This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Apple Talk #3

Status
Not open for further replies.
ultrasn0w in Cydia zoeken. Ik zal je vertellen dat ik nooit lees wat tethered en untethered is, dus geen idee, wat is het verschil?

Tethered is dat als je telefoon uit is, en je wilt 'm weer aanzetten (duh ) je het toestel weer aan je computer moet hangen om het via redsn0w (zijn er andere mogelijkheden?) weer aan te krijgen. Duurt een half minuutje, maarja, als je even geen laptop of iets waar redsn0w opstaat, bij je hebt, en je toestel is uit, krijg je 'm niet meer aan.
Untethered is dus zoals een telefoon hoort te zijn. Geen gedoe verder..

Je hebt wel itunes nodig maar hoeft niet perse al je muziek naar itunes te kopieren, als je je ipod aan de computer hangt en itunes opent zie je dat hij links in je lijstje komt te staat met ''apparaten''.

Open buiten itunes om (windows, pc) de map met muziek en selecteer de nummers die je op je ipod wil, klik ze aan en sleep ze dan naar itunes direct OP je ipod.
En Voila hij gooit ze zo op je Ipod zonder dat je eerst moeilijk hoeft te doen met iTunes kopieren en bla bla

Right, mn iPhoto blijft vast lopen alleen kan ik via de finder niet de foto's in iPhoto verwijderen, hij geeft aan dat t vol zit oid. Hoe kan k dit nu fixenmixen?

Nevermind, het is me al gelukt.

Last edited:
ultrasn0w in Cydia zoeken. Ik zal je vertellen dat ik nooit lees wat tethered en untethered is, dus geen idee, wat is het verschil?

Had jij wel je "blobs" ofzo gebackuped uit een andere firmware? Vriend van me zit met een locked iPhone, zou een oplossing zijn..

Had jij wel je "blobs" ofzo gebackuped uit een andere firmware? Vriend van me zit met een locked iPhone, zou een oplossing zijn..

Dat heb ik een voorgaande keer al gedaan. Volgens mij kan dit met redsn0w.

Btw. ik heb nu dat me muis/ trackpad dingen doen die ik helemaal niet wil. Me Macbook lijkt zijn eigen leventje te leiden... Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Software/ hardware probleem?

Wellicht dat ik sinds vanochtend een oplossing voor jou probleem heb gevonden. Ik pakte mijn MBP 17" er weer is bij, die een tijdje niet gebruikt was. Bleek opeens de accu uitgezet te zijn. De accu drukte tegen het trackpad/muisbalk aan, waardoor om de paar seconde ongeveer, de muis automatisch klikte omdat de knop van onder uit (vanaf de accu) bijna constant werd ingedrukt. Ik weet niet welk type MB jij hebt, maar een klasgenoot van me had bij zijn unibody MBP ook het probleem wat ik vanochtend dus op mijn oude vertrouwde MBP zag. Ik weet niet of hij het al opgelost heeft. Dus check je accu is, voor zover dat kan. Ik weet niet of die onder het trackpad zit zoals bij de oude MBP.
Fun: heb een nieuwe accu besteld, en bij de oude accu(case) aan het opschuren, hij ziet er nu 'brushed' uit, misschien polijst ik 'm wel. Mocht het wat zijn, doe ik gewoon heel mn laptop, of in ieder geval de bovenkant-buitenkant, want zit nog steeds stickerrest wat er niet af wil.

Last edited:
Anne, bedankt voor je reply. Dit is zeker een mogelijkheid aangezien de trackpad onder de accu zit.

Ik heb zolang ik de Magic Mouse gebruik geen problemen, alleen vaag zodra ik met de trackpad ga werken begint dat ding raar te doen. Accu eruit halen is trouwens geen optie, zit met hele vreemde schroeven vast.

Even de onderkant eraf gehad, gekeken, wat stof weggeblazen en hij lijkt weer te werken... Heel vaag dit.

Even een kort vraagje, ik heb een iPod Touch overgenomen van iemand maar dat ding is nog compleet ingesteld van de oude gebruiker, apps, muziek, naam van toestel etcetera.

Hoe reset ik dat ding zoals ie net uit de fabriek komt rollen?

Is dan gewoon een fabrieksinstellingen reset in het instellingen menu genoeg? Of kan ik het best de firmware opnieuw installeren?

Edit: iPod in recovery aan iTunes gehangen, losse firmware gedownload, shift+herstellen, firmware selecteren.
There, I fixed it!

Last edited:

Dan gaat die zeuren dat ie moet synchroniseren of zoiets. Werkt dus niet... Als deze sneuvelt koop ik een zelfde MP3 weer maar dan niet van appel. Omslachtig gedoe.

Ja de ipod moet wel ooit een keer gesynchoniseerd zijn met je itunes zodat hij herkend word. Maar bij de synq kan je ook kiezen dat je geen foto's, muziek etc wil kopieren vanaf je computer naar itunes of naar je ipod.

Als itunes je ipod herkend moet het zoals ik zei gewoon werken

Hey Die heb ik ook nog ergens in een la rondslingeren. Ff proberen

[edit] Gedaan. Ik krijg meteen een melding dat er een doos wordt verstuurd om mn huidige Nano (die kapot is, gaat wel aan maar niet meer van blokkade af) in te doen en dan wordt er een nieuwe verstuurd NICEEE. [/edit]

Last edited:
K heb bij mn ouders volgens mij ook nog zon ding liggen.. Of het is er 1tje nieuwer, straks ff kijken Waren die dingen er ook in 4 en 8gb?

Probeer MediaMonkey eens ipv iTunes ..

Die gebruik ik nu ook op advies van iemand hier. Maar vind dan van dat programma dan weer zo jammer dat die constant mijn settings veranderd. Dus doel dan op als ik een muziek bestandje open dat hij die steeds opend ipv windows media player. Al meerdere keren weer moeten veranderen.

Dat kun je allemaal instellen bij de installatie. Windows media player is toch helemaal om te huilen trouwens..

Status
Not open for further replies.