This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Airsal Rally Frame "racer"

limbo_aerox

S60 T5 R evolve
Airsal SR Frame "ding"

Op een druilerige maandagmorgen heb ik besloten ook een project te gaan aanmaken. ik was op het werk wat schoonmaakwerkzaamheden aan het uitvoeren en toen vond ik de volgende spulletjes:
-Aprilia LC frame
-Minarelli Horizontaal SD blok
-Ditech radiateur + slangen
-Firefox SD velgen,stuur+toebehoren
-een hoop restspul

Ik wil hier niet mijn hele geld aan uitgeven i.v.m. rijlessen die ik ietsje belangrijker vind. Dus het blijft een low-budget project.

Ik ben begonnen met het blok. dit is eerst mooi schoongemaakt en compleet gereviseerd. (lagers waren vastgeroest aan elkaar en aan krukas)
Dit wordt de setup van de mijn rally:

Cylinder : Airsal 70cc T6 LC (tnx Aerox_Evolution) bewerkt
Uitlaat : Arrow Kompress met malossi dempert
Krukas : top performances race pen 10
Krukaslagers : SKF C4
Membraan : origineel met malossi carbon plaatjes
Spruitstuk : origineel
Carburateur : Dellortho 21mm met malossi Handchoke
Luchtfilter : powerfilter (weet nog niet welke)
Variateur : Polini Speedcontrol
Koelrotor : Polini Airspeed
V-snaar : Dayco of Polini
Koppeling : Yamsida (same as Hebo verstelbaar)
vertanding : origineel
ontsteking : origineel

Het blok zit al in elkaar en hangt onder het frame.

Hier enkele foto's
Cylinder (beetje schoongemaakt)


cylinder met 12mm carb


wat kleine onderdeeltjes


en hoe het geheel er nu een beetje bij staat:





uiterlijk ben ik nog niet over uit. wss carterdeksel polijsten
voor komen iig geen kappen,
benzine tank heb ik ook nog niet. missg olietankje in buddy ofzo.


tips, opmerkingen, aanmerkingen enz. zijn welkom !
 
Last edited:
twistednrg said:
Die firefox velgen doen wel hard... of zijn het geen vos velgen?

jep zijn fox velgen. vind ze zelf ook vet veel mooier als die std 10inch velgen van een rally.
moet alleen kijken hoe ik dit met de remschijf/remklauw voor ga oplossen. dit wil nog niet echt passen.
 
kleine update: zaterdag frame beetje schoongemaakt.
ws vanavond buddy uitzagen+achterspatbord afzagen.
ook s kijken of er een zijstandaard op past. en de tp kap in de verfafbijt zetten.
deze moet *bling*bling* gaan zeggen (ofwel wordt gepolijst)

hoop ook weer snel nieuwe foto's te hebben.

weet trouwens iemand of het normaal is dat je in een 21mm carb de "gewone" dellortho sproeiers kan draaien (like 12/17.5mm dellie carb) of zijn dit die kleine die ook in ciao enz. zitten?
 
update !!

hij vonkt !!!!! gisteravond ontsteking aangesloten. contactschakelaar is nu de lichtschakelaar van een firefox.

Achterspatbord is afgezaagd. ziet 10x beter uit !!
Achterlich is zwart gespoten
 
Last edited:
Nog bedankt voor de vele reacties..; Ik denk dat het niet echt een boeiend project is.. een airsal met een 12mm enzovoorts..
 
Rutger said:
Nog bedankt voor de vele reacties..; Ik denk dat het niet echt een boeiend project is.. een airsal met een 12mm enzovoorts..

Nutteloos reply, hij heeft misschien niet veel geld enzo en wil toch graag een projectje maken ofzo. En als je boven bij zijn setup kijkt, zie je dat er 21mm staat, ik denk dat hij nog ff test ofzo met 12mm dan:?

Verder is dit toch wel een leuk projectje zo, heb deze cilinder al vaker zien lopen, ben benieuwd wat die onder je rally doet
 
Rutger said:
Nog bedankt voor de vele reacties..; Ik denk dat het niet echt een boeiend project is.. een airsal met een 12mm enzovoorts..

nou sorry hoor dat ik geen "team/cross/evo/manston" setup heb.
ik probeer hem gewoon uiterlijk speciaal/origineel te maken !
 
12mm carb zit er tijdelijk op, is niet aangesloten of wat maar is dat er niet direct vuil in het spruitstuk komt
komt toch tijdelijk een originele carterdeksel op. de tp wordt dan in de tijd gepolijst
ook vandaag ff slangenklemmen gefixt voor de koeling en dna nog ff KVS erop en hopen dat ie het direct doet en leuk loopt.

@ ronnie_nrg: hoe liep die cyl eerst dan en op welke uitlaat? arrow is nl niet echt een 70cc uitlaat

@ rutger: ik hoop gewoon dat zoveel mogelijk mensen gewoon zeggen wat ze ervan vinden en eventueel op/aanmerkingen geven om het geheel misschien te verbeteren
 
limbo_aerox said:
@ ronnie_nrg: hoe liep die cyl eerst dan en op welke uitlaat? arrow is nl niet echt een 70cc uitlaat

C16. Liep wel redelijk, maar kon zeker beter Ik zou iets van een r/ shot halen ofzo denk dat dat wat beter loopt als een arrow, of een big one racing ofzoiets.
 
gisteravond begonnen met het schuren van mijn carterkap. de lak wil er niet af ( heb 4 uur geschuurd met korrel 80 en de lak blijft er op de meeste plaatsen gewoon opzitten. denk dat ik hem dus eerst ga laten stralen en dan verderga!
 
Eyj, ik ben benieuwd straks naar je prestaties. Maar ik zou toch snel voor een big one racing/c20 gaan.

Zie hier beneden namelijk mijn setup:
 
C20 is me iets te duur, ik probeer het nl. low-budget te houden. maar ik probeer hem eerst met die arrow, en dan probeer ik eens een paar uitlaten te lenen en dan zie ik wel

die arrow met malossi demper ziet er btw wel zeer ruig uit !!!!!!
 
Last edited:
Als je het goedkoop wil houden is de big one racing zeker een optie. Hij loopt al best wel leuk op mijn cilinder. Als die een beetje is afgesteld zal ik wel een filmpje voor je maken. Veel succes met je project.
 
update: tankje gefixt. een originele rally benzinetank gevonden. nu nog ff n benzinekraan erin en dan de carb erop en afstellen!
 
Last edited:
limbo_aerox said:
gisteravond begonnen met het schuren van mijn carterkap. de lak wil er niet af ( heb 4 uur geschuurd met korrel 80 en de lak blijft er op de meeste plaatsen gewoon opzitten. denk dat ik hem dus eerst ga laten stralen en dan verderga!

Koop verfafbijt, dit smeer je erop laat het 15 minuutjes intrekken. Dan kun je de lak er zonder problemen afborstelen. veel suc6