Mensen die hun volledige kappen inspuiten met spuitplamuur zijn imho fout bezig.
Grove krassen werk je weg met spuitplamuur. Maar verf zelf heeft een prima vullend vermogen om kleine krasjes op te vullen en te doen verdwijnen, echt totaal zonde van je geld om dat eerst met spuitplamuur te doen.
Ook is het te spuiten ondergrond opschuren met 1200WP ook niet het meest logische. Waar moet de verf zich aan hechten als de ondergrond spiegelglad is.
Ik wil over een paar maanden van mijn knal-gele Italjet een projectje maken, waarbij ik hem diep-donker blauw ga spuiten. Ik schuur de kappen op tot de orginele lak-laag eraf is tot korrrel 600. Werk krassen bij met (spuit-)plameer en schuur ook die plekken op met k600. Vervolgens in 1x de hechtprimer erop, en de 1ste kleurklaar als deze bijna volledig is uitgehard. Na uitharden licht opschuren, en dekkend spuiten in 1 of 2 lagen.
Is er iets fout met deze manier? Sommige schuren de laklagen tussentijds op met >1200.. maar hecht de volgende laag dan wel goed? Kras je de verf er niet zo af met je nagal?
Ik twijfel nog of ik dit met spuitbussen of een airbrush ga doen.