This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.

Je italjet is al eens herspoten met geel of is dit de orginele lak?
Als je een slecht dekkende kleur wil gaan gebruik zoals bv blauw of als je verschillende kleuren op je kappen hebt dan is het aan te raden om eerst de goede kleur grondlak erop te zetten. anders gewoon hetvolgende:
Als dit de orginele laklaag is gewoon matteren, krassen, barsten, ... plamuren/polyesteren dan je kappen in de grondlak zetten (x aantal lagen) dan schuren tot die weer goed is.
dan je lak zetten x aantal lagen en dan blanke lak.

je lak schuren is zoiezo niet nodig (kan me niet direct voorstellen waar dat gedaan wordt)

btw: airbrush versta ik onder dat het een heel kleine spuitopening heeft en zodanig klein spuit oppervlak, om dan overal evenveel lak te krijgen is moeilijk op grote kappen, kan je beter spuitbussen nemen en iets speciaals met je airbrush pistooltje erop maken

gebruik jij ook control black @ het schuren van de grondlak/spuitplamuur?

Dat is echt goed spul om te zien of er nog 'putjes' in je grondlak/spuitplamuur zijn maar weinig mensen op forum's ed. die dat kennen. verbaast me eigenlijk.

Het geel is nog de orginele lak. Maar er moet dus zeker een grondlaag op?
Heb afgelopenzomer eens mn bougie-kapje gespoten. Deze was rood (orginele lak) en heb ik met 3 laagjes strak aantraciet gespoten;

Geen primer/grondlaag gebruikt. Is dat wel aan te raden?

De airbrush is inderdaad vrij klein. Kreeg ergens anders ookalde opmerking dat ik danaardig keertjes het reservoir opnieuw kon gaan vullen. Vrees alleen dat ik de kleur die ik wil niet in spuitbus kan kopen...

als de orignele lak er nog opzit kan je het gewoon zo spuiten maar als je bv plamuurplek erop hebt zou ik iig wel op die plaats zoiezo grondlak spuiten.

Het kan zoiezo nooit kwaad om grondlak te spuiten (zo duur is het niet)

Aan foto's is niet te zien of iets goed gespoten is
geloof je wel hoor :*

Iig suc6 ermee

vraagje: ik wil m'n remreservoir + remgedeelte even gaan spuiten, maar moet ik deze nu eerst nog in de spuitplamuur/primer zetten of kan ik hier direct, na een beetje opmatten, de kleurlak opspuiten?

liefst zsm antwoord, dan kan ik zo verder

oi!

vraagie

Op easyparts.nl staat dit (te koop):
"Spuitbus Motip Primer Kunststof 400ml
Sneldrogende, transparante hechtprimer voor het behandelen van onbehandelde ondergronden van vele soorten kunststof. Hechtprimer voor kunststoffen heeft een uitstekende hechting en is, zonder schuren, overspuitbaar met alle laksystemen."

Betekent dit dat als je je kappen (alleen ontvet en schoongemaakt) behandeld met deze primer, dat je dan meteen (wel als het droog is natuurlijk) overspuiten met de gewenste lak? Zonder te schuren? En blijft dit ook mooi? Alvast bedankt.

ik zou zoiezo effe grondlak doen?
die moet geschuurd worden maar dan ben je wel zeker dat je nergens kleurenverschil gaat krijgen.

Heeeej

Yoyo k had ff wat vraagies... kheb een speedfight 2 matzwart, opzich wel cool, alleen de vorige eigenaar heeft er maar 1 laag op laten spuiten en GEEN beschermlak, waarschijnlijk omdat het matte effect dan wegging.
Nou wilde ik m opnieuw gaan spuiten, heb compressor, verf voor 10 euro menge bij gamma (kawa groen) en gewoon wit erbij, maar is het dan t beste om witte primer te gebruiken ivm met behouden van de kleur? En moet ik er meerdere lagen primer opdoen? ik zat zelf te denken aan 2 lagen primer, 3 lagen verf, en 2 lagen beschermlak, zodat ie lekker gekey-ed kan worden zonder schade

bij voorbaat dank

joosT

grondlak zal waarschijnlijk wit of lichtgrijs moeten zijn (de mensen die je lak mengen kunnen het wel opzoeken in hun programma )

Ivm grondlak: je moet niet perse grondlak spuiten maar dat is wel aangeraden omdat de lak van nu zwart is, om daar gifgroen over te spuiten is niet zo ideaal.

Dus het zwarte gewoon mat zetten.
primer erop (tot het goed dekt)
schuren
lak erop
blanke lak erop

Dan zal het er wel relatief leuk uitzien

Heej

Eej ben ik weer.. vandaag scoot uit elkaar gehaald ff gekeken ben nog bezig met voorspatbord komt er nl niet zo makkelijk vanaf.. maargoed nu heb je dus in het midden van de scooter accukapje enzo en zeg maar de beenschilden, die van een ander soort materiaal zijn dan de gewone kappen, maar is het nog steeds mogelijk om deze gewoon bijvoorbeeld wit te spuiten.. of krijg je dan extreme verkleuringen ofzo?

bedankt als iemand hier antwoord op kan geven

Joost

als je het allemaal echt goed wil doen moet je verschillende hechtprimers kopen voor de verschillende soorten gebruikte plastic op je kappen.

maargoed, je kan ze gewoon spuiten (hecht waarschijnlijk niet even goed maarja)

Als ik jou was zou ik die kappen eerst in de primer zetten en dan pas wit, wit is slecht dekkende kleur als je het op zwarte ondergrond spuit.

Oke, Ik heb nu het hele forum een beetje doorgekeken en ik lees verschillende dingen over het wit spuiten van binnenkappen. Ik ben nu ook een beetje verward met hoe ik het nu het beste kan doen.

Is er misschien een persoon die me dit even stap voor stap kan uitleggen. welke verf ik het beste kan kopen etc. etc. Dat zou me vreselijk blij maken..

kappen matteren met 600 oid.
Spuitplamuur erop
spuitplamuur schuren tot alles glad is (best doe je dit met schuurgids, zal je niet kennen maar dat is een soort poeder wat je erop moet doen, dan zie je waar er nog putjes zijn)
grondlak erop (dit MOET niet, kan je zelf kiezen)
grondlak schuren met 600/800
witte lak erop (aantal lagen)
blanke lak erop

Oke ik heb wat onderzoek gedaan zoals ik al zei.. en ik heb maar een 8 stappen plan gemaakt. WAT? vinden jullie daar van is dus de vraag.. Tips zijn extreem welkom.!

»»» Stappen plan «««

-Stap1: Opschuren met schuurpapier korrel 400, opbouwen naar korrel 600.

-Stap2: Dan GOED schoon maken met ontvetter. schuren , en dan weer ontvetten

-Stap3: Bespuit de kap met hechtgrond, Kijk NA het spuiten of alles goed geraakt is,
is dit niet het geval! Dan spuit je de kap bij met de hechtgrond.

-Stap4: Als alles goed gedroogt is. Primer erop spuiten 2 a 3 lagen pas op voor druipers!

-Stap5: Controleren of de primer er goed op zit. Er mag geen zwart kunstof tevoorschijn komen!

-Stap6: Controleren op bobbels en of het glad is. als dit niet zo is. glad schuren met schuurpapier.

-Stap7: De kap in de gewenste kleur spuiten. Meerdere lagen! pas op voor druipers!

-Stap8: Afwerken met lak.

»»» genieten van de kappen «««

Status
Not open for further replies.