Antwoorden op vragen Politie topic

Advertisement - register to remove this

TT 70cc said:
* Knipperlichten/dashboard noodzakelijk?
Knipperlichten weet ik zeker van niet. Ook dashboard lijkt me niet, omdat de politie nog nooit iets van mijn recht/crossstuur heeft gezegd.. alleen dat hij het appart vond :)
 
Ja apart vinden en mogen is een ander verhaal...;)
Hier deden ze moeilijk omdat ik geen fatsoenlijk ingericht dashboard had.. Zodat ik niet kon zien hoe hard ik reed etc etc... Geen boete voor gehad, maar de 2e keer zouden ze me wel een boete geven.. dus vandaar mijn vraag ;)
 
Je scooter moet een Deugdelijk dashboard hebben. Denk dat ze daarmee bedoelen dat je snelheid, en olie lampje moet hebben ofzo.
 
Als er std geen knipperlichten op zitten hoef je ze niet te hebben, als er wel knipperlichten op zitten maar ze doen het niet heb je een bekeuring
 
* Wordt/mag je scooter nu nog steeds tot een pakketje worden geplet als je 3x over de 2kw zit?
als de eigenaar er afstand van doet kan de OvJ hem verbeurd verklaren.

* Knipperlichten/dashboard noodzakelijk?
allebei niet verplicht. maar knipperlichten moeten werken en oranje stralen als je ze hebt.

* meet de rollerbank nou echt alleen top of ook wel vermogen ( vraag waar eeuwig over gediscuseerd kan worden, of was hier al antwoord opgegeven in het forum)
rollenbank meet het vermogen op het achterwiel.

* Is het verboden om zonder kappen te rijden?///* Dat kappen verplicht zijn omdat uitstekende onderdelen verboden zijn weet ik, maar is het ook verboden om op je voorkap na geen kappen te dragen? Dus in rijrichting geen uitstekende onderdelen, achter geen kappen dan.
alle kappen moeten erop zitten, als je een kap of meerdere er niet op hebt zitten kan je boete krijgen, maakt niet uit welke kap ontbreekt.

ik heb mijn scooter buiten staan op winkelcentrum, heeft een politiemotor me op staan wachten. Doe ik mijn scooter van slot los en komt die motor aanrijden. Zegt ie mag ik je certificaat zien, ik zo ja. Stopt hij hem in zijn broek en zegt eerst meekomen naar bureau voor rollerbank. Dus uit paniek en niet weten wat te doen volgde ik hem maar. Over de 2kw...
Ik vroeg hem ook wat hij zou doen als ik niet meeging, zei die dat hij dan aan me blok en uitlaat ging voelen, maar die konden onmogelijk heet zijn. Toen vroeg ik wat hij gedaan zou hebben als ik niet mee wilde, zei die dat hij hem dan in een busje mee zou nemen....

mag niet, jij hebt niet gereden.
en je kan idd geen bezwaarschrift indienen als je voor de rechter komt.

*ik heb een zundapp rij wind gekoeld als die op de rolle bank gaat legt ie het loodje
mag hij op de rolle bank of niet..

mag gewoon op de rollenbank, daar hebben ze koelbuis voor.

*en het is niet zo makkelijk om een standaard setje voor je zundapp te kopen
houd de politie daar rekening mee ?

nee, jij heb hem nooit mogen opvoeren. hij had al standaard moeten zijn. is je eigen fout als je hem dan toch opvoert, maar hem dan moeilijk kan afvoeren.
 
slidershampoo said:
* Wordt/mag je scooter nu nog steeds tot een pakketje worden geplet als je 3x over de 2kw zit?
als de eigenaar er afstand van doet kan de OvJ hem verbeurd verklaren.


dat mocht ie willen..
dat kan nl alleen de rechter
 
slidershampoo said:
* meet de rollerbank nou echt alleen top of ook wel vermogen ( vraag waar eeuwig over gediscuseerd kan worden, of was hier al antwoord opgegeven in het forum)
rollenbank meet het vermogen op het achterwiel.

Gaan we weer. :p Rollenbank meet GEEN vermogen, puur en alleen snelheid.
De politie zegt idd dat ie vermogen meet maar dat is gewoon niet waar.
Zou ik dus even veranderen in je tekst ;)

Groetjes
 
Last edited:
dat nog niet eens, hij meet constructie snelheid ...

maarja je kan 100X zeggen dat een rollenbank niks met vermogen te maken heeft, maar op het forum nemen ze toch niks van je aan, en zijn altijd n00bs die het beter weten
 
joop timmer said:
dat nog niet eens, hij meet constructie snelheid ...

maarja je kan 100X zeggen dat een rollenbank niks met vermogen te maken heeft, maar op het forum nemen ze toch niks van je aan, en zijn altijd n00bs die het beter weten

Idd ;)
Sorry bedoel idd constructiesnelheid. :p
 
Ik heb ook een vraag. Heb namelijk een brommer zojuist gekocht maar de verzekering staat nog niet op mijn naam. Kan de politie iets doen?
 
@ph3x f12 said:
Als er std geen knipperlichten op zitten hoef je ze niet te hebben, als er wel knipperlichten op zitten maar ze doen het niet heb je een bekeuring

dit heb je toch echt fout hoor... als je ze erop hebt zitten moeten ze het doen.. als zeer standaard opzitten maar jij hebt ze allemaal eraf gehaald... mag je gewoon je hand uitsteken...krijg je geen boete voor...
 
Giergel said:
Ik heb ook een vraag. Heb namelijk een brommer zojuist gekocht maar de verzekering staat nog niet op mijn naam. Kan de politie iets doen?

nee.. hij is tenslotte nog wel verzekerd..welliswaar niet op jou naam... maar gaat hun erom dat ie verzekerd is..
 
Back
Top