Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Een compressor met een inhoud van 25L wil ik misschien gaan halen bij de praxis. van Kinzo.

Heeft iemand ervaring met die compressor of een andere met een inhoud van 25L.
Ik gebruik hem alleen om kappen mee te spuiten van een scooter dus niet al te grootte oppervlakken..
Is die dan goed genoeg of zeggen jullie van neem er ZEKER een met een grote tank?;)

Het is er een zonder olie, moet ik dan nog wel een vocht afscheider erbij kopen voor water of hoeft dat niet?
Alvast bedankt:)
Wil
 
Ik heb zelf ook een compressor van 25 liter en ik heb hier al meerdere scooters mee gespoten en die kan het goed bijhouden. Druk heb ik op 3 tot 3.5 bar staan.
 
verf spuit ik altijd met een bar of 4
blanke lak spuit ik met 5.5.

parlemoer is bijna niet zelf te doen het is een laage palrmoer dat oer je basis kleur word gespoten. dit doen ze meestal in watergedragen lakken.

daarna komt de blanke lak er pas over heen
 
Ik heb een paar vragen:

Ik wil mijn Jog R laten spuiten, dus alle kappen.En dan wil ik Parelmoer oranje en Parelmoer wit.Parelmoer oranje is voor de buitenkappen en Parelmoer wit is voor binnekappen.Weet iemand hoeveel liter je ervan nodig hebt en wat de prijs ongeveer zal worden voor alleen de lak.

Alvast bedankt, Patrick.
 
verfspuit

Hee,,
ik wil een verfspuit gaan kopen maar wanneer je een kleine verfspuit pakt heb je ook een kleine nozzle, maar heb je een super kleine beker van 100 ml...

dit is toch veelste weinig?
maar wanneer je een verfspuit pakt met een grote beker zit je altijd met die grote nozzle van 1.4 of 1.5 ofzo?

wat hebben jullie of wat moet ik kiezen voor verfspuit want zo'n 100 ml beker met een 0.8 nozzle dan heb je toch een veelste kleine beker of is die goed?

en ik moet m'n compressor dus vullen met olie, iemand enig idee welke olie
bedankt:)

wat moet ik nu kiezen?
mvg,
Wil van Bussel
 
verf spuit ik altijd met een bar of 4
blanke lak spuit ik met 5.5.

parlemoer is bijna niet zelf te doen het is een laage palrmoer dat oer je basis kleur word gespoten. dit doen ze meestal in watergedragen lakken.

daarna komt de blanke lak er pas over heen


Nou nou dan moet je tog wel erg veel afstand vn het opbject zijn met je spuit als j met 4 of 5.5 bar spuit, ik werk zelf inde schade herstel wereld, en spuiten doen we met 1,7 bar verf, en blanke lak met 2,2 en heb zelf me kappe gespoten :P
 
Is het mogelijk om mijn banden van mijn wallaroo te spuiten (niet mijn velgen)?
Zo ja welke lak raden jullie aan?
Alvast bedankt :)

Dat is mogelijk met elke lak, maar elke lak zal er heel snel vanaf gaan. Plus dat je banden gladder zijn wanneer de lak er nog eventjes op zit en dat wil je ook niet.

nog een edit;
f3uxe9.jpg


edit; Reactie op de post hieronder: :winner:
 
Last edited:
Hee,,
ik wil een verfspuit gaan kopen maar wanneer je een kleine verfspuit pakt heb je ook een kleine nozzle, maar heb je een super kleine beker van 100 ml...

dit is toch veelste weinig?
maar wanneer je een verfspuit pakt met een grote beker zit je altijd met die grote nozzle van 1.4 of 1.5 ofzo?

wat hebben jullie of wat moet ik kiezen voor verfspuit want zo'n 100 ml beker met een 0.8 nozzle dan heb je toch een veelste kleine beker of is die goed?

en ik moet m'n compressor dus vullen met olie, iemand enig idee welke olie
bedankt:)

wat moet ik nu kiezen?
mvg,
Wil van Bussel

Een 0,8 nozzel is te klein. Meestal word een auto met 1,2 gespoten. Dus koop een degelijk spuitpistool met verschillende nozzels .. blanke lak moet je namelijk met weer een andere nozzel spuiten dus kan je naaldensetje er bij kopen.
 
Het gaat er niet om hoeveel de inhoud van de tank is van de compressor.

Stel je voor:
Als je een 50 liter tank hebt zou je elke keer die 50 liter lucht kunnen opspuiten en dan moet je weer wachten totdat je compressor je tank weer vol gemaakt heeft.

Het gaat erom hoeveel Liter lucht hij per minuut kan leveren. Dus als je tank leegraakt, en de compressor slaat aan, dat hij dan constant een bepaalde luchtstroom kan blijven leveren.

Als je een compressor heb die 200 liter per minuut kan leveren, zit je wel aardig goed. Vaak is het wel zo dat als je een compressor hebt die veel liters per minuut kan leveren dat je dan ook meestal wel een grote tank hebt.

Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met spuiten.
Ook is het verstandig om een vochtafscheider aan je compressor te hangen, zodat je al het vocht eruit filterd. Dat wil je natuurlijk niet tussen je lak hebben.

De luchtdruk die je kan gebruiken zal voor iedereen anders zijn (gewoon steeds proberen/afstellen) en is afhankelijk van hoeveel verf erbij komt.
2-3 bar is ongeveer wel genoeg.

Ik heb nog geen ervaring hier mee, maar dit is wat ik er van weet.

succes!
 
Ik heb zojuist de eerste laag geplaatst op een dax frame. Nu zou ik na het uitharden de lak even licht willenschuren voor een druipertje. Maar met welke korrel moet ik dit schuren? Ik zou het dus licht willen opschuren om erna de lak te polijsten en nog een laagje te geven.
 
:D !

Ik las laatst dat er enkele banden zijn met gekleurd rubber ? Niet dat het eruit ziet ma... :P


Ja klopt, rood geel en blauw. Maar volgens mij zijn dat banden van een kaka merk dus niet echt kwaliteit. Bestaan al wel redelijk lang, maar gelukkig nog nooit onder een scoot gezien
 
heej, na het lezen van topic 1 + 2 over scooters spuiten heb ik kriebelende handen gekregen. Ik heb een gilera runner met valschade en ga voor het eerst spuiten(met spuitbussen).

Ik heb een paar(misschien domme?!) vragen.

- kan je van boven naar beneden spuiten of moet het te spuiten object echt recht voor je staan?
- Wat houd 1 laag in? Echt precies overal 1 x overheen gaan en evenveel verf/lak of als er een beetje verschil in zit, spuit namelijk met de losse hand, kan ik dit beter doen bij de volgende laag...of moet ik er tijdens 1 laag meerdere keren overheen gaan...
 
Back
Top