Apple Talk

Status
Not open for further replies.
Hoe zit het eigenlijk met os x software tov dat van windows xp?
Ik weet nu dat je met boot camp én os x én win xp kan installeren, en bij startup een keuze kan maken.

Maar mocht ik wel een macbook gaan halen voor school, is er een beetje software voor te vinden? Of biedt os x al voldoende aan.. want programma's van ik noem maar .. "download.com" die voor win xp bedoelt zijn,( ik heb er niet zo 1 2 3 een in gedachte, maar denk is aan bijvoorbeeld grabit, limewire) zullen het wss niet doen?

Verder word er natuurlijk nu wel ms office geleverd, dus dat scheelt wel weer.

Een MacBook met windows via Parralels of Bootcamp werkt sneller als een PC met WinXP :) Ik zat er zelf ook over na te denken, ga toch een MacBook bestellen :)

Eerdaags komt natuurlijk de os x leopard uit met geintegreerde xp of install hulp van xp dacht ik,

mm, maybe toch ff wachten, of kan je gewoon een update doen hiernaartoe, als je nu bijv os x tiger erbij krijgt?

Toch vind ik het verhaal van het hitte afvoer probleem zo vaag bij de macbook. Schijnt dat hij onder normale werkomstandigheden zelfs 70 graden wordt, en dat het dan eigenlijk niet meer uit te houden is als dat ding op je schoot (hoort natuurlijk niet) ligt.

Vandaag voor het eerst op een G5 gewerkt op stage, wel heel erg wennen maar het werkt wel snel en lekker als je alleen een laptop gewend bent :P

106%, je kunt gewoon updaten naar leopard..
Als je binnen 100 dagen een MacBook aan hebt geschaft en Leopard komt dan uit dan krijg je het gratis geloof ik..
Anders krijg je korting bij het bestellen van de CD..

En ze kunnen idd heel warm worden, mijn PowerBook word na een uurtje werken belachelijk warm, als je hem dan op schoot hebt is het net niet te doen.. Maar je werkt vaker met je laptop op een bureau dan dat je hem op schoot hebt (altans, dat is mijn ervaring)..

Andere programma's zoals limewire, msn, bittorent ed zijn allemaal te krijgen voor osx.. En anders start je hem op met XP en dan kan je het alsnog draaien :)
Tot nu toe ben ik geen programma tegen gekomen wat niet op mijn Mac kan, en dat ik nodig had (ben nu 1 jaar gebruiker)..

dieselmaniac said:
want? (wat zijn de mogenlijkheden?)

Is allemaal wat uitgebreider volgens mij,
plus met Adium kan je ook andere messegners (yahoo ed)
in 1 programma draaien.. toch?

#Bas said:
Vandaag voor het eerst op een G5 gewerkt op stage, wel heel erg wennen maar het werkt wel snel en lekker als je alleen een laptop gewend bent :P
G5 is ook het oude type desktop Mac'je =)

piels said:
Is allemaal wat uitgebreider volgens mij,
plus met Adium kan je ook andere messegners (yahoo ed)
in 1 programma draaien.. toch?
Met Adium kan je idd met elke messenger inloggen MSN, Yahoo, ICQ enzovoort :)
Het volledige uiterlijk is customize-able en ik vond het wat stabieler en sneller werken dan die MSN Messenger versie..

kan er iemand mij eens vertellen waar ik photoshop vind voor mac. aangezien ik een student ben heb ik maar een klein budget vn 0 euro :)

gewoon een download programma, zoals limeware.
zoek daar maar naar photoshop.

kun je de gecrackte versies vandaan halen.
of je download de originele versie van adobe en gooit er een crack overheen.
even zoeken in google en je hebt de crack al te pakken.

Furious Beta said:
of je download de originele versie van adobe en gooit er een crack overheen.
even zoeken in google en je hebt de crack al te pakken.

Ik zou het zo doen, snelle download van adobe site.. Crack over de trial versie gooien, en activering via de telefoon doen. (de activation code heb je al in de crack dus je hoeft niet te bellen ofzo;))

Mag dit wel gemeld worden :o??

hm toch maar maybe een apple macbook aanschaffne, als ik het dus goed begrijp, akn ik er dus windows xp op draaien... en dus ook alles doen zoals spelletjes die ik eerst op me oude laptop etc had? films downloaden? branden op schijfje etc?

draai nou geen xp, kan je toch net zo goed een goedkopere laptop kopen...
Die dingen koop je toch omdat ze lekker stabiel op hun osx draaien of ben ik nu gek?

sinds de donderdag heb ik een vervelend probleem

ik was de macbook opstarten, passwoord ingevult, kwam tot het bureaublad en "tsjiep" macbook viel uit :(
wanneer ik terug wilde opstarten, was er al een "tsjiep" voor het opstart geluid.
ik krijg ge macbook enkel nog opgestart door lan op de powerknop te drukken, waardoor eerst het "sluimerlichtje" gaan flikkeren en een "TUUUUUT" volgt dan start de macbook gewoon op
Maar, dat is niet het einde van het verhaal. soms (gistere (vrijdag) 2 keer), en deze morgen na 5 minuten simpel surfen op het internet.

maar niet altijd heeft hij dit probleem
soms start hij ook gewoon op zonder problemen.

*ik heb apple hardware test gedaan: geen probleem
*vorige weekend heb ik office 2004 geïnstaleerd (legaal gekocht :sop: )

nu mijn vragen:
*wat kan de oorzaak zijn en kan dit opgelost worden
*is het opstarten door lang op de powerknop te duwen "gezond" voor mijn macbook?

Sindskort zijn we ook in bezit van de "Nike + iPod Sport Kit". Tis nu alleen nog wachten op de Nike schoenen.

2cf3zvb.jpg

Op eerste gezicht oogt het allemaal prima, ben benieuwd hoe het is met gebruik er van.

En aangezien we er ook een Nano voor nodig hebben, krijgen we deze eind deze maand, "De "iPod nano (PRODUCT) RED Special Edition".

Sindskort ook een Ipod aansluiting in de auto, en dat bevalt ook prima! Zal als ik me nieuwe camera heb, daarvan even wat fotos maken. Alleen nog getest met de Video, van de week ook even testen als de mini/photo en dan de nano ook werkt.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back