Aprilia Sr 50 R Piaggio Blok

ApriliaSRRacer

Well-Known Member
Ik wil een nieuwe scooter gaan halen. Een aprilia SR 50 R met een Piaggio blok.

Ik wil deze scooter ook helemaal gaan ontgrenzen en een snellere uitlaat eronder zetten maar ik weet niet welke. Ik heb zelf al beetje rond zitten kijken en zag dat een Leovinci ZX uitlaat het wel goed doet en uit eigen ervaring met Piaggio is Doppler S3R ook een goede uitlaat op een standaard piaggio blok.

zou iemand mij hier wat meer informatie over kunnen geven.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey,

Ik heb ook deze scooter, met een giannelli extra gaat hij ong 100/110 op je teller, maar daar klopt geen hol van: is maar 85 op een TNT teller...

Begrenzers zijn:

-Varioring
-Plaatje bij membraam
-Plaatje in de carb
-Luchtfilterbegrenzing; 2 zelfs...
-Resonantiebuisjes aan je uitlaat.

Hij zal ong 90 op je teller gaan als je hem helemaal std ontgrensd...

Heb nu zelf ook een R besteld omdat er iets in mun extra losgeschoten is en ik gek word van het gerammel uit die uitlaat:p
 
Hey,

Ik heb ook deze scooter, met een giannelli extra gaat hij ong 100/110 op je teller, maar daar klopt geen hol van: is maar 85 op een TNT teller...

Begrenzers zijn:

-Varioring
-Plaatje bij membraam
-Plaatje in de carb
-Luchtfilterbegrenzing; 2 zelfs...
-Resonantiebuisjes aan je uitlaat.

Hij zal ong 90 op je teller gaan als je hem helemaal std ontgrensd...

Heb nu zelf ook een R besteld omdat er iets in mun extra losgeschoten is en ik gek word van het gerammel uit die uitlaat:p


Met een Laser X-Pro doet hij het ook wel, maar met de yasuni R loopt hij het mooiste..
Ik heb eerst de nieuwe Aprilia SR50 R gehad(bouwjaar 2006), maar heb deze verkocht, en heb nu weer dezelfde (nieuw en andere kleur, bouwjaar 2007) gekocht.
Resonantiebuisje in je standaard uitlaat kun je weghalen door te zagen en dichtlassen.. verder zit er aan het begin van je uitlaat ook nog een versmalling in de binnenkant(waar hij aansluit op je blok). deze is zwaar irri om weg te halen.. het is mij gelukt na los slaan met een schroevendraaier en hamer, en toen het uiteinde wat breder gemaakt met vijlen..
Varioring verwijderen is geen probleem, mits je goed gereedschap heb..( ik heb zelf de Blokkeersleutel Startkrans Buzzetti 5425 Piaggio bij easyparts gekocht..).

Hij liep bij mij toen ik dit gedaan had al 85(met standaard uitlaat ontgrensd)

Greetz Roy
 
ik zouw als ik jouw was gaan kijke voor de yasuni z of r
z is iets minder snel als de r
biltalot s3 is ook een zeer geschikte uitlaat
is net iets als de r

Een Yasuni R hebben ze alleen nog niet voor de nieuwe SR met piaggo blok(bij easyparts dan), maar dan kun je er een halen die onder een NRG runner (DD) past.. heeft namelijk hetzelfde blok.
Heb hem net zelf ook besteld.

Greetz Roy
 
begrenser aprilia sr r

ik heb zins kort een aprilia sr r sbk 2010 uitvoering en ik wou alle begrensers gaan verwijderen en ik had gelezen dat er bij een aprilia sr r 2010 ook een membraam begrenser in zou zitten en na het verwijderen van het spuitstuk zat er niks.
 
Back
Top