70cc of 80cc voor aprilia RS

zo is het uitgelecht door een oom van me die toevallig motorwout is...
vanaf 80 cc kan je motor rijden onder de 80 cc is er eigenlijk geen echte klasse maar mocht het anders zijn dan bij deze mijn excuzes
kusje voor jullie allemaal
 
Jouw oom snapt er geen donder van, net als al die andere wouten en jijzelf.

Ik heb zelf wetgeving Nederland plus roze update, en EU wetgeving gesjeckt toen ik een keer gedagvaard werd. Conclusie is gewoon dat er geen zak van overeenkomt en dat de poltie zich niet aan de wet houdt en er al helemaal niet naar praat.

Het is gewoon zo dat je de orginele cilinder niet voor een niet-orgineel exemplaar mag vervangen. Verder moet de inhoud niet meer zijn dan 50cc idd, maar een 50snel dus dus evengoed illegaal.

Je wordt pas bekeurd op de manier die enamer noemt als je op een als motor geregisteerd voortuig zit zonder motorrijbewijs.

In de wetgeving is 1 regel waar het allemaal op draait:

De constructiesnelheid mag niet worden verhoogd naar meer dan 45 km/h

In EU wetgveing hebben ze het ook allemaal over vermogen, maar daar kijken ze hier niet naar.

In de rechtbank verlies je het trouwens weleens onterecht, omdat rechters gewoon nooit politiestandpunten kijken en er nog te weining goede jurisprudentie is.
 
Originally posted by enamer
nooit 80cc op een straatbromer zetten als je scoot dan een keer me moet voor "techniche controle" en ze zien dat het een 80 is dan is het een motor en dan heb je dus een groot probleem
je hebt onderzekerd rondgereden
je hebt geen motorrijbewijs
je hebt geen belasting betaald (en dit word per km op je teller afgerekend)
en dan nog heel de onzin dat je bromer te snel is

dus je moet het zelf weten maar ik raad het je niet aan

ik weet nie waar jij vandaan komt.
maar hier in nederland is alles vanaf de 50cc een motor.
 
Last edited:
ik heb een 70 airsal t6 met een 19 do en 15/47 vertanding dat rijdt wel lekker.
zeker omdat de rest standaard is.
en ik heb gehoord dat de poort-timing van airsal ook goed is.
ik rij met deze set-up 136 digi en rij de 150 meter in +/- 10 sec.
 
Originally posted by six-o
ik weet nie waar jij vandaan komt.
maar hier in nederland is alles vanaf de 50cc een motor.

als a-bizar gaat zeggen alles boven de 49.9cc en dat ik het tegendeel moet gaan bewijzen.
IK WAS EERDER!!!
dus moet hij het tegendeel bewijzen.
lekker puh!!!
 
Originally posted by six-o
ik weet nie waar jij vandaan komt.
maar hier in nederland is alles vanaf de 50cc een motor.

49.9cc. lalalalalaaaala neej jij bewijzen.lekkerpuh en het boeit me niks wat andere zeggen!!! ik zeg boven 49.9cc is motor
 
jongens, het is de topicstarter gelukt om zonder snellere onderdelen te vliegen. Hij is dinsdag avond, met 95 frontaal op een auto ingereden. Auto was weliswaar schuld, mer appie is meegenomen voor technische controle.
 
door de klap is hij buiten westen geraakt, hij is daarna nog wel bij geweest mer dat kan hij zich niet meer herrinneren. Hij weet het weer sinds ie in het ziekenhuis lag. Heeft daar paar uurtjes gelegen. Mer hij is er goed vanaf gekomen. Wat kneuzingen en door zijn hele lijf pijn 2 dagen ofzow.
 
Back
Top