Aprilia SX50 CDI begrenzer

Twanenman

New Member
Beste,

Ik ben opzoek naar een begrenzer die schakelbaar is op zn cdi en bobine in 1. Is deze er voor een SX50? zo ja, kan iemand mij een linkje sturen?

vriendelijke groet,
Twan
 
Advertisement - register to remove this

die schakelbaar is op zn cdi en bobine in 1.
Wat bedoel je hiermee?
Waarom op de cdi EN bobine?
Heeft jouw brommer uberhaupt nog een cdi of is dit al een Euro4 met een ecu?

Ik weet niet of er specifiek een begrenzer bestaat voor jouw brommer maar misschien kun je even zoeken op begrenzer.nl .
Trouwens waarom een begrenzer, loopt deze brommer dan harder dan 55 kmpu gps?

Een begrenzer zit normaliter parallel aan de pickupspoel, indien jouw brommer daadwerkelijk een CDI heeft.
Mocht deze begrenzer niet bestaan voor jouw brommer, kun je deze ook zelf maken.

Maar je denkt toch zeker niet dat de politie hier nog gaat intrappen vooral niet als de toeren ineens raar gaan doen tegen de 45 op de rollerbank?

Ik heb al meerdere malen op dit forum geschreven:

De tuners van gisteren zijn de agenten van vandaag.

Denk daar maar eens over na.
 
Een d50b0 blok heeft zn cdi en bobine in 1 kastje. Ja hij loop inderdaad te hard, het is een model uit 2015. Ik had voor verschillende andere brommers gezien dat de cdi en de begrenzer in 1 kastje zit. Daarom dacht ik dat ziet er gelikt uit en zou ik ook wel willen hebben. Begrenzer. NL heeft alleen een eurobegrenzer voor mijn brommer. Dit is niet helemaal wat ik zoek. Hoe zou ik er zelf een kunnen maken? Sparky ik weet niet of je toevallig een ander forum van mij heb gelezen over een begrenzer met app? Naar mijn idee zijn die (nog) niet commercieel beschikbaar en een mooie nieuwe manier.
Hartelijke dank voor je reactie sparky!
 
Lijkt mij ook onzinnig om een begrenzer met een app te schakelen, veel te omslachtig, daarom vind je deze ook niet.

Een Eurobegrenzer is niks anders dan dat men een klein condensatortje parallel schakelt aan de pickupspoel.
De waarde van dit condensatortje bepaald de mate waarmee de ontsteking verlaat wordt en deze waarde kan verschillen van brommer tot brommer.
Door het verlaten van het ontsteekmoment verliest de brommer vermogen en haalt niet meer zijn topsnelheid.
In serie met dit condensatortje zit een schakelaar, in welke vorm dan ook, dit om de begrenzer in en uit te schakelen.
Deze schakelaar kan allerlij vormen hebben, zoals geen gewone schakelaar, een 433 Mhz afstandsbedining met een contact zoals men bij Aliexpress voor een paar Euro's verkoopt maar kan bijvoorbeeld ook een reedcontact zijn, aan u de keuze.

Hieronder een link naar een voorbeeldje, de uitleg van de werking klopt niet helemaal omdat de schrijver of eigenlijk kopieeerder van dit verhaaltje, hetzelf niet goed begrijpt.
Er is dan ook veel kritiek op zijn bijdrage maar dit is wel hoe een Eurobegrenzer in elkaar steekt.

Het is wel zo dat je niet continue met zo'n begrenzer kunt rijden.
Doordat je de ontsteking qua timing verlaat, krijg je een onvolledige verbranding en dus veel vervuiling van je blok.
Dit is echt om enkel te gebruiken in "tijd van nood".
Verder is het zo dat hoe groter het verschil in echter topsnelheid en de begrensde snelheid is, hoe groter je het condensatortje moet kiezen, hoe later de ontsteking moet plaatsvinden, hoe belabberder de brommer loopt in de begrensde stand, hoe meer merkbaar het is voor de agent die je op de rollerbank zet en val weer terug op de vergedrukte tekst in mijn post#2.

Link: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/181

By the way, met "signaaldraad" wordt de draad tussen je cdi en pickupspoel bedoelt.

suc6 ermee!
 
Back
Top