This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Neuh gewoon Windows eraf gooien dan. Computers , vooral laptops , worden gewoon langzamer op den duur. Doe je niets aan...

Moet je gelijk geven dat ze idd ganz geil zijn. In het zwart.

En wat als ik zeg dat mijn Mac juist sneller wordt naar mate hij langer aan staat? Hou ajb je mond als je maar wat gokt.

Windows pc worden met mijn ervaring eerder slomer dan een apple

ik ga nog wel even op internet jacht of het welzo slim is om OSX op een vaio ofzo te zetten

Zeker even doen. Een Vaio werkt met enorm specifieke drivers. In de tijd dat Vista uitkwam kon dit met tweaks op een XP Vaio gedraaid worden. Het draait wel, maar voor zaken als usb aansluitingen, webcams, etc warensimpelweg geen drivers voor. En dan hebben we het enkel over het verschil tussen XP en Vista. OSX is een wereld van verschil.

Maar als ik jouw begrijp kan OSX wel op een vaio maar als je een HD even inplugt gaat het moeilijk doen? Want wil gewoon apple software, althans, besturingssysteem..

vandaar keuze naar een macbook

lekker boeiend dat er bij een Air geen cd inkan, gebruik jij ooit een cd dan?

en waarom steeds naar de nieuwprijzen kijken? koop gewoon op marktplaats, desnoods zoek je even 1tje op waar 3 jaar apple care bij zit

je bent toch student, euroshopper enzo

Maar als ik jouw begrijp kan OSX wel op een vaio maar als je een HD even inplugt gaat het moeilijk doen? Want wil gewoon apple software, althans, besturingssysteem..

vandaar keuze naar een macbook

Als ik je vragen lees kan je beter een Mac met OSX of een "windows" pc met Windows kopen. OSX op een niet MAC blijft een hack.

Het gaat me niet om de cd bij de air, maar zoals ik zei is de air van 1399,- te sloom voor 2 adobe programma's te gelijk. Wat ik zag bij de klasgenoot..

Maar 2e hands kan ook wel, zal eens kijken of ik wat kan vinden

Als ik je vragen lees kan je beter een Mac met OSX of een "windows" pc met Windows kopen. OSX op een niet MAC blijft een hack.

dat zowie zo.

Teneerste moet ik zeggen dat de meeste windows pc wel wat langzamer worden bij de meeste pc's
Register gaat vol zitten.
mac heeft geen register! veel beter gestuctueerd. Vandaar heb ik zelf wel het gevoel dat een mac sneller blijft in loop van tijd.

Verder heb op mijn toshiba laptop al een half jaar Mac OSX draaien.
Sinds 2 maanden ook op mijn desktop. Normale P4 met geforce video kaart.
Werkt allemaal perfect. Je meot alleen lang zoeken naar goede kext bestanden.(soort drivers)
Of zelf je huidige aanpassen met de hardware id van je je huidige hardware.

Is soms wel goed te doen!

Moet zeggen ben wat problemen ondertussen mee gehad.
Maar heb zo goed als alles werken!
Kan alleen nog niet verschillende energie modus kiezen (langere accu duur tot aan beste prestaties) accu wordt wel goed weer gegeven.
En men bluetouth en card reader werken niet.
Verder is nu alle hardware 100% compatible.
eenigste nadeel kan niet via apple zelf updaten

En welke versie gebruik je dan van osx ? Ik heb hier nog een cd liggen, maar dat is nog een oude osx, de nieuwere kan ik nergens vinden.

Ik ga morgen gewoon even langs i-factors en dan kijk ik even wat ik doe

Want 2e hands staan de macbook pro (08-09 model) voor 1000+ op marktplaats, sommige voor 900 Ik werkt toch heel de zomervakantie door, en wil het gelijk goed doen dus lekker nieuw kopen (lekker eigenwijs :+)

Trouwens, best relaxte website dit: http://macdiscount.nl/index.php?option=com_p-offer
Was net te laat, nieuwe type imac toetsenbord (die hele platte) voor 19euro :+

Hier nog even joepie roepen...

ben 16 uur bezig geweest om OSX een beetje aan de praat te krijgen, op een normale pc.
en eindelijk is t gelukt

Draait nu op een Asus P5Q Pro met E8400 en 9600GT
Binnenkort op Core i7 proberen :W

de nieuwe macbooks komen toch pas zomer 2010 ?
dalijk koop ik er 1 en dan 3 maanden (ofzo) later komen de nieuwe uit :+

Is dat zo?

Dan wacht ik misschien ook nog. Tenminste ik zit te twijfelen een 13" Macbook Pro te kopen. Maar ik heb deze Macbook pas 1,5 jaar. Ik gebruik hem eigenlijk voor muziek, internet e.d. niet veel bijzonders. Maar ik wil wat meer met foto's e.d. gaan doen.

En me 80GB van deze Macbook is bijna vol :+, en dat zuigt!

Twijfelt...

Hier nog even joepie roepen...

ben 16 uur bezig geweest om OSX een beetje aan de praat te krijgen, op een normale pc.
en eindelijk is t gelukt

Draait nu op een Asus P5Q Pro met E8400 en 9600GT
Binnenkort op Core i7 proberen :W

welke versie heb je er op staan nu?

Ik draai momenteel op mijn desktop 10.5.2 kalyway
en op mijn laptop Ideneb 10.5.6

Mijn iPhone is gister overleden, tripje door de regen werd hem fataal na 1,5 jaar.
Aangezien ik in eerste instantie wil wachten op de volgende generatie een aantal opties opgesomd.

o Jaar met andere oude telefoon
o Tweedehands 2g, rond de 170-200 euro
o Tweedehands 3g, rond de 350-400
o 3gs met abonnement

Nou mis ik geen gps ofzo op mijn 2G. Daarnaast ben ik wel heel erg tevreden met een iPhone, wat zou voor jullie een logische optie zijn. (heb ook een ipod nano dus voor de muziek enzo hoef ik het in princiepe ook niet te doen).

Gasten, ik heb vandaag een ipod touch gekocht, maar daar zit nog geen 3.0 software op, hoe krijg ik deze erop zonder er voor te betalen, het hoort er immers op te staan omdat ik hem net gekocht heb..

Gasten, ik heb vandaag een ipod touch gekocht, maar daar zit nog geen 3.0 software op, hoe krijg ik deze erop zonder er voor te betalen, het hoort er immers op te staan omdat ik hem net gekocht heb..

Via iTunes? Daar update die automatisch en dat is gratis of is dat alleen voor de iPhone 3G?

Dat is denk ik alleen voor de iphone dan denk ik, ik krijg dan dit scherm te zien:

[ir]http://xs541.xs.to/xs541/09286/afbeelding_1558.png[/ir]

welke versie heb je er op staan nu?

Ik draai momenteel op mijn desktop 10.5.2 kalyway
en op mijn laptop Ideneb 10.5.6

Eerst kalyway 10.5.2, maar heb nu iDeneb .5.6 aan de praat gekregen, die lijkt beter te lopen.
Alles werkt nu perfect, kan alleen de 9600GT niet goed aan de praat krijgen.

In principe is het niet nodig, er draait alleen traktor op, en gebruik hem als mp3 bak.

Ik ga wel hard opzoek naar een leuke laptop om osx op te draaien, lijkt me echt uber als het hierop goed draait: http://www.hypersonic-pc.com/avenger-notebooks/avenger-ag2.html

+- 600 euro, en zeer nette specs

ik kan nog eens zoeken welke kext ik had voor mijn nvidia kaart.
zal morgen eens kijken..
daar werkt mijn 6800 goed mee

Hier heb ik hem nog niet aan de gang, heb de 10.5.6 geprobeerd en nog een versie, maar beide starten nog niet eens door tot het installatie menu Ben nu de 3e aan het downloaden, kijken of die werkt

Status
Not open for further replies.