This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
dat is net hetzelfde als wat ik vertelde alleen je moet wel spuitplamuur gebruiken, anders heb je nog altijd het lelijke profiel in de kap zitten, wat niet mooi is.

Binnekappen spuiten:

- matteren met paars Scotch Brite matje (eventueel wat water erbij als er vuil op de kap zit)
- ontvetten
- 1 dunne laag kunstofhechtprimer
- 2-3 lagen spuitplamuur
- glad schuren met korrel 500
- ontvetten
- kleurlak
- blanke lak

Zo doe ik het altijd op mijn werk. Zo heb ik mijn eigen kappen ook gedaan, resultaat spreekt voor zich 8)

(clickable)

oke dank aan jullie.. ik ben nu helemaal bereid om mijn eigen kappen te spuiten.. ik zal foto's maken met hoe het er uit heeft komen te zien!

Ik heb mn kappen gespoten, maar ik heb wat druipers gemaakt bij het spuiten van het blanke lak....

Kan ik gewoon de blanke lak een beetje opschuren en dan weer blanke lak er overheen spuiten of moet ik eerst de kleurlak overnieuw erop spuiten...?

indoroxer said:
Ik heb mn kappen gespoten, maar ik heb wat druipers gemaakt bij het spuiten van het blanke lak....

Kan ik gewoon de blanke lak een beetje opschuren en dan weer blanke lak er overheen spuiten of moet ik eerst de kleurlak overnieuw erop spuiten...?

je kan het wegschuren maar je moet erop letten dat je ALLEEN de druiper (punt) ervan wegschuurt en niet teveel willen wegschuren want dan kan het zijn dat je je kappen opnieuw kan gaan schuren en opnieuw blanke lak enzo.

gewoon effe met 1200+ puntjes schuren en dan daarna lekker uitpolieren.

Ey

ik heb me kapen gespoten van me runner ze zien er goed uit enzo,maar naar mijn idee gaat de lak er te sne laf dan bedoel ik niet bladeren ofzo,maar dat als je je nagel erover haalt dat je dan al erdoorheen gaat,weet iemand hoe dit komt ?

Aerox1997 said:
Ey

ik heb me kapen gespoten van me runner ze zien er goed uit enzo,maar naar mijn idee gaat de lak er te sne laf dan bedoel ik niet bladeren ofzo,maar dat als je je nagel erover haalt dat je dan al erdoorheen gaat,weet iemand hoe dit komt ?

lak goed laten uitharden? (dat duurt langer dan 24uur)
Kunststof hechtprimer gebruikt?
goed ontvet?
goed geschuurd?
zat er nog lak op? (zoja, was dat uit fabriek of slecht gespoten lak)

djmarc said:
waar kun je scotch brite matjes kopen?
auto zaken (carrosserie)

je kan ook bij reparatiebedrijf binnen gaan, zij verpatsen het mss ook wel.
overigens kan je ook gewoon een schuurpapiertje gebruiken (ik veronderstel dat het is om te matteren) en dan lekker nat schuren.

Waar kan ik spuitplamuur en kunstof hechtprimer kopen? Aangezien ik alleen in het weekend tijd heb, moet het wel een zaak zijn welke ook op zaterdag open is.

Weet trouwens niet of het beter is op de plamuur en primer laag met een compressor aan te brengen? OF raden jullie mij aan om het met een spuitbus te doen?

Last edited:
Ik ga ook mijn kappen spuiten voldoet een ruimte van ong. 3 bij 2 meter als ik er een ventilatortje inzet? Er kan ook een raam open. Ik wil het namelijk in mijn kamer doen heb nerges anders plek. Dek alles af dus. Ik heb ook zo'n klein schuurmachinetje. Waar je van die driehoekschuurpapiertjes op kan plakken van bosh. Is dit goed om het begin te schuren en dan later er met een scuurpapiertje overheen te gaan om het goed glad te maken.

ga je het in je kamer doen? lijkt me niet verstandig het stof van het schuren gaat overal zitten, doe het gewoon buiten op een oude tafel en leg het binnen te drogen...

Deibu said:
Zijn binnenkappen precies hetzelfde met spuiten dan de buitenkappen?

ja maar je kan (best) de binnenkappen eerst met spuitplamuur spuiten en schuren.
dit om het profiel uit de kap te krijgen (is natuurlijk maar wat je zelf mooier vind)

hoorde van een jongen dat als je je scoot spuit dat het op het laatst gaat bladeren. Maar dit is niet waar als je het allemaal goed schuurt en doet en als je het laat spuiten bij een bedrijf dan gebeurt dit toch niet?

Status
Not open for further replies.