Aluminium koelfan voor AC piaggio

:*

laat ik het zo zeggen.. er zijn gewoon plastic koelvinnen verkrijgbaar van 5 euro die perfect op een piaggio vliegwiel passen en die niet exploderen.

/edit: deze koelvinnen zijn oorspronkelijk niet voor zip bedoelt he :) (maar ze passen wel)
 
150 euro :S
denk als je 20 euro aan alu heb en max 60 euro aan arbeid hebt dat je voor 1 vin klaar bent, 1 keer het programma geschreven is zo'n ding met 2 min klaar.
 
Ik denk dat Jorick een velofax fan bedoeld...

Maar ik zou niet weten hoe hun dat op HOGE toerentallen hebben kunnen testen :p

Maar zo´n fan zou in princiepe geen overbodige luxe zijn omdat er in een race dan gewoon je punten weg zijn.
Maar ik heb er zelf de laatste tijd geen last meer van gehad dus zal er geeneen bestellen.
 
Originally posted by r-ox
150 euro :S
denk als je 20 euro aan alu heb en max 60 euro aan arbeid hebt dat je voor 1 vin klaar bent, 1 keer het programma geschreven is zo'n ding met 2 min klaar.

fix het dan even voor 80 euro ! :)
 
Mol, het type koelvin dat jorick bedoelt is denk ik dat type wat ik pas had meegenomen naar koopmans.
is idd van een felofax of zoiets. i i g staan de vinnen de andere kant op, en het past op een normaal piaggio vliegwiel.
volgens mij ligt het nog bij koopmans, kan je eens kijken als je wil.ik vind het zelf nogal een vaag ding.
 
Originally posted by Razma
fix het dan even voor 80 euro ! :)

Ik heb er zelf geen belang bij en heb me tijd hard nodig, ik zal het zelf wel KUNNEN, het programma schrijven is geen prob. de machine ook niet.

Ik vind dit bedrag gewoon belachelijk hoog en denk dat de verkoper te veel aan verdiend
 
Rob, ik zal het eens met Fred over die fan van jou hebben.
R-ox, ik weet verder niks van de prijzen of of wat dan ook, dus daarover discussieren is zinloos.
 
Originally posted by Jeroen
Hmz, aangezien wij @ pizzasquad volop met velofaxen blazen zal ik ff checken of het past..

passen doen ze zeker weten, maar de vennetjes staan de andere kant op.
koelvin is ook veel kleiner dan een normaal koelvin voor piaggio
 
Hij zal wel minder snel stuk gaan.. maar zorgt ie ook voor evenveel of meer koeling??

Je moet er niet op achteruit gaan.
 
Aan het ontwerp is nog ENORM veel te verbeteren.

Ik zou het wel weten als ik er 1 ging c&c'en.

Ik snap niet dat mensen op het idee komen een vin te maken die identiek is aan bijv. de piaggio koelvin...
 
ben nu aan het kijken om er een koelvan van een motorzaag deze zijn een heel stuk steviger als wat ik nu op me scoot heb mischien een idee om iets in die richting te gaan zoekken... 150 pleuro lijkt me een beetje te overdreven voor een koelvanetje
 
Originally posted by Ufo
Aan het ontwerp is nog ENORM veel te verbeteren.

Ik zou het wel weten als ik er 1 ging c&c'en.

Ik snap niet dat mensen op het idee komen een vin te maken die identiek is aan bijv. de piaggio koelvin...

hoe zou jij hem maken dan ?
 
misschien zeg ik nou iets stoms, maar ik zeg het toch maar effe.

vroeger gin ik altijd met die radiografische vliegtuigjes aan de gang, en de proppelors die daar op zitten zijn ook van plastic en daar komt ook een enorme kracht op testaan, maar ik heb nou nog nooit gezien dat er daar 1 van kapot is gegaan.
en dat terwijl er volgens mij veel meer kracht op komt testaan.
misschien is het de moeite waard om het matriaal soort teachterhalen en dan met een mal zelf plastic vennen tegaan gieten.

ik hoor het wel wat jullie hiervan vinden.

greetz rob.
 
Originally posted by robbepop
misschien zeg ik nou iets stoms, maar ik zeg het toch maar effe.

vroeger gin ik altijd met die radiografische vliegtuigjes aan de gang, en de proppelors die daar op zitten zijn ook van plastic en daar komt ook een enorme kracht op testaan, maar ik heb nou nog nooit gezien dat er daar 1 van kapot is gegaan.
en dat terwijl er volgens mij veel meer kracht op komt testaan.
misschien is het de moeite waard om het matriaal soort teachterhalen en dan met een mal zelf plastic vennen tegaan gieten.

ik hoor het wel wat jullie hiervan vinden.

greetz rob.
ligt niet aan materiaal denk ik hor

denk eerder aan de massa icm de toerentallen en evt onbalans
 
;)

En als iemand nog vragen heeft over kunstoffen: mijn pa's afdeling bij philips ontwikkelt ze voor diverse doeleinden en ik wil hem best weleens wat vragen stellen...

Originally posted by Joor
Als ie dat had willen zeggen had ie dat gelijk gedaan...
 
Back
Top