Als het niet aan het blok ligt schiet ik daar nog niets mee opDruk ze eens open en kijk of de zittingen staal kleurig zijn
Als je ijzer ziet dan sluiten ze, en heeft het geen nut om ze schoon te maken.
Ik zou bijna zeggen " scoor een nieuw blok via 1 of andere webshop..."
Wat een puzzel zeg.
Het pickup punt is net iets voor de hoogste stand van de zuiger. Dit is ook niet te stellenHet is misschien een vreemde gedachte , maar nu je de kop eraf hebt kun je eens het vliegwiel zo draaien dat de pick up op het vlakje van het vliegwiel zit , en dan kijken waar je zuiger is in de cilinder .
Hoe goed is die?Gecontroleerd de klep afstelling. die is goed.
JaVoel je hem aan de luchtfilterkant van de carburateur wel goed zuigen met starten?
JaVoel je hem aan de luchtfilterkant van de carburateur wel goed zuigen met starten?
Ik zie heel vel info voorbij komen. Ik denk aan 2 dingen.
1. welke benzine tank je?
2. is je oliepeil nog goed?
Volgens mij moet de scooter ook lopen bij 8 Bar.
Met 15 Bar legt men de lat wel erg hoog, lijkt mij.
altijd euro 98 gettankt Olie op pijl vorige maand nog ververst.Gezien het gedetailleerd verslag van Cees lijkt het mij dat dit gecontroleerd is!
Maar goed, alle input is sowieso van harte welkom natuurlijk!
Ik (persoonlijk) vind 8 bar nogal aan de lage kant...
Het beste is om tussen de 9/11,8 te zitten voor een gezond lopende motor.
Als ik me niet vergis is dat een lichtweerstandaltijd euro 98 gettankt Olie op pijl vorige maand nog ververst.
Voor de zekerheid ook de kleppen en cilinderkop schoongemaakt ziet er weer prachtig uit
Post automatically merged:
Kan iemand mij zeggen wat dat ding is naast de gelijkrichter, Zit aangesloten op een zwart/groene draad en gaat de kabelboom in Heeft dit iets te maken met de stroom voorziening?
Anders ik wel.Ja, Floris, mijn vragen leken dan wel overbodig, maar ik heb ooit een retro gehad en die liep vast door een te laag oliepeil.
En foute benzine heb ik eveneens ervaring mee (ik ben overigens van bijna pensioengerechtigde leeftijd)
Verder vind ik dit probleem best wel boeiend te lezen en ben erg benieuwd wat de remedie uiteindelijk is.
Ja, Floris, mijn vragen leken dan wel overbodig, maar ik heb ooit een retro gehad en die liep vast door een te laag oliepeil.
En foute benzine heb ik eveneens ervaring mee (ik ben overigens van bijna pensioengerechtigde leeftijd)
Verder vind ik dit probleem best wel boeiend te lezen en ben erg benieuwd wat de remedie uiteindelijk is.
Cdi is ac rechtstreeks van de ontstekingHet moet welhaast iets elektrisch/electronisch zijn.
De CDI is DC, dus door de accu gevoed. (neem ik aan).
Alles wat vonk moet verzorgen doet het op de ene scooter wel, en op de andere niet.
Compressie is er. (al vind ik 8 bar niet bar veel)
Lucht en benzine zijn er.
Bougie wordt nat.
Bougie vonkt.
Ontsteking staat op tijd.
Ik neem aan dat de accu bij het starten minimaal 11,8 volt levert? Dit is belangrijk voor het aanvangstoerental van de CDI.
Sommige cdi's doen niks onder een bepaald aantal toeren.
Heb je de afstand van de pick-upsensor al afgesteld t.o.v. het vliegwiel? (0,5mm plusminus)
En ook niet geheel onbelangrijk....
Loop eerst eens de aardedraad naar het blok na. Vaak wil die door weersomstandigheden corroderen.
Even de stekkers lostrekken en zowel stekkers als het punt waar ze opgeschoven worden even met een schuurpapiertje opruwen.
Als je daar toch in de buurt bent meteen even de draden van de startmotor eenzelfde behandeling geven....