This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Die kleur komt er niet doorheen:! Want de code is in je kappen gedrukt(dus zeg maar allemaal kleine gaatjes)
 
Ik ben van plan mn binnenschild zwart te gaan spuiten. Maar moet ik hier dan iets aan doen voordat ik het spuit? Moet het geschuurd worden?
 
Ja, en goed! Schuren + ontvetten (+ gronden) is net zo belangrijk als het uiteindelijke spuiten. Als je dat niet goed doet, krijg je nooit een mooi resultaat...

Nick.
 
ik heb een speedfight 1 (niet op mun nickname letten aub) maar die speedfight is goud en ik wil hem over laten spuiten maar ik weet geen mooie kleur kan iemand mij vertellen welke combinatie met goud nog meer mooi is?

alvast bedankt
 
Iemand enig idee of blanke lak uit een spuitbus ook sterk is en goed blinkt.

Is het net zo goed las 2k blanke lak?
 
ey

ik heb spuitbussen van de gamma gebruikt (hun eigen merk)
ik wou me kappen zwart spuiten met hoogglans van gamma
maar als ik de kap zwart heb gespoten en daarna met blanke lak erover heen ga gaat het juis veel minder glimmen ik heb toen nog maar een laag zwart er over gedaan en dat ''blingt'' veel beter

dus heb gedaan grondverf -> zwart -> blanke lak -> zwart

word dit nu wel beschermt omdat er nog een keer zwart is over gespoten

want wil dit ook op me binnenkappen maar als me laatste laag zwart is over de blanke lak heen blijft dat wel goed zitten dan?
 
ik breng mijn kappen naar de spuiter heen morgen en ik schuur ze zelf. ik heb ze allemaal dof geschuurd nu. dus de glans is eraf. omdat het parelmoer word moet ik tog de randjes extra goed doen?. en ik ben geindigt met korrel 600. ontvetten enzo doet de spuiter zelf raden jullie mij nog wat aan? pm me dan alstjeblieft
 
Hey

ik ga een van de mijn kappen zelf spuiten met compressor en autolak.
ze hebben me gezegd om in deze volgorde te werken.

-eventueel spuitplamuur waar nodig
-schuren
-primer met 2 componenten verdunner erop met compressor
-autolak met compr
-vernis met compr

maar nu raad iemand anders mij het volgende aan:

-schuren
-(vooral binnenkappen) alles kunstofprimer aanbrengen met bussen
-ALLES in spuitplamuur zetten
-gladschuren met korrel 1200 WP
-primer met 2 componenten verdunner erop met compressor
-autolak met compr
-vernis met compr

nu is mijn vraag, welke werkwijze is het beste? ik zie niet in waarom spuitplamuur niet goed zou hechten zonder kunstofprimer. en aangezien de primer die ik met compressor spuit verdund wordt met 2componenten thinner, moet dit toch ook goed hechten op binnekappen enz.

duzz wat raden jullie aan?

greetz
 
Ik heb ff een vraagje die misschien hier al is gesteld maar ik heb niet alles precies doorgelezen..

hoe moet je je binnenkappen (voorbereiden op) spuiten??
en wat voor spullen heb je hiervoor nodig en hoeveel gaat dat ongeveer kosten??

alvast bedankt.
 
sorry dak mijn vraag stel voor dat er antwoord op de vorige is geweest maar mijn vraag:

waar kan ik een sjabloon het beste mej afplakken op mijn kap?
want ik ben mijn kap aan het spuiten en nou wilde ik een zwarte kap met een groene vlam erover heen...nou had ik in gedachten om de kap dan eerst groen te spuiten en dan de vorm van die vlam af te plakken en dan met zwart erover heen...zo dat als ik het afgeplakte deel zichtbaar maak er een groene vlam staat..maar mijn vraag was dus waar kan ik dat het beste mee afplakken..want met schilderstape lukt niet goed?
 

3M fineline masking tape
 

Ik ga op mijn werk (autospuiter) met binnenkappen altijd zo te werk:

- opschuren met een paars Scotch Brite matje
- ontvetten
- laagje kunstofhechtprimer
- 3 lagen spuitplamuur
- daarna schuren met 500 tot het helemaal glad is
- ontvetten
- en daarna kun je de kleur + blanke lak spuiten
 
Ik wil me waterpomp deksel spuiten.
Is hier een beschermlaag over? (zoals op je carterkap?)
Kan ik deze gewoon opschuren en dan :
-Metaal primer
-Me kleur
-vernis
???
Of moet je voor metaal iets speciaals doen?
dank u
 
Je waterpomp-deksel is al gecoat vanuit de fabriek.
Die laag is knoeperhard waardoor dat eigenlijk de beste ondergrond is die je kunt hebben.

Je hebt dan niet persee grondlak nodig maar is wel verstandig omdat dan de kleur beter uitkomt die je er naderhand weer op spuit :!
 
ah bedankt
Maar mn waterpompdeksel is al wel een beetje beschadigd door me uitlaat nogal moeilijk te monteren
Kan ik dit dan bijschuren tot het mooi glad is?
Of kan ik direct een grondlaag er op spuiten zodat het nadien niet meer zichtbaar is?
nogmaals bedankt
 
Mensen die hun volledige kappen inspuiten met spuitplamuur zijn imho fout bezig.
Grove krassen werk je weg met spuitplamuur. Maar verf zelf heeft een prima vullend vermogen om kleine krasjes op te vullen en te doen verdwijnen, echt totaal zonde van je geld om dat eerst met spuitplamuur te doen.
Ook is het te spuiten ondergrond opschuren met 1200WP ook niet het meest logische. Waar moet de verf zich aan hechten als de ondergrond spiegelglad is.

Ik wil over een paar maanden van mijn knal-gele Italjet een projectje maken, waarbij ik hem diep-donker blauw ga spuiten. Ik schuur de kappen op tot de orginele lak-laag eraf is tot korrrel 600. Werk krassen bij met (spuit-)plameer en schuur ook die plekken op met k600. Vervolgens in 1x de hechtprimer erop, en de 1ste kleurklaar als deze bijna volledig is uitgehard. Na uitharden licht opschuren, en dekkend spuiten in 1 of 2 lagen.

Is er iets fout met deze manier? Sommige schuren de laklagen tussentijds op met >1200.. maar hecht de volgende laag dan wel goed? Kras je de verf er niet zo af met je nagal?

Ik twijfel nog of ik dit met spuitbussen of een airbrush ga doen.
 
Status
Not open for further replies.