Antwoorden op vragen Politie topic

ok, ik sprak laatst met een agent bij mij op school, deze vertelde dat je brommer in beslag mag worden genomen als je 2 of 3 x met meer dan 1.5 kw wordt gepakt.
Deze agent vertelde ook iets dat ze niet meer dan 3 boetes geven (wet vanb mulder ofzo?). ook vertelde de agent dat ze uitlaten pas innemen bij een bepaalde geluid (ik meen 105 db) en dat ze je scooter niet op de rollerbank mogen zetten als ze je pakken terwijl je er naast staat met de motor uit.
maar nou had ik nog ff een paar vragen die deze agent mij niet kon beantwoorden:
-wat is er mis met neon mits het niet verblindend is (echt puur op de grond gericht)?
-waarom krijgen mensen met opgevoerde scooters/brommers nog eens een extra boete als ze niet verzekerd zijn (aangezien opgevoerde scooters zoizo niet verzekerd zijn)?
 
Klopt van die 3 boetes. Als die onder de wet van Mulder vallen krijg je de zwaarste 3 geloof k (of je hebt geluk). Maa wat die wet van Mulder nou inhoud....
 
Neon mag niet want dat is buitensporige verlichting oid :?
[Het is niet origineel en verboden in NL dus het mag niet!]

Verzekering is gewoon verplicht in NL , ieder voertuig moet verzekert zijn.
 
Neon mag niet omdat het andere weggebruikers kan afleiding en verwarring kan veroorzaken, wat weer tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Alle verlichting buiten de wettelijke verplichte is verboden.

Wel cool dat die agent je vragen wilt beantwoorden.. maar wat heb je eraan? Als je op de rollers staat en die agenten zeggen wat anders, heb je er nog weinig aan. Want.. wie heeft gelijk?
 
nou kijk die agent kwam voorlichting geven over get zogenaamde 'easyriders project' wat volges hem was om de scooter rijders te beschermen, omdat opgevoerde scooter niet verzkerfd waren, maar is En een boete krijgen voor te hard rijden En een boete voor geen verzekering dan niet een beetje dubbel op?
 
is inderdaad dubbelop. officieel heb je een verzekering afgesloten, dus ben je verzekerd en kan je geen boete krijgen. echter als jij een ongeluk veroorzaakt met je opgevoerde scooter, kan het zijn dat de verzekering niet uitbetaald, omdat je voertuig niet aan de wettelijke eisen voldoet. en dus ben je eigenlijk niet verzekerd.
 
Met een opgevoerde scooter ben je niet verzekerd. Dit staat zowel in je verzekeringspolis, als op de meeste verzekeringsbewijzen. Dat is dus gewoon een boete voor onverzekerd-rijden, inclusief een boete voor het overschreiden van de constructiesnelheid.
Is toch hartstikke eerlijk?
 
Back
Top