aprilia sr probleem

R.V.G

Well-Known Member
hoi mijn vriend heeft een sr LC en een 70cc hebo
+ polini vario+kopeling.....
+ polini for race
+ carburateur dell lorto


het probleem:

van 0 t/m 20 rijd hij goed.....
en dan gaat hij over op associaal veel toeren.... rond de 16/17 duizend toeren... en dat allemaal duurd tot de 55 km.... dan heeft hij een dood punt en rijd hij door tot 115 km.... (op de teller)... en komt dan pas weer in zijn goede toeren tal....

HOE KAN DIT ?????????????
 
Advertisement - register to remove this

Hahahaha 16.000 toeren?
smile.gif
Never nooit!

Gewoon (veel) te lichte rollen en eventueel te lichte drukveer. Maar piel eerst wat aan de rollen.

smile.gif
smile.gif
16.000
smile.gif
smile.gif
 
hij heeft een toerenteller van een arox dus gaat de wijzer flink over de 14.000 toeren dus ongeveer 16.000 toeren waarom zal ik daar om liegen het is gewoon zo en rollen helpen niet licht het niet aan de trekveeren
 
waarom heb ik toch de neiging om die R.V.G. ook ff terecht te wijzen????
16000 toeren kan dat hebootje dus echt niet draaien he! weet je wel hoeveel dat is man? die toerenteller spoort gewoon lang niet.
 
Lees er zelf wat over??? Ik weet zeker dat ik er minstens 10x meer van af weet dan jij. Kijk naar mijn profiel dan weet je genoeg!

Als je me niet gelooft, da's dan jammer..aars!
 
ja oke dan zal die toerenteller meschien niet kloppen maar ik weet nog steeds niet waar het aan kan liggen dus ja dan kan je er wel veel vestand van hebben maar je maakt er ook geen gebruik van maar kan je niet eens vertellen waar het aan ligt oke alvast bedankt
 
er staat toch te lichte rollen???????????

Hey, ik heb trouwens ook een dell orto carb!
(de maat is toch niet belangerijk!)
 
Originally posted by R.V.G:
ja oke dan zal die toerenteller meschien niet kloppen maar ik weet nog steeds niet waar het aan kan liggen dus ja dan kan je er wel veel vestand van hebben maar je maakt er ook geen gebruik van maar kan je niet eens vertellen waar het aan ligt oke alvast bedankt

Ja hoor jongen....IK DENK OOK WEL DAT JE ER MEER VAN AF WEET DAN Arne@Piaggio.....
smile.gif


Sweet litlle dreams.....
wink.gif


Als je ook maar IETS van scooters zou weten dan zou je niet eens op HET IDEE komen om de trekveertjes als oorzaak aan te wijzen...
wink.gif


Ach ja dwazen zie je overal.....



------------------
Puch NTT + 17,5 mm DO > 75 digi (spr76,8.0gr)
 
eeeh ja, geintje opzekers...
nou ja, kloot gewoon wat met zwaardere rollen en laat die toerenteller nakijken (als je er tenminste iets aan wil hebben). vraagje: hoeveel toeren draait dat bakje dan op de top? 13000 ofzo?????? lol
 
Originally posted by Arne@Piaggio:
Hahahaha 16.000 toeren?
smile.gif
Never nooit!

Gewoon (veel) te lichte rollen en eventueel te lichte drukveer. Maar piel eerst wat aan de rollen.

smile.gif
smile.gif
16.000
smile.gif
smile.gif

Ik ben dan wel geen expert, een beetje kennis heb ik wel. Is het niet een te zware drukveer inplaats van lichte? Want een zwaardere geeft juist meer toeren, doordat de v-snaar achter langer in de hoogste postie blijft.

Correct me if I'm wrong.
 
Wooowie, volgens mij hebben we hier niet zomaar een hebo, neehee, het is de nieuwste motor van de ferrari formule 1 wagen.

Jij bent dus duidelijk in de war. Als je iets van motoren, brommers weet haal je het niet in je bolle harses om te zeggen dat dat ding 16.000 toeren maakt.
Waar heeft die vriend van je dat ding laten afstellen? bij de groenteboer? Want volgens mij issie zelf ook niet zo snugger.
 
R.V.G , volgens mij is het gewoon verrot in elkaar gezet of de rollen zijn helemaal gaar, de vario schuift in elk geval niet zo goed naar voren heb ik het idee, waardoor de versnelling ff niet goed aangepast kan worden en je makzimale toeren krijgt, totdat hij ineens wel weer soepel gaat en naar zijn top gaat.
mazzel, Jeroen
 
Back
Top