This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia SR Spiderman 3

mickietjuh

Well-Known Member
Bij deze dan toch een projectpagina ondanks dat dit project nog maanden zo niet jaren gaat duren.

Eerst even wat info over mijn plannen.

Aprilia sr, de bedoeling is om er een 180 carter onder te hangen met een 125cc cilinder 55mm boring en een 55mm slag krukas om zo een "vierkant" blok te creëeren, de bedoeling is dat dit een echte (budget) toerenbeuker gaat worden.

Het aantal cc's zal dus ietsjes meer zijn dan 125 en mijn bedoeling is om de meeste 180'ers zoek te rijden.

Daar heb ik wel wat dingen voor nodig, oa: 55 slag krukas, vl16(heb ik), minimaal 28mm inlaat (zit stiekem naar een 38mm set te kijken), een knappe overbrenging (polini/malossi), binnenrotor ontsteking en als klapper op de vuurpijl een uitlaat op maat.

Dit alles doe ik zo goedkoop mogelijk en grotendeels 2ehands, het moet wel leuk en een hobby blijven

Wat heb ik al:

Aprilia sr50 brom frame .
(morini maar komt een pia subje onder of zelfgemaakte ophanging).

Spiderman 3 kappenset.

Runner 180 carter.
(Krijg deze van een maatje).

Vl16.

Rechte inlaat, twins wig met malossi recht spruitstuk.

125cc cilinder. (Is nu nog gemonteerd op mn maatje zn skipper).

Wat heb ik al gedaan?

voorvorkpootje vervangen.

blauwe knipperglaasjes gemonteerd aan de kappenset.

Blauwe achterlichtglaasjes gemonteerd.

kapot koplampglas verwijdert, ik ga de unit blauw verfen van binnen en er een nieuw koplampglas op plakken.

Buddybak met zadel aangeschaft, helaas niet van de originele Spiderman set dus ik zal of een sticker moeten zoeken/maken of met de airbrush aan de gang gaan om de 3 toch af te maken.

Piaggio fly/runner voorvelg busjes aangepast voor de sr vork, schijf ophanging moet ik nog laten afdraaien zodat het echt past en dan bedenken of ik met runner/fly of sr velgen wil gaan rijden. Voor remklauw van de fly wil ik ook gebruiken ivm de dubbele remzuiger, misschien icm oversized disk maar eerst kijken wat er mogelijk is.

Nieuwe balhoofdlagers besteld, niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Het is voor mij nu vooral wachten tot ik het carter binnen heb en intussen rustig verder zoeken naar onderdelen.

De fotos zullen voor nu even zo moeten maar zal binnenkort eens kijken of ik alles kan uploaden naar een andere host en het hier in kan plakken.

Attachments

• IMG_20241212_143623_360.jpg
    432.7 KB · Views: 4
  • IMG_20241212_143628_753.jpg
    426.2 KB · Views: 4
  • IMG_20241212_143633_923.jpg
    584.6 KB · Views: 4
  • IMG_20241212_145128_633.jpg
    339.3 KB · Views: 4
  • IMG_20241213_134138_888.jpg
    233.6 KB · Views: 4
Last edited:
De peace and love Sr is wel een pareltje inderdaad,
ook een zeer zeldzame scooter en een prijskaartje van een ander zeldzaam hoog bedrag.