Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....Hebben jullie antwoord voor mij?
We hebben wel even kort een paar punten gemeten, maar t enigste waar niks op kwam was de zwart/gele draad van de bobine.
Vanmiddag zal ik even kijken. Ik heb zelf echt mega weinig verstand van het elektrische gedeelte... dus alle hulp in uitleg is welkom.. ik zal voor vanmiddag even een multimeter regelen. Bedankt voor je snelle reactie.Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....
Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.
We hebben wel even kort een paar punten gemeten
hoe passen deze twee in het geheel??Ik heb zelf echt mega weinig verstand van het elektrische gedeelte...
dit werkt met een drukcontactje.De standaard switch is stuk maar hij startte ook met de standaard uitgeklapt.
Hey sparky,Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....
Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.
Hey ! Het was de zijstandaard schakelaar.. alleen hij vonkt nu als ik hem uitgeklapt heb en vise verse andersom dus niet..hoe passen deze twee in het geheel??
heb je zelf gemeten, of met de hulp van een ervaren iemand erbij?
in eerste instantie vroeg ik me af hoe je die LED verlichting gemonteerd hebt, aangezien het 12V systeem van de euro-2 versie standaard niet op LED berekend is.
werkt het 12V systeem verder wel goed (o.a. startmotor enz.)??
heb onvoldoende verstand van het ontstekingssysteem van je scooter, maar het lijkt me ergens in je bobine of cdi te zitten.
waar ik overigens wel aan denk is:
dit werkt met een drukcontactje.
misschien dat ie nu juist wel stroom doorlaat (of niet) en ´´de scooter dus denkt dat de standaard nog uitgeklapt staat´´ en daarom niet wil starten...?
terwijl dat defecte contactje eerder juist zorgde dat ie starte met standaard uit?? ik noem maar wat....
hoe passen deze twee in het geheel??
heb je zelf gemeten, of met de hulp van een ervaren iemand erbij?
in eerste instantie vroeg ik me af hoe je die LED verlichting gemonteerd hebt, aangezien het 12V systeem van de euro-2 versie standaard niet op LED berekend is.
werkt het 12V systeem verder wel goed (o.a. startmotor enz.)??
heb onvoldoende verstand van het ontstekingssysteem van je scooter, maar het lijkt me ergens in je bobine of cdi te zitten.
waar ik overigens wel aan denk is:
dit werkt met een drukcontactje.
misschien dat ie nu juist wel stroom doorlaat (of niet) en ´´de scooter dus denkt dat de standaard nog uitgeklapt staat´´ en daarom niet wil starten...?
terwijl dat defecte contactje eerder juist zorgde dat ie starte met standaard uit?? ik
En daar op even een reactie. Ik zal wel aan het begin dat de draden net wat andersom zaten en een andere kleur had. Rechys zo zat hij er op.moet ik dan groen/wit op rechts zetten (vanaf foto zijde bekeken.) En geel/zwart op links? En groen natuurlijk dan op midden.Ik
Hey sparky,
Ik heb het probleem gevonden. Het was echt de zijstandaard schakelaar. Maar ik weet niet zo goed wat ik fout deed. Maar hij vonkt als de standaard uitgeklapt is ?
Post automatically merged:
Hey ! Het was de zijstandaard schakelaar.. alleen hij vonkt nu als ik hem uitgeklapt heb en vise verse andersom dus niet..
Ja wat ik nu heb gedaan zijn de draden gezet zoals op de oude stekker. Verkeerd om is niet echt mogelijk want de syekker kan er maar op 1 manier op. Maar nu ik die stekker heb leeg gehaald en de draden op de juiste plek heb gezet loopt hij weer!Helaas heb ik geen schema van jouw scooter dus ik weet ook niet hoe deze schakelaar in het circuit geschakeld zit.
De grand retro bijvoorbeeld heeft maar 2 draden aan deze jiffy-switch en die schakelt simpelweg de zwart/witte draad van de cdi tegen massa net zoals het contactslot dit ook doet als het contactslot wordt uitgeschakeld.
Maar één ding is zeker, deze schakelaar schakelt net verkeert om.
Dus er zit maar één ding op, de schakelaar even los maken van de jiffy en meten welke draden met elkaar doorverbonden met de schakelaar in ene stand en welke draden met elkaar worden doorverbonden met de schakelaar in de andere stand.
Maar je weet zeker dat de schakelaar juist om gemonteerd zit?
Want als deze verkeert om gemonteerd zit ischakelt deze ook andersom.