Ander filtermateriaal

schnitzel

Well-Known Member
Omdat mijn scooter zo'n K*T-geluid maakt wil ik een ander filtermateriaal in mijn filter. Ik heb laatst even zonder filter gedaan, dat klinkt wel tof dan, maar is wel superslecht voor de cilinder. Weten jullie iets waarmee ik dat kan verhelpen, iemand zei dat je het kon vervangen door een panty ofzo, dat houdt het grote vuil wel tegen, maar mischien het kleine niet, wat vinden jullie daarvan??
 
Advertisement - register to remove this

Een powerfilter laat ook vanalles door, ik wil gewoon goed filtermateriaal met een beter geluid. En ik heb geen zin om zo'n filter te kopen, want dan heb ik liever een kutgeluid
 
Die heb ik ook en dat maakt dus helemaal geen verschil met je originele luchtfilterelement is gewoon goed voor vervanging!
 
Wat voor scoot heb je?
Als 'ie een Minarelli horizontaal blokje heeft dan kan je een UFO-filterdeksel proberen.
Royal Rally heeft dit ook, en het klinkt erg gaaf
smile.gif
 
Originally posted by Ogre:
Wat voor scoot heb je?
Als 'ie een Minarelli horizontaal blokje heeft dan kan je een UFO-filterdeksel proberen.
Royal Rally heeft dit ook, en het klinkt erg gaaf
smile.gif

Is er voor Piaggio dus ook...

Greetz.
 
Originally posted by schnitzel:
ik heb een bws met een minarelli verticaal, dus dat ufo geval kan dus niet denk ik...

Boor dan gaten aan de buitenkant van je filter, pas wel je sproeier aan...

Jij bent toch niet zo'n persoon die met een standaard set-up meer herrie wil creeren door open filter/powerfilter/geen filter te monteren??? Wat is je setup?

Greetz.
 
jah wazig

ik ken wel een verstelbaar luchtfilter voor minarelli verticaal, kan best handig zijn.
 
je hebt ook verstelbare powerfilters hoor, kan je de zilveren (of andere kleur :p) kop draaien..............
 
Ufo-deksels, voor zover ik weet alleen voor Mina Hor en Piaggio, gewoon dezelfde buitendeksel als je gewone, alleen met extra gaten...

Greetz.
 
Dit is het enige wat ik zo gauw kon vinden. Bij de streepjes zie je de gaten die erin zitten. Aan de voorkant van de kap zitten ze ook nog. In dat rondje kun je als je goed kijkt een "streepje" zien zitten. Dat deel is afschroefbaar. OP dat stuk zitten die gaten. Als dat eraf is, heb je een filter wat nog veel meer open is. Alleen net boven de inlaat naar de carb zit een heel goedkoop uitziend stukje filter. Houdt ook niks tegen. Je originele element is nu nutteloos, omdat de lucht nu ook aan de ant wordt aangezogen waar geen filter zit. Ik heb daar zelf een stuk van me oude filterelement tussen gezet om toch nog wat te filteren.
Bij volgas geeft het een diep/laag/zwaar geluid. En voelbaar iets mer power onderin.

ufofilter.jpg
 
'sjongejonge wat staat je scooter toch hoog'
biggrin.gif


Hey maak gewoon je originele luchtfiltergaten wat groter, dat bevordert het geluid positeif per centimer, wel je sproeier aanpassen!

SvR
 
Originally posted by Jasper:
AHA! zit daar jullie filter!
smile.gif

Is dat een geintje?
smile.gif


Maarre... het blijft een gave Rally... duidelijke te zien is ook de luchtfilter
rolleyes.gif
...

Joris: geen plaatje, heb wel gezocht...

Greetz.
 
nee, geen geintje, weet ik veel waar jullie filter zit.........
smile.gif
ik heb nog NOOIT een scooter echt van dichtbij goed bekeken, wil ik eigenlijk ook zo houden
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Back
Top