This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ok want ik wil die zilveren kleur van die TnT kappen er weer ophebben maar dan wat meer glimmend. Want nu zitten er krassen in dus dan de lak er af beetje schuren als dat spul echt zo goed werkt. Scheelt me een hoop werk (of mischien wat geld voor de spuiterij). Post maar als het klaar is weer ben benieuwd. En kun je ook nog foto's maken?

foto's zal ik proberen

verfafbijt beschadigd je kap wel. maar dat zie je niet, het trekt in het plastic van de kap zelf.kans dat bij spuiten je hele laag er weer af komt. maar dat is het risico.

je moet ze minimaal wel 24 laten liggen na dat je het spul met verf verwijders hebt van de kap. als je ze wilt spuiten omdat het anders niet uitgedampt is.en dus zeker de lak eraf komt.

ik heb nog een toevoeging als je het helemaal profesioneel doen... doe het dan op de volgende volgorde,

alles volgens bovenstaande tot aan de blanke lak,
je wacht met het spuiten van de blanke lak, zorg dat je laklaag goed droog is en minimaal 24 uur gedroogt is,

pak dan 1200 waterproof schuurpapier, een emmer water met afwasmiddel en een spons, en iets van een blokje hout of plastiek of iets dergelijks.

zoek eerst naar onevenheden en schuur die af met 1200 waterproof schuurpapier je sopje,

als je alle oneffenheden hebt weggewerkt pak je blokje vouw hieromheen je schuurpapier , smeer het opervlak in met flink wat sop en schuur het hele oppervlak met je schuurpapier (als het te droog word weer natmaken met de spons!) doe dit totdat je alles geschuurd hebt (ongeveer de helft van je laklaag) als het goed is heeft je oppervlak een dof uiterlijk.

de volgende stap,

pak nu een boormachine, een polijst borstel, een grove korrel polijstpasta, een fijne korrel polijstpasta,

dus nu polijstborstel in boormachine en klaarmaken om te polijsten

smeer nu een klein beetje grove korrel polijstpasta op je oppervlak en ga rustig en beheerst je oppervlak polijsten niet te lang maar wel gelijdelijk zodat je een gelijke kleur krijgt,

dan de fijne korrel polijstpasta en ga het afwerken... weer rustig en beheerst neem je tijd,

als je alles klaarhebt even met een droge doek erover,

de laatste stap is poetsen met iets van turtle wax ofzo wat eigenlijk wel voor zichzelf spreekt wax erop smeren en met een droge doek weer uitwrijven,

als je dit proces goed doet dan heb een heel mooi en heel strak uiterlijk en een laklaag die er super uitziet!!!!

Succes,

heb je vragen pm maar ff

En in welke stap gaat de blanke lak er dan op? Want als ik het goed begrijp ga je met schuurpapier erover voor de blanke lak erop moet, maar wanneer die er nu daadwerkelijk wel opgaat zeg je niet.

Beter doe je dit pas na het spuiten van de blanke lak (als hij goed uitgehard is natuurlijk)

Op mijn werk doen we dit ook weleens voor klanten.
Extra laagje blanke lak, gladschuren met korrel 2000 + blokje (of 3M 'schuurmachine met schuurviltje [korrel 3000-4000])
Als je dan alle structuur uit de lak hebt geschuurd (wel opletten dat je er niet doorheen gaat ) kun je beginnen met poetsen.

heey
ik wil mijn scooter kawa groen met wit spuiten met de compressor.
maar hoeveel lak moet ik halen halve liter? of iets meer

en
weet iemand de kleur code van kawa groen

alvast bedankt
tomos freak

ik zou voor de zekerheid 800 ml nemen heb je altijd genoeg...

en ik weet de kleurkode niet maar goed kun je zo opzoeken op de motip site of bij een prof. spuiter.

paar vraagies mensen

om met de deur in huis te valle

- heeft iemand stappeplan hoe je je buitekappe moet spuite/voorbereiden
- welke kleur primer moe k gebruike als me buitekappe wit worde: grijs/wit?
- welke kleur primer als me binnekappe blauw ga spuite: grijs/wit?
- onderbak van aerox, kan je daar gewoon kunstofhechtprimer gebruike of iets anders?

hoor et wel alvast thx

- Witte Buitenkappen : Witte Primer
- Blauwe Binnenkappen: Eerst kunststof hechtprimer/spuitplamuur daarna gwoon witte primer

Voor de rest kun je ook ff dit topic doorlezen, staat t allemaal wel in

1. schuren, tot korrel 600 ongeveer
2. ontvetten
3. grondverf spuiten
4. ligt schuren met 600/800
5. ontvetten
6. kleur spuiten 1e laag
7. nog een laag kleur
(8a. misschien nog een 3e kleur laag)
8. blanke lak spuiten

Zo spuit ik altijd mn kappen, als je primaer gebruikt(tenzij je grondverf dr mee bedoeld) het spuiten en uit laten harden en daarna ligt schuren voordat je grondverf spuit. Ik zou de witte primer nemen, bij alle kappen.

Gr.Enzo

kan je ook als je je kappe geschuurd heb spuitplamuur erop spuite en dan alle oneffenheden wegschuren en dan kunstofhechtprimer en dan grondverf, kleur, blanke lak.

Of moet het gewoon kunstofhechtprimer, spuitplamuur, grondverf, kleur, blanke lak

Nadat de kappen zijn geschuurd begin je met de kuntstofhechtprimer. Die zorgt er voor dat de volgende laag (grondverf) beter hecht aan het kunstof oppervlak.
Doe je dit niet, heb je kans dat bij de eerste beste beschadiging meteen de hele laklaag afbladerd.
Van de kunstofhechtprimer hoef je maar 1 dun laagje te spuiten.

Daarna kun je de grondverf gaan spuiten. Het beste kun je kiezen voor een primer/filler ineen. Dat is een grondverf en een filler tegelijk.
Door de grondverf krijgt de volgende laag (kleurlak) een betere hechting
En de filler ('spuitplamuur') zorgt voor een grote laagdikte waardoor je later eventuele oneffenheden weg kunt schuren.
Dit is bijvoorbeeld makkelijk als je net krassen hebt uitgeschuurd of een stuk hebt geplamuurd.
Als de ondergrond gewoon onbeschadigd was kun je ook gewoon een normale grondverf gebruiken (primer).

Als je de primer/filler (spuitplamuur) hebt glad geschuurd kun je beginnen met de kleurlak en uiteindelijk de blanke lak.

En vergeet niet te ontvetten als je gaat spuiten

Dus:
- kappen schuren met korrel 320
- ontvetten
- kunstofhechtprimer (1 dun laagje)
- primer/filler (spuitplamuur - 3 lagen moet voldoende zijn)
- glad schuren met 500
- ontvetten en ontstoffen met kleefdoek
- kleurlak
- blanke lak

Let wel op dat ik zelf autospuiter ben en dat dit met proffesionele lak is.
Als je met spuitbussen werkt (die is dunner) zul je met fijnere korrels moeten werken.
Dan zou ik voor de grondverf schuren met korrel 500 en de grondverf glad schuren met bijvoorbeeld wp1000

Last edited:
hoeveel kost het om een spuiter een kleur te laten zoeken met zo een machine en dan deze ook te maken. (ik geef dus mijn kap en hij zegt de kleurcode)

2 kappen, mat grijs

Hey peepz....

Ik wil mijn kappen spuiten, met zo'n verfpistool van kinzo(electrische).
Nu teste ik eerst met water, dit kwam er perfect uit...
De juiste straal-breedte en het spoot goed door....

Daarna op een kap getest, gelukkig een oude ...
De verf kwam er gewoon slecht uit....
Dus heb ik het een beetje verdunt, met hetzelfde resultaat....
Ook heb ik de stelknop verdraaid, ook weer zonder goed resultaat....

Welke verdunning kan ik het beste aanhouden????
Dan zou ik het eventueel nog eens kunnen proberen....

Zijn er trouwens ook nog mensen met zo'n verfpistool???
En wat zijn jullie reactie's

Weet iemand een blanke lak die benzine bestendig is?
Ik hoor namelijk redelijk vaak dat blankelak uit spuitbus oplost met benzine..
Of is dit klinkklare onzin??

Sander

Status
Not open for further replies.