dan 45km/h dat voelde gewoon niet goed , ook als hij stationair staat hoor je een piepend geluid , ik denk dat de veertjes van mijn zuiger eruit liggen , ik ga hier even naar kijken , of als jullie nog suggesties hebben ,( bougie was trouwens wel op kwart gas al zwartig)
 
maar het rare is dus , hoe kan hij ineens teveel benzine rijden , hij heeft het 500km lang goed gedaan op dezelfde afstelling , door alleen ineens kouder weer kan dat toch niet ineens een immens verschil uitmaken ? ok met dat rare geluid , Bwoaaaaap en Pfoeeeeffffsss als ie afslaat , lijkt mij niet met de ontsteking of benzine te liggen , ik ga wel even het blok opengooien , volgens de dealer is een piepend geluid bij stationair , en dat je halve vermogen weg is , te maken met dat je zuigerveren losgeschoten zijn , gebeurt vaker bij wat oudere morini blokken zei hij , het beste is de hele meuk vervangen , hij zei je hebt een nieuwe zuigerset voor +- 20 euro , Dus ik kijk daar wel even voor mits dat nodig is , en ik zal ook even mijn V-snaar opmeten dat kan ook nog wel is de oorzaak zijn...
naja
 
Back
Top