This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Maar als ik me velgen laat coaten is coating toch sterker dan als het gespoten is?
En vooral als je banden erop en eraf haalt. Verf laat toch makkelijker los.
Wil eigenlijk de velgen met afbeit doen zodat er eventueel geen losse stukjes oude verf overblijft van de velg, en dan is de velg ook mooi schoon. Uiteraard kan ik ze ook laten stralen, maar dat kost denk ik wel meer aangezien hoe schoner de velg hoe goedkoper het is. En als dan nog al dat verf eraf moet..

Alleen zo makkelijk is het niet om iemand te vinden die wel even wilt stralen voor mij. Heb zelf wel een straalkast, alleen geen compressor. En daar heb je al een dikke compressor voor nodig.

Waar heb jij het laten doen dan?

Je hebt wel gelijk eurokit, coaten is idd sterker en laat minder snel los, maar als je er gewoon voorzichtig mee omgaat volstaat spuiten ook.

Coaten ligt eraan waar je woont? Want anders heb ik wel adresje voor je waar ze stralen + coaten voor iets van 30 of 35 euro per velg.

Zeer netjes

vaak is spuiten wel wat strakker en glanzender dan coaten... en je kan er meer kanten mee op qua kleuren en effecten en combinaties

Ik zat net even op easyparts.nl te kijken en zie motip wielspray wit:

Is dit alles wat ik nodig heb als ik de oude laag gewoon dof schuur? Of is primer dan ook een vereiste? Weet niet of die wielspray al primer inzit?

Want voor 4.93 euro voor 1 zo`n busje krijg ik me velgen er niet voor gecoat.
En aangezien ik wel wat schade heb aan de voorvelg kan ik beter toch maar wel spuiten.

En wat voor schuurpapier nodig? Gewoon met P100 beginnen en dan P400 ofzo?

wat is het verschil tussen gwn wit en dat wit?
edit: blanke lak had ik wel gedaan is mooier en dan minder snel beschadigingen te zien

Last edited:
met spuitbussen is het meestal wel slim om blank over je hoogglans te spuiten ja. velgenwit is krasvaster dacht ik en wat dikker

schuur ze op tot 280 of 320 ... dan 2 volle lagen primer en een neveltje zwart (hoeft niet perse) ... korrel 1000 waterproof er overheen tot je het zwarte neveltje er af hebt geschuurd (dan weet je dat hij echt goed glad is).... dan je wit eerst een dun laagje aanbrengen...dan 2 volle lagen. en na een minuut of 30 (bij ongeveer 20 graden) je blanke lak op de zelfde manier aanbrengen als je kleur.

Ik laat ze toch maar schoonstralen, daarna spuit ik ze zelf wel. Sorry dat ik het zeg, maar wat is dat een k*t klus dat schuren. Het kost een hoop schuurpapier en je bent er een hoop tijd aan kwijt. Daarnaast kom je niet makkelijk bij sommige plekken die 'vuil' blijven. Vandaag voor velgenverf wezen kijken, kom je eraan. Zijn er geen witte spuitbussen meer, alleen grijs en goud. Schiet zo wel op..

DSO slider je hebt PM.

He eurokit, voor het geld en moeite had je ze allang kunnen late coaten geloof k. Kijk het is wel zo dat het iets goedkoper wordt als jij iets schoon aanlevert, maar als jij eerst je velgen ergens laat stralen voor een tientje bijvoorbeeld, kun je dat net zo goed bij de coater doen. Nu zit je allemaal te schuren, koopt schuurpapier, je koopt verf,en uiteindelijk is je resultaat iets wat niet prof is...

DSO slider je hebt PM.

fijn dat je ons laat weten wie je een pm stuurt

en naar alle waascrhijnlijkheid zie t t straks er neit uit, wanr coaten is 10x mooier.

TENZIJ goed gespoten en geschuurd<<<<<<<<<<<,,schuuropapier kost ook wat!

Coaten kan wel mooier zijn dan spuitbuslak, maar no way dat spuiten lelijker is dan coaten. Maar dat bedoel jij ook denk ik?

Precies wat jij zegt. Coaten is mooier en sterker dan uit spuitbus. Uit de compressor is (als je goed kan spuiten) weer mooier dan coaten.