Dag allemaal,
Laat ik maar beginnen met dat ik vrij weinig van scooters weet, maar graag wat meer wil leren . De scooter van mijn vriendin, een AGM VX50, heeft sindskort een voor mij vreemd probleem. Wanneer we de sleutel in het contact doen en omdraaien (nog niet starten, maar waarbij bv. het remlicht wel werkt) doen de knipperlichten het in eerste instantie niet. Pas na een poosje, zeg 5 seconden gemiddeld, doen ze het. Verder ondervinden we geen problemen met de verlichting en werkt en doet alles het zoals het hoort te werken.
Naar aanleiding van een eerdere post hier heb ik de spanning over de accu gemeten en bedroeg deze zeg 12.6 voor starten, en rond 15.x bij statonair draaien + vol gas. Dit laatste doet mij vermoeden dat de spanningsregelaar nog wel naar behoren werkt, maar dat de accu misschien het probleem is? De scooter komt uit 2019 en de accu is nog de originele.
Hebben jullie enig idee of ik in de juiste hoek zit qua de accu de schuld geven? Is er nog iets dat ik (relatief makkelijk...) kan testen? Wel nog even de nadruk op dat het verste wat ik tot nu toe qua sleutelen bij een scooter gedaan heb is een windscherm, spiegels en een helmbak vervangen/installeren .
Laat ik maar beginnen met dat ik vrij weinig van scooters weet, maar graag wat meer wil leren . De scooter van mijn vriendin, een AGM VX50, heeft sindskort een voor mij vreemd probleem. Wanneer we de sleutel in het contact doen en omdraaien (nog niet starten, maar waarbij bv. het remlicht wel werkt) doen de knipperlichten het in eerste instantie niet. Pas na een poosje, zeg 5 seconden gemiddeld, doen ze het. Verder ondervinden we geen problemen met de verlichting en werkt en doet alles het zoals het hoort te werken.
Naar aanleiding van een eerdere post hier heb ik de spanning over de accu gemeten en bedroeg deze zeg 12.6 voor starten, en rond 15.x bij statonair draaien + vol gas. Dit laatste doet mij vermoeden dat de spanningsregelaar nog wel naar behoren werkt, maar dat de accu misschien het probleem is? De scooter komt uit 2019 en de accu is nog de originele.
Hebben jullie enig idee of ik in de juiste hoek zit qua de accu de schuld geven? Is er nog iets dat ik (relatief makkelijk...) kan testen? Wel nog even de nadruk op dat het verste wat ik tot nu toe qua sleutelen bij een scooter gedaan heb is een windscherm, spiegels en een helmbak vervangen/installeren .