@Pieter-Jan
Volgens mij glimt goedkope lak ook mooi enzo ziet het er goed uit, maar is het gewoon slechter bestand tegen het weer... denk ik he, maar in ieder geval netjes gedaan!
over andere leuke ideeen gesproken
(twee van mijn favorieten)
[picture]
over andere leuke ideeen gesproken
(twee van mijn favorieten)
Ik ga mijn scooter overspuiten, ik heb nog nooit erder zo iets gedaan, wel dit topic en een aantal anderen doorgebanjerd.. ik denk dat ik daar wel iets van heb opgestoken... toch nog een paar vragen:
- Ik vond op de site van Lesonal (verfmerk, wordt verkocht bij een verfboer bij mij in de buurt) dat de filler en de blanke lak 2k waren, maar de kleur/basislak niet, hier moest alleen verdunner, thinner, doorheen --> geen verharder. Hoe zit dit? Is dit bij alle verven?
- Ik wil mijn scooter niet in één kleur spuiten, maar in 2, misschien 3, metallic antraciet, een witte streep door het midden en eventueel een rode, dunne streep langs de zijkant (nog andere leuke ideën kom maar op!) Nou was ik bang dat als ik de tape er af haal dat ik dan gelijk de laag die OVER de tape is gespoten meetrek én dat er verf onder zou komen. nog tips/ervaringen?
- Ik zag ergens staan dat 3m een speciale manier heeft om stof te verwijderen. Weten jullie hier iets van?
- Heeft iemand nog ervaringen met stikkers onder de blanke lak, na hoe lang drogen moeten deze er op, bij veel verven moet de blanke lak er al na 48 uur op en dus niet eerst volledig uitharden.
- Hoeveel verf, verharder, verdunner, primer, blanke lak moet ik ongeveer voor mijn scooter rekenen, alleen buitenkappen. Betreffende een honda X8RX
BVD9||6 :#
Dank je wel! hier heb ik al wat aan, maar als je wacht met de tape er af halen wordt het hardt, dan trek je dus ook delen er af die naast de tape zitten denk ik zo, of bedoel jij gewoon een minuut of 5, 10 dat het niet meer vloeit?- Vaak is hoogglans lak alleen mengen met verdunner ja en metallic en parelmoer wel 2k lak.
- Je moet voor strepen geen papier afplaktape nemen maar bijvoorbeeld 1cm breed plastic tape.. dit is speciaal tape hiervoor. Daarmee kan je de strepen afplakken en dan met papiertape de rest afdekken.. dat plastic tape er trouwens pas aftekken nadat het gedroogd is.. anders kunnen je lijnen wat gaan lopen wat je ook niet wil
- stof verwijderen doe je gewoon door goed te ontvetten met silecone ontvetter en een kleefdoekje (die heeft 3m)
- meestal red je een scooter wel met een liter spuitklaar.
en die foto van die 2 zipjes is voor huis, tuin en keuken spuiten niet weggelegd omdat het geairbrusht is. doe je niet zelf 123
Heb je veel last van stof als je (in de zomer, nog ff w88 dus) in de tuin gaat spuiten?