Aprilia SR Piaggio, Mina, Morini???

Luka420

Member
Hey allen, ik ben op zoek naar iets leuks 50cc 2 takt om later wellicht zelf mee aan de slag te gaan. Na een tijd neuzen tussen oude topics was mijn keuze tussen peugot verti en mina hori snel gemaakt. Hierbij vind ik de Aprilia SR een hele mooie scooter alleen zie ik ze online met piaggio, minarelli en morini blok. Een mina blok lijkt mij het best op basis van wat ik hier allemaal lees, alleen dan vraag ik me nog af waar het aan ligt welke blokken er onder zitten, ik dacht iets als bouwjaar maar ik zoek iemand om dit te bevestigen voor me. En is er dan ook meteen iemand die me het verschil vertelt tussen de verschillende modellen zoals dr www en 2000? alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je dr SR bedoelt met ronde achter lichten. 1997-2000 is minarelli horizontaal.
Sr www is AC, de rest is LC. Kun je natuurlijk ook op de foto's in de advertentie zien. Ook te zien aan de voorkap en het aantal sleuven. AC heeft minder sleuven.

Vanaf 2000 is morini blok LC. Niet nemen.
Daarna vanaf 2004 2005 is het Piaggio LC.
 
De Morini modellen waren Ditech , waar de eerste scooters die ze af leverden veel ellende hadden.
De Ditech Morini modellen er na waren wel goed maar om dat te onderhouden is geen pretje en niet simpel ook,
om over de prijzen van de steeds zeldzamere onderdelen nog te zwijgen.
De Minarelli versies ( horizontaal ) zijn het makkelijkste en nog veel onderdelen voor leuke prijzen te koop.

Sommige nieuwere SR´s modellen van het begin hebben ook soms nog een Ditech blok, die wil je niet kopen.
Daar is dan weer de Piaggio versie beter.
 
Last edited:
Waarom eigelijk een ac, zou lekker voor een lc gaan, al helemaal als je in de toekomst van plan bent er sneller spul onder te knallen.
oohw ik las de LC bij pia en mina even fout, als deze er alleen in LC zijn denk het dat het idd een van die twee wordt, ook ja om later sneller spul dr op te gooien. adviseren jullie nog iets tussen pia en mina? lijkt me niet een denderend verschil of wel
 
Back
Top