This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Apple Talk

Status
Not open for further replies.
Xander said:
Vraag me af hoelang zo'n microdrive het uithoudt met dat gehobbel.

Aangezien er geen microdrive in een Nano zit maar gewoon flash geheugen zal ie er niet zo veel last van hebben denk ik

Meeste kosten gehad, dus kan nu weer eens kijken om een dekstop aan te schaffen. Nu lijkt me een Mac mini wel tof, en dan met deze specs;

• 1,5-GHz Intel Core Solo-processor
  • 2 MB L2 Cache
  • 667-MHz Frontside-bus
  • 1GB 667 DDR2 SDRAM - 2x512 MB
  • 60-GB seriële ATA harde schijf
  • Combo drive (dvd-rom/cd-rw)
  • Ingebouwd AirPort Extreme en Bluetooth 2.0
  • Apple Remote

En uiteraad met een Apple Cinema Display (20-inch flat-panel).
Totaal (inc.) BTW; Subtotaal: Eur 1.577,99

Alleen is het hem waard? Met deze Specs?
Of kan ik toch beter kijken voor iets in de richting van een Dell PC?

Jezus gast, ken je verder niet maar als ik zo die topics in GC zie van wat jij allemaal wel niet van plan bent te kopen en vervolgens niet koopt 8P

Twijfel je ook nog of je moet ademhalen of niet

Nee, dat gaat nog steeds prima?
Maar je reply voegt niet echt veel toe aan mijn vraag?

Ik vraag enkel om advies?
off... Mag dat al niet meer?

En niks twijvelen, ik vraag alleen of iets verstandig om te kopen is of niet. Waarom iets kopen, en achteraf te horen krijgen dat het ze geld gewoon niet waard is, nee das fijn :X

weet er iemand misschien iets over een nieuwe ipod?
Me ipod 4e gen is kapot gegaan en wil nu een ipod video halen ik heb alleen geen zin wanneer ik hem volgende week haal een maand later weer een nieuw model uit is. Ik hoorde van iemand dat er inderdaad binnekort een nieuwe komt, weten jullie miss hier iets van?

Over het scherm twijvel ik niet hoor, gaat me meer om de mini.
Hoe daar de meningen van zijn, is ie ze geld waard? Is het een goeie overstap? Of kan ik toch beter zelf iets samen stellen en dan Windows draaien.

Tis gewoon voor msn/office/mail/internet/photoshop (afentoe)/Fotos/Muziek en Video

Over de prestaties hoef je je geen zorgen te maken voor die doeleinden.
Zo'n ibook 12" trekt al die dingen tegelijk en meer MAKKELIJK dus zo'n desktopje doet dat ook wel. Je moet alleen ff kijken of je Windows wilt of dat Mac gebeuren...

Okè, alleen 1GB was wel een must geloof ik?
Tenminste, dat had ik ergens gelezen.

En dan in eerste instantie gewoon Mac, heb er nog een laptop bij met Windows dus daar kan ik ook nog voldoende mee doen, mocht dat nodig zijn.

Maar voor deze doeleinde, is de Solo voldoende?
Verschil is nl. wel €230.-, maar dat gebruik ik dan liever voor extra geheugen als de Solo meer dan voldoende is.

Ik wil er toch wel een poosje mee vooruit, en omdat dit niet verder is uit gebreiden wil ik het wel gelijk goed.

Tjah ik heb een Dell gekocht met deze specs:
Intel Pentium D920 2,8ghz 2x2mb cache dualcore
2x1024mb DDR
250gb Western Digital SATA2
DVDRW
13-1 cardreader
20,1" 2005FPW

Voor 1365euri

Dus tjah, moet je zelf maar even afwegen of je het een goede deal vind

Ben nu al weer een week mijn PowerBook kwijt,
ze hebben de hardeschijf vervangen omdat die stuk was,
en nu is hij al 6 keer vastgelopen terwijl er nog niets op stond.
(Met installeren van Tiger al 3x) dus dat was niet helemaal de
bedoeling

Daniël. said:
Tis gewoon voor msn/office/mail/internet/photoshop (afentoe)/Fotos/Muziek en Video

Dat kan op een PentiumIII 400 ook wel. Dus wat dat betreft is het een slechte investering. :+

Maar idd, welke spullen heb je nou eigenlijk allemaal aangeschaft waarover je advies hebt gevraagd op het forum?

Apple is nooit slechte investering

En hij is gewoon voorzichtig met zijn uitgaven, verstandig,
eerst kijken of het wel de moeite waard is wat hij
zou willen kopen.

nicoSRsport said:
twijfelen
Reageer dan niet of zo?

Xander, ik koop genoeg..

Maar heb inmiddels wel geleerd, dat je beter meer om advies kan vragen en daarna pas je keuze te maken. Dan alles snel snel, door zulke akties heb ik al teveel geld uitgegeven..

En hoef en ga er verder niet eens op in
Het zijn mijn keuzes, en mijn geld..

Ik wordt duidelijk geownd nu. Werd net gebeld door Apple, en ik heb 2 geheugen modules erin zitten van 1GB (totaal 2GB), en nu blijkt dat 1 module te groot is en daardoor storing geeft en hij vast loopt.

Feit is dat hij nooit vast was gelopen, tot na de reperatie. Dus tijdens de reparatie of het vervoer van/ er naar toe is hij dus kapot gegaan. Zou ik dat kunnen verhalen bij Apple?
Ik krijg het iig niet onder de garantie van het vervangen van de hardeschijf, omdat het probleem daar niet mee te maken heeft.

De modules heb ik ook niet bij Apple gekocht, dus heb ik geen levenslange garantie daarop. Toen ik mijn Powerbook aanschafte heb ik er wel 2 bijbesteld. Omdat ze daar hebben zitten kutten met het leveren van die dingen ben ik 5 keer langs geweest om ze op te halen, zonder resultaat. Toen heb ik mijn geld terug gekregen (inmiddels 2 maanden verder), en ze in de USA gekocht ( voor een tientallen euro's gekoedkoper).

Waarschijnlijk kan ik daar mijn geld niet terug krijgen, het enige wat zou kunnen is een kleinere module die niet tegen de behuizing komt.
Lekker kut dus weer

Je hebt al mazzel dat apple je garantieclaim in behandeling wilt nemen met 3rd party geheugen. Ik ken verhalen waarbij de garantieclaim direct werd afgewezen doordat er niet apple geheugen was gebruikt. De schade moest dus zelf betaald worden terwijl het niets met het intern geheugen van doen had.

Misschien kan je een stukje van de module afslijpen mocht daar ruimte voor zijn.

Status
Not open for further replies.