Rollenbank vragen.

Joey van dijk

Well-Known Member
paar vraagjes :
Me scooter loopt nu 115 als hij op de rollenbank gaat en ze meten 110 wat gebeurt erdan?
wat gebeurt er als ik wegrij van de politie en ze me uit eindelijk toch pakken ( zonder kenteken)?
Wat gebeurt er als ik wegrij van de politie ze krijgen me niet te pakken maar hebben me kenteken wel.?
Wat gebeurt er als ik wegrij van de politie en ze krijgen me te pakken met kenteken erop.
 
Advertisement - register to remove this

Tja, niet om de moraalridder uit te hangen, maar het wegrijden van de politie is niet verstandig. Hou daar gewoon rekening mee, grote kans dat als ze je pakken je sowieso je rijbewijs kwijt en een hogere boete. Je mag als verdachte vluchten, maar je mag geen verkeersovertredingen maken. Tevens mag de politie geweld gebruiken om je aan te houden, dus je hebt pech als een motoragent ervoor zorgt dat je ten val komt.

Ik vond dit over het te hard rijden:

WANNEER WORDT EEN BROMMER IN BESLAG GENOMEN?
Als een bromfiets niet aan de eisen voldoet die in de Wegenverkeerswet staan beschreven, kan deze in beslag worden genomen. Als de brommer harder gaat dan de toegestane snelheid, mag deze ook in beslag worden genomen. Deze snelheid staat ook in de Wegenverkeerswet.

In jouw geval zal je zeker inbeslagname riskeren. Als ze je kenteken hebben ben je hoe dan ook de pineut als je wegrijdt. Verklaar je dat iemand anders op de scooter reed ben jij aansprakelijk tenzij die persoon verklaart dat hij op dat moment reed. Je dus van de domme houden heeft geen zin want je blijft dan verantwoordelijk voor het voertuig.
Bij hogere snelheden die gemeten worden zal je boete waarschijnlijk worden bepaald door de Officier van Justitie. Dan heb je kans dat je een schikkingsvoorstel krijgt of je moet voorkomen als je al meerdere keren bent aangehouden voor een hoge snelheidsovertreding.
 
Ik zou alleen weg proberen te komen wanneer er nog te speculeren valt over de duidelijkheid van het stopteken.
Soms heb je wel eens van die situaties dat ze van voor komen en direct omkeren, en jij vervolgens met een hartslag van 60 3 bochten neemt en ze kwijt rijd.
Als ze je echt klem rijden zou ik niet proberen te ontsnappen als ik jou was. :)

Als je de scooter gebruikt voor dagelijks vervoer raad ik je zeker ook aan de boel iets wat terug te draaien mbt het vermogen.
110 rijden in het verkeer (op de plekken waar je met een scooter komt) is onnodig, onveilig en 9 van de 10x onmogelijk.

Heb je ook weer wat minder zorgen :)
 
Back
Top