@ Trabiari en @ sparky. Heren, allereerst mijn excuses voor mijn wel errug late reactie. Mede door t (toch nog) plotseling overlijden van mijn moeder is dit er helaas bij ingeschoten. Nu even de stand van zaken..... inmiddels bleek de spanningsregelaar en het startrelais niet kapot te zijn. Had ik inmiddels zelf wel vervangen, maar was dus eigenlijk niet nodig....jammer van de centen. Ik heb de kabels door laten meten door een kerel die er verstand van heeft. Na veel meten en zoeken bleek er een breuk in de kabel te zitten vanaf de spanningsregelaar naar de accu, vandaar dat de accu dus ook niet oplaadde. Hij heeft de kabel opnieuw aangesloten en gesoldeerd (zie afbeelding) nu ruim een week geleden, en alles werkt weer gewoon. Dus ook de richting, toeter e.d. Wel is de startmotor stuk, maar dat heeft daar niets mee te maken, komt a.s. week een nieuwe op.
( toen ik bij hem kwam mat hij de accu op en die gaf maar 4 volt aan..... nadat hij de kabel gemaakt had, en ik weer thuis was na ca. 7 km, gaf ie thuis al ruim 11 volt aan. Een dag later, was ik even t dorp in geweest was ie al opgelopen naar ruim 13 volt, dus dat werkt nu gelukkig, laad wel weer bij.) Eerst mijn dank voor jullie 'meedenken', en nogmaals mijn excuses voor mijn late reactie Ik weet jullie te vinden als ik weer wat met mijn scooter heb. Groet vanuut Heino.