Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Iemand enig idee hoe je iets coatings klaar kunt maken.

dus moet je lagers er vanaf halen? kunnen coaters bijvoorbeeld ook poten incl binnenpoten coaten?

Frame zoals schroefdraad moeten daar boutjes in ect?

Graag hoor ik even alsvast bedankt.
 
Frame moet je overal boutjes in draaien waar schroefdraad in zit. Voor de rest moet je hun vertellen wat jij afgedekt wilt hebben. Dus de balhoofd schalen.

Voorvork poten ook weer schroefjes in draaien waar je spatbord op word gemonteerd. Vergeten er bij te melden maar het schroefdraad moet je niet uit laten steken! Anders word het er uit halen zo moeilijk. En als je de bouten helemaal tegen het frame of het andere deel schroeft zal dat deel niet gecoat worden en hou je rare kale plekken over die niet worden gecoat.

Voorvork moet je ook demonteren. Je kan niet je binnen poten laten zitten. Tevens ook weer de binnenkant laten afplakken waar je keringen in komen.
 
Wat zou het ongeveer kosten om een complete scooter (alle kappen behalve de binnenkappen) op deze manier te spuiten ?

[ir]http://i47.tinypic.com/1zc31pu.jpg[/ir]

Hoofdkleur was btw zwart.
 
Frame moet je overal boutjes in draaien waar schroefdraad in zit. Voor de rest moet je hun vertellen wat jij afgedekt wilt hebben. Dus de balhoofd schalen.

Voorvork poten ook weer schroefjes in draaien waar je spatbord op word gemonteerd. Vergeten er bij te melden maar het schroefdraad moet je niet uit laten steken! Anders word het er uit halen zo moeilijk. En als je de bouten helemaal tegen het frame of het andere deel schroeft zal dat deel niet gecoat worden en hou je rare kale plekken over die niet worden gecoat.

Voorvork moet je ook demonteren. Je kan niet je binnen poten laten zitten. Tevens ook weer de binnenkant laten afplakken waar je keringen in komen.

Bedankt voor je informatie dan kan ik nu verder.

Wat zou het ongeveer kosten om een complete scooter (alle kappen behalve de binnenkappen) op deze manier te spuiten ?

...................

Hoofdkleur was btw zwart.

Duur, ligt er natuurlijk wel aan waar je het laat doen normaal spuiten rond de 500 bij een echte spuiter en wat jij wilt kost tegen de 1000 of meer.

Ook dat ligt er gewoon aan waar je het laat doen, ik heb ooit mijn kappen bij iemand laten spuiten die het op zaterdag deed voor me scheelde me veel geld.
 
mensen die dat vragen laten het meestal toch niet doen, als je echt serieus bent ga je gelijk naar een spuiter toe, die kan het je gelijk vertellen.
hangt van een aantal factoren af dus is niet te voorspellen.
 
Bedankt voor je informatie dan kan ik nu verder.



Duur, ligt er natuurlijk wel aan waar je het laat doen normaal spuiten rond de 500 bij een echte spuiter en wat jij wilt kost tegen de 1000 of meer.

Ook dat ligt er gewoon aan waar je het laat doen, ik heb ooit mijn kappen bij iemand laten spuiten die het op zaterdag deed voor me scheelde me veel geld.

Overdrijf anders. :D
Echt een vasta prijs kan je niet krijgen, schuur je het voor of niet, enz...
ZO extra duur zal het wel niet zijn tov normale lak. Ik denk dat het parels zijn die je bij de blanke lak toevoegt.
 
Is zeg toch ook geen exacte prijs, ligt natuurlijk aan veel dingen.
Hij moet gewoon even rond mailen en prijs aanvragen doen, is hij het snelst er achter.
 
Scooter van mij pas ook parelmoer gespoten. Stickers werden er daarna nog op geplakt en daarna nog eens een blanke lak laag over de hele meuk heen. Dus stickers er ook onder.

Binnenkappen werden hoogglans zwart gespoten. Totale plaatje was 400 euro. Wat ik niet duur vond....
 
Nee ik ga mijn scooter niet laten spuiten hoor, word me te duur met al die voorbewerkingen die dan gedaan moeten worden (plamuren enzo) maar de eigenaar van die scooter kon het mij niet vertellen dus ik denk laat ik hier is wat gokken ;)

Eigenaar is trouwens zoon van een spuiterij dus dan is het sowieso al goedkoper, zijn broer had het gespoten voor hem.
 
En wat wil je er dan mee bereiken? Dat jij goed kan gokken wat zoiets nou kost? Of word er dan op een zaterdag avond weer met een vrienden kring om een computer gezeten van jah die spuiterij kost wel zoveel?
 
dat is geen standaard spuit klus en die is wel degelijk duurder dan een normale spuit klus.
en ja als je alles laat doen (inclusief het schuren en dergelijke )
kom je wel redelijk goed in de buurt van die 1000,- euro.
en kom je met 400,- euro aan zetten word je alleen uitgelachen.
 
dat is geen standaard spuit klus en die is wel degelijk duurder dan een normale spuit klus.
en ja als je alles laat doen (inclusief het schuren en dergelijke )
kom je wel redelijk goed in de buurt van die 1000,- euro.
en kom je met 400,- euro aan zetten word je alleen uitgelachen.

Nou er zijn wel spuiterijen die voor 400 een scooter spuiten als je de kappen los aanleverd. En het geen 1 grote schade bak is natuurlijk.

Weet niet wat de gemiddelde spuiter rekent voor halve L metallic/parlemoer lak en halve L blankelak.

Zelf ben ik 80 euro kwijt en met die hoeveelheid onverdunt kan je wel een scooter spuiten.
 
dat is geen standaard spuit klus en die is wel degelijk duurder dan een normale spuit klus.
en ja als je alles laat doen (inclusief het schuren en dergelijke )
kom je wel redelijk goed in de buurt van die 1000,- euro.
en kom je met 400,- euro aan zetten word je alleen uitgelachen.

Pin me er niet op vast, maar volgnes mij is dit effect niks meer dan letterlijk een zakje parels bij de blanke lak mengen en beginnen met spuiten
 
Ik heb op mijn straatscooter gewoon zilvere metallics door de blanke lak.

Dit is weer iets anders, maar is hetzelfde principe. je kunt het zo gek maken als je zelf wilt

zoiets heb je MAKKELIJK voor 500 gespoten, ligt er ook aan hoeveel de spuiter zelf wilt verdienen. 1000,- daar spuit je een auto voor.
 
Back
Top