Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Ja maar met P60 ga jij geen scooter schuren. die krassen die je dan krijgt word je echt niet blij van.

Gewoon bij beschadegingen met 80/120 beginnen. dan met 220/400 schuren. paar goede lagen primer erop en dan droog met 400. Hierna kan de spuiter zijn gang gaan.
 
Ja maar met P60 ga jij geen scooter schuren. die krassen die je dan krijgt word je echt niet blij van.

Gewoon bij beschadegingen met 80/120 beginnen. dan met 220/400 schuren. paar goede lagen primer erop en dan droog met 400. Hierna kan de spuiter zijn gang gaan.
400..?
Wil je super Resultaat dan zou ik tog echt ook met 600/800/1200 Schuren.. of verklaren jullie mij nu voor gek.?

Kan ieand mij Tips geven over het wachten tussen Primer/ lak en tussen Lak en blanke lak.
en hoe kan je de kappen het beste stofvrij maken?
Mvg.
 
omdat droog schuurpapier sneller dichtslaat, en dan is het schuurpapier minder grof.
als je nat schuurt kan je je schuurpapier ook veel langer gebruiken.
 
omdat droog schuurpapier sneller dichtslaat, en dan is het schuurpapier minder grof.
als je nat schuurt kan je je schuurpapier ook veel langer gebruiken.

Zou het dan niet 400 nat en 800 droog moeten zijn?

Ik schuurde altijd met 800 droog op de lak van een kap, en de grondlak deed ik 800 nat en CIF zeep erbij.
 
iedereen heeft zo zijn methodes, een spuiter zal je (kleurlak) niet veel verder als 400 zien schuren... voor de spuitbus spuiters raad ik toch aan om ff verder te gaan, aangezien de verf van spuitbussen veel dunner is. nat schuren doe je om een mooier glad ondergrond te krijgen. nat schuren mag je nooit doen als je plamuur hebt gebruikt, plumuur zuigt water namelijk op, waardoor je bijna altijd plamuurplakken zal blijven zijn.


mijn methode, kappen die netjes zijn, met scotchnbrite matten.»» spuiten
krassen met 180/220 schuren (zo min mogelijk plamuren) dikke laag spuitplamuur en dan verder op schuren tot 600, laagje grondverf en dan 800.

verder schuur ik alleen nat tussen laklagen door... als ik de kleur er al op hebt zitten, en er zijn oneffeheden/stofjes ed dan schuur ik met 1200 nat.
 
Zou het dan niet 400 nat en 800 droog moeten zijn?

Ik schuurde altijd met 800 droog op de lak van een kap, en de grondlak deed ik 800 nat en CIF zeep erbij.


nee want bij droog is je schuurpapier sneller ''op'' dus dat je schuurpapier vol met verf/plastic en daardoor is de schurende werking veel minder.

bij nat schuren word al het vuil afgevoerd door het water en blijft het schuurpapier langer op dezelfde grofte.
 
Heeft iemand misschien een adres waar ik een niet te duur fatsoenlijk spuitpistool kan kopen?
Ik heb nu 2 spuitpistolen van 20 euro of zoiets maar de kwaliteit hiervan is waardeloos.

gr Sander
 
Waarom is dat waardeloos, voor 1 of 3 keer spuiten zijn ze prima, ligt eraan hoe jij ermee kan omgaan. goed doorspuiten met thinner na het spuiten en klaar
 
die gamma dingen zijn gewoon rotzooi... ken je goed grondverf mee spuiten..


zoek op markplaats naar een hvlp pistooltje, niet duur, en goed mee te spuiten
 
Ik gebruik ze nu om autolak en 2K blanke lak te spuiten maar de verneveling is gewoon niet goed.
Ik moet bijna 5 bar gebruiken om een goede verneveling te krijgen.
Mengverhouding van de verf enz. is allemaal in orde

Daarom zoek ik een ander spuitpistool van betere kwaliteit. Maar ik ben niet van plan 300-400 euro uit te geven.

En schoon maken met thinner enz doe ik zowiezo daar ligt het niet aan.
Ben gewoon op zoek naar een beter ding;)
 
Hallo allen,

Ben nieuw op dit forum, maar heb dit topic al redelijk zitten doorlezen.
Ik ben van plan om mijn kappen mat zwart te gaan spuiten binnenkort, mijn vraag is;
zijn dit de juiste stappen?

- Schuurpapier korrel : 120/240/400/600/800/1200 (waterproof)
- Primer 2 bussen motip -->welke kleur (wit/grijs/zwart?) is slim als primer?
- Mat zwart motip
- Blanke lak motip -->las dat dit niet slim was om erop te doen? schijnt speciale blanke lak te zijn voor mat-kleuren?

hoor het graag! En ander vraagje; schuurpapier (waterproof) moet dat van te voren in water worden gedaan voordat je begint met schuren?
 
schuurpapier 400+ gebruiken, 120 is veels te grof als je kappen nog gaaf zijn.

waterproof schuurpapier kan nat gebruikt worden, word vaak gedaan om het nog gladder(polijsten) te krijgen, maar is ook prima droog te gebruiken.

zijn je kappen nog netjes, zoek dan scotchnbrite matjes, veel makkelijker.

grondverf nemen wat dichtbij uiteindelijke kleur lijkt, zwart dus donkere grondverf nemen.

als je mat gaat spuiten zou ik zelf geen blanke lak gebruiken, onlangs zelf een scooter gedaan met bussen van praxis.... ziet er nog perfect uit, zonder blankelak.
 
schuurpapier 400+ gebruiken, 120 is veels te grof als je kappen nog gaaf zijn.

waterproof schuurpapier kan nat gebruikt worden, word vaak gedaan om het nog gladder(polijsten) te krijgen, maar is ook prima droog te gebruiken.

zijn je kappen nog netjes, zoek dan scotchnbrite matjes, veel makkelijker.

grondverf nemen wat dichtbij uiteindelijke kleur lijkt, zwart dus donkere grondverf nemen.

als je mat gaat spuiten zou ik zelf geen blanke lak gebruiken, onlangs zelf een scooter gedaan met bussen van praxis.... ziet er nog perfect uit, zonder blankelak.

met 400+ bedoel je 'vanaf' 400 beginnen? haha sorry ben beetje beginner op dit gebied:rolleyes: men kappen zijn inderdaad nog helemaal netjes, al zit er op 1 klein plekje een kleine beschadiging (lak beetje eraf).
Neem als primer wel grijs dan.
Wat houden scotchnbrite matjes in dan?
Dankje voor snel antwoord trouwens!
 
image.php



dit zijn sb matjes, dit gebruik je om te matten, als je kapjes verder nog strak zijn scheelt het je heel veel werk..

gewoon hiermee schuren, tot je ziet dat dat de kappen mat beginnen te worden... dan zijn ze al klaar voor grondverf.
 
Ik wil een Runner Met Motip Spuiten, wat is het beste dat ik kan halen? apart blank lak? of auto lak? ik wil namelijk rood en zwart, weten jullie ook waarschijnlijk een mooi rood en zwart van Motip?
thxxx alvast
 
Primer, blanke lak, kleur lak.

En een mooie rood is voor iedereen anders, ik zal bijvoorbeeld geen één roode kleur mooi vinden.
Dus dat is kwestie van smaak en zelf kijken dus.
Ik vind zwart + gifgroen altijd wel mooi.
Beetje standaard misschien, maar dat is rood met zwart ook. :7

Maar van Motip zou ik wel de Autolak Zwart Glans pakken, als je een mooie Roode Glans kan vinden.

Anders is misschien dit wat voor de roode kleur:

Motip Rood Metallic. (Action Shots @ Easyparts.nl)

0111M4045_hi.jpg
http://www.easyparts.nl/partpics/0111M4045_hi.jpg

Verder staat er ook nog Glans Vuur & Donker Rood op Easyparts.
Maar of dit komt niet goed uit op de foto's, of het is lelijke k*t lak.

Maar in elk geval voor als je het niet weet hoeveel je moet kopen.
Weet niet hoeveel je nodig zal hebben voor alles wat je wilt spuiten, maar houd rekening mee dat je met één spuitbus op bijvoorbeeld een Runner Voorkap 2 á 3 laagjes kan spuiten.

En voor een mooi resultaat:

Primer 2 á 3 laagjes.

Kleur 4-5-6.

Blank 2 á 3 laagjes.

Hoop dat je er wat aan hebt. 8)
 
Back
Top